SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,485
    Bonuspoeng:
    183
    Nei dessverre ikke, har reisen startet så kan man ikke endre den. Så det blir siste sjans rett før reisen :)

SVG_flyer liker dette
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner takk for svar. Så hvis man skal ha noen håp i det hele tatt uansett hvor man reiser i verden bør man helst holde seg til innen for 2 uker for å kunne ha noen sjans til å få seter med LH i first?

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,638
    Bonuspoeng:
    293
    For å få t/r i First: ja.
    Men du kan også ta First ut og Biz tilbake. Du bruker mindre poeng slik.

SVG_flyer liker dette
  4. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Eller booke retur på egen billett, blir dyrere men kanskje verdt det for noen.

SVG_flyer liker dette
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Okei, er med på denne :). Og hvis du har first ut f.eks slik du sier, og finner first tilbake må man da tilføre enda en runde med ekstra poeng, eller holder det allerede med de poengene man allerede har gitt for first ved utreise?

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,638
    Bonuspoeng:
    293
    Du belastes poeng for klassen du reiser i. Har du F ut og C tilbake er du da belastet respektivt. Hvis du så oppgraderer til F på returen og, så må du betale mer poeng.

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)

8. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Så man kan faktisk inntjene 3 stk CT dersom man: bestiller AMEX premium, bruker 150k, oppgraderer til Elite, bruker 300K?

Har ikke fått noe brev i posten eller noe som helst. Trodde det var maks 2 CT pr person i året?

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Det vil naturlig nok bare være mulig det året du bytter mellom kortene.

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen i klubben. Vi er mange i samme båt. Noen har ventet siden november 2018, og selv har jeg over 50.000 poeng utestående fra april til nå.

Vil bli positivt overrasket om du noensinne ser noe til poeng eller CT nå som du har byttet kort. Men keep us posted :)

(Har også bedt dem rettet skrivefeilen med "prøv igjenn senere" på nettsiden. Føler for å helle bensin over meg selv og tenne på etter å ha møtt den 100 dager på rad)

Last edited: 23. juni 2019
    flying_all liker dette
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan ha premium og elite samtidig og tjene 3 CTer hvert år. Eller 4 hvis man også har classic som gir en SAS CT.

Storbaba liker dette
  12. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Vi ser på en reise til Vancouver med cruise derfra til Hawaii og hjemreise fra Honolulu. Er det mulig med en open jaw på en slik reise? Altså ned til Vancouver og hjem igjen fra Honolulu?

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,485
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er mulig :)

14. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Fantastisk! Da blir kona glad og fine billetter i first eller business kan startes jakten etter;)

15. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser ut til å "brenne" inne med to CTer..(Amex på begge to, og litt for mykje FP til å få meir tid til å reise i år)
    Dvs at eg må booke tur for heile familien i haustferien 2020, og det må gjerast i haust, og dermed låse reisa uten moglegheit til å endre. Det er litt rart å ikkje kunne endre, men slik er det.

Me planlegg Taiwan i 10 dager rundt veke 41, 2020, med to vaksne, og to "born" på då 8 og 13.
    Spørsmålet er: Kva selskap legg ut 4 seter slik at eg kjem meg til TPE og heimatt. For dei som lurer, så er det ingen problem og ta ein liten tur innom ein og anna flyplass, men helst ikkje plagsomme kinesiske flaskehalser.
    Driv å planlegg, og vil få den beste ruta når ting vert lagt ut.

Min kunnskap:
    - SQ er mest sannsynleg beste val, men det er litt slik dagligdags begge veger...
    - Eva veit eg er vanskeleg, men me kan dele oss for å teste dette ein gong til:) Er det noko ulikheiter på t/r?
    - Thai syntes å vera litt vanskeligare no, enn det eg har opplevd tidligare. Stemmer dette? Før har dette vore bankers
    - Turkish, kjem det 4 seter, og det er vel ok om ein er 2 eller 4 som reiser saman, og når kjem 787 og 350 skikkeleg igang
    - Korleis er det med SX og OS? Lufthansa er vel sikkert ok, spesielt i ein 747 i andre etasje:)
    - Asiana, er det noko å satse på eller er sjangsen for konk overhengende?
    - Søk no viser at det er mogleg å få SIN-BKK-TPE med TG350 og BR77W, og elles fine moglegheiter for å komme seg rundt i Asia. Men EU-Asia var verre med 4 seter.

16. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Turkish og Thai er nok der det er størst sjanse for 4 seter. EVA slipper konsekvent 2 seter god tid i forvei, sjelden mer. SWISS slipper også iblant bøttevis med seter på helt random datoer, så man kan jo være heldig her.

17. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    EVA på to fly må vel vera innafor ein veg, og ta ein veg med TK/TG eller SQ?

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,485
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo prøve deg på TPE-DPS-IST på hjem turen? 4 ledige ihvertfall med Turkish og 787 den veien.

19. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det var eit godt tips som eg ikkje hadde kommet til å tenkt. Ny flyplass og nytt land også!

Er det EVA som flyr TPE DPS?
    Det er ingen ting ledig, då dette skjer i oktober 2020:)

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Er det som i det hele tatt slipper awardbilletter mer enn ett år frem i tid?? Tror du er litt vel tidlig ute....

Del denne siden