SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
  2. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
  4. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Selv i nye Tg F kabinen levde ikke opp til A380 Europe - Asia for min del heller tidligere i år.

«what?? No kaviar on this flight???”

5. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk nye kabinen på 1/1 forsøk men ble skuffet når det ikke var full servering og ingen kaviar som man får på TG F Europa Asia Europa flyvningene

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    ingen hverken Q eller A herfra men en liten digresjon fra en førstegangsbooker av "virkelig" CT.
    destinasjon singapore og noget låst til datoer da fruen er i normalt arbeide mens jeg avspaserer offshoreturnusen min.

booket relativt tidlig BGO-CPH-FRA-PEK-SIN SIN-BKK-CPH-BGO
    biz med LH til PEK og Suites til SIN. TG biz hjem.

var ikke helt fornøyd med biz LH etter å ha lest litt, og mistet troen på first. kikket derfor på alternativer og var inne på både CA first, SIN biz(dårlig connection og transfer), swiss biz og SK biz. (alt dette har forsvunnet i min vingling):rolleyes:
    på returen har det vært heller skralt med muligheter. missa SQ biz til LRH til en annen forumist her inne av nevnte vingling.

hadde grytidlig avgang hjemmefra, noe som hadde gjort det superstress mtp avlevering av 3 håpefulle avkom hjemme. siste landing ved hjemkomst gjorde at vi var hjemme på formiddag.
    i tillegg er jo ikke 8 timer i PEK optimalt å vente på 5 dagers tur.

1 uke etter booking flyttet SK siste flighten vår til langt ut på dag. (landet 4 timer etter opprinnelig)
    så da satt jeg med reise med stress start, stress avslutning, og passe biz i midten. men jeg hadde hvertfall suites.

for å bedre utreisen prøvde jeg meg til tallin fredag og sjekket SVG-OSL-FRA istedet for opprinnelig BGO. denne hadde jeg funnet for lenge siden men tenkt var bankers da det er domestic og til FRA. OSL-FRA var nå full, og ikke tilgjengelig! jeg spurte om jeg ville få den tilgjengelig som married segment dersom first til PEK åpnet seg. NEI var det bastante svaret.

etter LHs tørkeperiode på first, samt uruitnerte meg, valgte jeg på grunnlag av overnevnte å endre en del. gikk for LH biz til HKG med avgang seint fra FRA. dette gir oss en soft start på reisen med god tid til lounge på FRA og HKG.
    Så ble det SQ first ny config til SIN med dertil TPR.
    retur til SVG med landing 0915. perfekt.
    nesten. for brått kunne ikke siste strekket bookes før på ettermiddagen.... jaja det måtte bli sånn da jeg byttet avreise til SVG. må nesten hente bilen samme sted

i dag åpnet det for LH first!!!! 2 seter!!
    jeg ringte inn, og såklart var de to setene i suites gone. mulig jeg ikke burde reklamert for det her inne.:oops::p
    så fortsetter det; if i book the first from FRA to PEK, can i then have the 1310 flight from OSL as a married segment? "sure, no problem"
    U WHAT???
    men det var umulig å booke SVG-OSL som viste på awardfares, travelhacks og ikke minst sas.no med totalt 8 i + og 7 i GO ledig.
    men ingen problem å endre hjemreisen fra CPH-SVG til landingen 0915 som jeg ønsket før.

ok, sa jeg. må vurdere litt hvordan jeg kommer meg til OSL, evt FRA.....
    fant løsning og ringte tilbake.
    OSL-FRA-PEK-SIN var nå "not reasonable routing"....
    ringte tilbake.
    OSL-FRA-PEK "is not possible as married segment"
    ok.... kunne jeg i det minste endre returen min CPG-SVg til den tidlige? nei den fantes ikke lenger.....
    3 telefoner etter ble det tidlig flight hjem i go, og ingen andre endringer.

dette ble et meeeeget langt, og sikkert litt uoversiktlig innlegg.
    men moralen min er til dere som er nye på dette;

Ikke endre før du er sikker, og dersom du får en option du tenker du kan tjene på, så kjør på mens du kan.

mvh
    tallins most frequent callero_O

EndreD, Sonictravel and Xflipper like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,837
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig at du måtte lære det på den harde måten, men jeg er ikke spesielt overrasket. Når jeg ringer Tallinn er jeg forberedt på best mulig måte og klar for å smi mens jernet er varmt. Det er mange sjanser man ikke får to ganger.

furlong and Insomnia4u like this.
  8. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja har skjønt det etterhvert.

