ingen hverken Q eller A herfra men en liten digresjon fra en førstegangsbooker av "virkelig" CT.
destinasjon singapore og noget låst til datoer da fruen er i normalt arbeide mens jeg avspaserer offshoreturnusen min.
booket relativt tidlig BGO-CPH-FRA-PEK-SIN SIN-BKK-CPH-BGO
biz med LH til PEK og Suites til SIN. TG biz hjem.
var ikke helt fornøyd med biz LH etter å ha lest litt, og mistet troen på first. kikket derfor på alternativer og var inne på både CA first, SIN biz(dårlig connection og transfer), swiss biz og SK biz. (alt dette har forsvunnet i min vingling)
på returen har det vært heller skralt med muligheter. missa SQ biz til LRH til en annen forumist her inne av nevnte vingling.
hadde grytidlig avgang hjemmefra, noe som hadde gjort det superstress mtp avlevering av 3 håpefulle avkom hjemme. siste landing ved hjemkomst gjorde at vi var hjemme på formiddag.
i tillegg er jo ikke 8 timer i PEK optimalt å vente på 5 dagers tur.
1 uke etter booking flyttet SK siste flighten vår til langt ut på dag. (landet 4 timer etter opprinnelig)
så da satt jeg med reise med stress start, stress avslutning, og passe biz i midten. men jeg hadde hvertfall suites.
for å bedre utreisen prøvde jeg meg til tallin fredag og sjekket SVG-OSL-FRA istedet for opprinnelig BGO. denne hadde jeg funnet for lenge siden men tenkt var bankers da det er domestic og til FRA. OSL-FRA var nå full, og ikke tilgjengelig! jeg spurte om jeg ville få den tilgjengelig som married segment dersom first til PEK åpnet seg. NEI var det bastante svaret.
etter LHs tørkeperiode på first, samt uruitnerte meg, valgte jeg på grunnlag av overnevnte å endre en del. gikk for LH biz til HKG med avgang seint fra FRA. dette gir oss en soft start på reisen med god tid til lounge på FRA og HKG.
Så ble det SQ first ny config til SIN med dertil TPR.
retur til SVG med landing 0915. perfekt.
nesten. for brått kunne ikke siste strekket bookes før på ettermiddagen.... jaja det måtte bli sånn da jeg byttet avreise til SVG. må nesten hente bilen samme sted
i dag åpnet det for LH first!!!! 2 seter!!
jeg ringte inn, og såklart var de to setene i suites gone. mulig jeg ikke burde reklamert for det her inne.
så fortsetter det; if i book the first from FRA to PEK, can i then have the 1310 flight from OSL as a married segment? "sure, no problem"
U WHAT???
men det var umulig å booke SVG-OSL som viste på awardfares, travelhacks og ikke minst sas.no med totalt 8 i + og 7 i GO ledig.
men ingen problem å endre hjemreisen fra CPH-SVG til landingen 0915 som jeg ønsket før.
ok, sa jeg. må vurdere litt hvordan jeg kommer meg til OSL, evt FRA.....
fant løsning og ringte tilbake.
OSL-FRA-PEK-SIN var nå "not reasonable routing"....
ringte tilbake.
OSL-FRA-PEK "is not possible as married segment"
ok.... kunne jeg i det minste endre returen min CPG-SVg til den tidlige? nei den fantes ikke lenger.....
3 telefoner etter ble det tidlig flight hjem i go, og ingen andre endringer.
dette ble et meeeeget langt, og sikkert litt uoversiktlig innlegg.
men moralen min er til dere som er nye på dette;
Ikke endre før du er sikker, og dersom du får en option du tenker du kan tjene på, så kjør på mens du kan.
mvh
tallins most frequent caller
Vis alt...