Jeg booket flight by flight forrige uke. BKK-DPS-IST-OSL-TRD. Hun måtte sjekke med supervisor om det var en lovlig routing eller ikke, det var det eneste. Samme med utreise, så booket jeg TRD-CPH-VIE-TPE-SGN, den var også flight by flight. Da hadde jeg ringt telefonen noen ganger for å høre, men ingen som fant noe som helst TRD-SGN, så kom jeg heldigvis til en som ville søke flight by flight
Jeg har hatt en del kontakt med Tallinn i det siste, og jeg har også en følelse av at ting er strammet inn. Jeg har booket og endret min routing flere ganger ila vinteren, uten problem. Nå er det plutselig «No Go», da det ikke anses som mest fornuftige rute (Noe det selvfølgelig ikke er).
Jepp, var nok et klassisk tilfelle av rulletbaluba. Ringte opp en liten time senere da jeg fant deler av ønsket rute på SAS sine sider. Den nye agenten var hjelpsom og kunne meddele at Turkish ofte vises som tilgjengelig, men at det likevel ikke lar seg booke ettersom plassene er definert som "waiting list" hvis jeg forstod henne riktig. Dette er sikkert kjent for noen, men var nytt for meg. Vil vel tro at det er snakk om business upgrade i slike tilfeller og ikke award, da ExpertFlyer skiller på disse. Hun var i kontakt med sin overordnede i løpet av samtalen da det tydelig var store forskjeller i tilgjengeligheten som vises på SAS-sidene og i deres system. Lovte at hun skulle formidle dette videre til IT-avdelingen internt.
I litt kombinasjon SAS søk, TravelHacks og ExpertFlyer har jeg funnet følgende segmenter, men klarer selvfølgelig ikke finne de sammen: - CPH-ZRH-NRT - NRT-MNL - MNL-IST-OSL Klarer jeg booke denne via Tallinn om jeg har flightnr etc? Om de klarer å slenge på OSL-CPH i begynnelsen er det bare en bonus hvis ikke får jeg fikse det selv.
Den kan gå, får bare prøve å ringe tallinn å høre. MNL-IST er kjipern med gamle turkish config om man selvfølgelig ikke liker det da. Skal selv til Filippinene i Januar til Februar og reiser ut ifra Cebu til Bangkok for å ta hjemreisen derifra. Kostet så å si like mye som CEB-MNL-BKK som CEB-MNL. Og da slipper jeg unna ei natt i Manila og kan heller ta ei natt i Bangkok. Tips bare Så reiser du BKK-DPS-IST-OSL hjem.
Må du bytte fly i MNL på vei til BKK? Orker ikke tanken på å bytte fly (og terminal) i MNL med 4 PAX + 150 kg. bagasje...
Ja må bytte fly, men jeg bestilte med Philippines Airlines, da er bagasjen sjekket helt frem, det er samme terminal, så du trenger ikke bytte terminal. Tenkte å spare 100,- på å velge Cebu Pacific istedet, da var det både bytte av terminal og sjekke inn bagasje på nytt. Fikk bedre reiserute med mye bedre fly + slipper en overnatting i manila samt innsjekk og komme seg til terminalen der
Jeg fikk booket vår første CT i dag på sas sin star alliance side, fra FRA til DAR i C. Så søkte jeg opp og fant ledig bonusseter OSL-FRA og FRA-OSL og ringte gulltelefonen for å høre om de kunne legge det til. Hun sa de måtte rekalkulere avgifter og komme tilbake til meg. Betyr det at det gikk eller ikke? Hvor lenge må jeg vente på rekalkulerte avgifter?
Har du hun på tråden? noen gjør det med det samme, andre ringer opp etter 1 time etter erfaringen jeg har
Ser på mine bestillinger nå at tilsluttlingsflights er lagt til, så alt ser ok ut! Knall Da blir det Tanzania i november!
Liten strek i regningen for vår del, var så heldig å fikk booket OSL-ZRH-MIA i business for en stund tilbake, med avgang i november. Sjekket sas.no i dag og ser at 0950 flyet til ZRH er blitt endret til 1815 (avgang ZRH-MIA kl 1305). Ikke har jeg fått noe informasjon om dette fra SAS, når jeg ringer de sier de at de skal flytte sine flyvninger i denne perioden til kvelden, men jeg får fortsatt opp 0950 flyet på sas.no. Kan også bestille samme bonusreisen via sas.no star alliance reiser med samme avgang (economy, ikke business slik den er i dag), så dette høres jo veldig rart ut... Får ringe amex tlf på mandag, slik de ba meg gjøre. CT er bestilt med gamle SAS amex kortet, ringer jeg da bare amex CT og hører hva de får ordnet? Frister lite å fortelle min nye kone at vi har problemer med bryllupsreisen... Edit: Hva har jeg egentlig krav på siden dette er bestilt med bonuspoeng og CT? SAS har jo endret på reisen min, slik at det er umulig å gjennomføre den... Edit 2: Ringe ruletten ser ut til å fungere, da han forrige jeg pratet med sa at det var ingenting ledig i business hele uka og sa jeg måtte ringe amex telefonen for å endre billetten, så prøvde jeg akkurat nå å ringe igjen. Tenkte først at dette aldri går, basert på hvordan personen svarte meg. Men han fikk endret oss til dagen før, direkte med SAS, OSL-MIA (denne fantes ikke på sas.no eller united, så ganske overrasket!) Men da løste det seg foreløpig, nå er det bare å booke en ekstra natt på hotellet for 2500kr....
Har hatt AMEX premium i noen mnd nå og passerte 150.000 kr i forbruk, ikke fått epost om CT, ikke fått et eneste poeng på SAS kontoen og har ringt inn 4 ganger nå for å få de til å overføre poengene. De skyller hver gang på at det kan være at fødselsdato er feil på SAS konto. Det er den ikke og de lovde å overføre poengene manuelt nå. I samme sleng spurte jeg om å få oppgradere til Elite kortet og de garanterte at allerede opptjent CT på mitt AMEX premium, ikke ville forsvinne. Når jeg logger inn nå så står det 0 av 300.000 KR brukt, ingenting om CT, all historikk / poenginntjening er borte og det står "prøv igjen senere" der som EB nummer og saldo skal stå. Beklager nagativiteten her, MEN: for et forbaska møkkasystem!!?
Det står 0 av 300k fordi det er ett nytt kort. Poeng inntjening og det vil jo da også stå i 0 ettersom det er ett nytt kort som ikke skal ha noe med historikken på det gamle kortet.
Hei folkens, jeg ville bare spør noe angående CTen, hvis man allerede har påbegynt på reisen kan man da endre retur reisen før avgang senere? dette spør jeg fordi lufthansa ikke legger ut first billetter 14 dager før avgang og reisen min varer litt over 14 dager. Eller er siste sjans ved å finne ledige first billetter rett før reisen i det hele tatt begynner? takk for svar