Man blir litt preget her inne, ref «den harde måten»
    Min beste flygning sålangt er SK BIZ.

nå skal jeg fly LH biz, TG biz, SQ first og biz, og så er man litt sånn mntjaa :D:D

EndreD and Upsaker like this.
  9. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Har prøvd å ringe Tallinn i to dager nå, opptil 30/40 min ventetid, hvorpå samtalen / ventetiden brytes etter 40 min med "I am sorry, we are experiencing difficulties. Please try again at a later time".

Ønsker å få booket før ting forsvinner. Hvem skal jeg ringe, evt melde fra om de ikke er å få tak i? Noen som også opplever dette i dag?

Edit: jeg tok kontakt med SAS på Chat, som sjekket opp;
    "Det vara på grunn av hög belastning men de sier att det ikke skall vara noe problem med telefon der så prova igen.."

Last edited: 29. okt 2019
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Ring det svenske nr. du finner det på forum.

11. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Litt kjipt å betale F poengpris på utreisen og så får du bare en kort 4 timers tur i F.

Er det SQ F på 77W du har fra HKG? Jeg visste ikke at det var åpent for EB award. Trodde det kun var ny A380 suite til/fra HKG og PVG, samt gammel A380 suite til/fra PEK.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke betalt First poeng pris for det ene strekket og bare ha 4 timer First, attpå i en 777. Men, jeg har jo prøvd en del, når det er første gang for deg så skjønner jeg.

13. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. TPR er ikke allverden heller.

RoadKing and Edvard like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men er helt ok å loke rundt der en times tid :)

Insomnia4u and RoadKing like this.
  15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    tenker a la carte servering med champagne og en Singapore sling skal kunne lokes rundt med en times tid ja:p

Ad de 30k poengene jeg betaler ekstra for first er det et resultat av at jeg i utgpkt hadde pek-sin men byttet for mer komfortable reisetider.
    Og som en stakkars vestlending som stort sett frekventerer ferje når jeg er på reis, tenkte jeg at first er first. 4 eller 6 timer;)
    Poeng har jeg nok av:oops:

EndreD, Xflipper, jgroneng and 2 others like this.
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting som slår en svele på TPR!

Insomnia4u, leeds1979 and Spielhaug like this.
  17. samsam

samsam Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fant ingenting på Awardfares, men tror du ikke gode gamle United-siden klart å gi noen pekepinner. OSL - ROR (Palau) bestilt i biz. Lang ventetid i Tallinn, men du verden så hyggelige folk :)

Spielhaug liker dette
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,848
    Bonuspoeng:
    183
    AwardFares hadde ett innlegg ut for 2 dager siden hvor det viser seg at SAS Award calendar viser forskjellig ut ifra hvilket land man søker ifra. Så vær OBS på det når feks AwardFares sier det er tilgjengelig men ikke vises på feks SAS.no men så vises det på SAS.se

https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/

19. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet blir jo nå: skyldes dette at (feks norske SAS siden i dette tilfellet) ble oppdatert tidligere og at setene egentlig var tatt? Mens den svenske ikke var oppdatert og fortsatt viste tilgjengelig.

Det sto ingenting om at den ble forsøkt booket. Jeg skulle booke 3 seter C FRA-ICN via nettsiden og det sto 6 ledig. Endte med at det bare var 3 så jeg fikk akkurat booket det jeg skulle etter å ha booket alle 3 seperat via SAS.no

Der etter forsvant den ruten helt og det var 0 seter igjen i følge SAS siden.

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Litt gøyal observasjon

Booka 4 seter til SIN med TK, OSL(A321)-IST-SIN(789): i biz. Og nye 4 seter har dukka opp. 8 seter til award er heftig:) (20 seter i a321)
    Alt er såklart i biz, men det er i starten av oktober 2020

Gullars and Sonictravel like this.

Del denne siden