nytt rookiespm fra meg her. har biz på lh720 FRA-PEK 1700 avg håper på det lengste på first. jeg har i dag BGO-CPH-FRA avgang 1010. dette gjør at jeg må avgårde litt vel tidlig, og jeg hadde dermed tenkt å endre til SVG-OSL-FRA med avgang 1120. nå viser det seg at OSL-FRA strekket er skrapet for award. på avgangen 1310-1520. vurdert å kjøpe, men selv disse ligger på 3500,- per pers i eco. så til spm; jeg fikk melding om at dersom jeg får booket/endret min biz til first på FRA-PEK så vil LH åpne opp for meg på OSL-FRA også. kan dette stemme? høres for godt ut til å være sant. #berpåmineknær
Det kan skje, men er ingen garanti. Det er heller ikke garantert at du får lagt til LH C OSL-FRA selv om det åpnes.
Hei Litt tungt or det muligens men jeg forsto ikke helt svaret Det kan hende de åpner opp for meg, men det er ikke sikkert jeg dår lagt det til?
Det kan hende OSL-FRA-PEK åpnes som married segment. Men det kan også hende at bare OSL-FRA i C åpnes, det er ikke dermed sagt at den kan bli lagt til på en vilkårlig booking.
Ahhh, Men det hjelper vel ikke meg med married segment da? Bookingen i dag er jo via cph så da sier de vel bare det dersom det er first åpen og jeg vil ha osl avgangen
Bytt ut "vil" med "kan muligens". Med andre ord, det vet du ikke før du eventuelt får booket FRA-PEK. Årsaken er mest sannsynlig som nevnt av andre, nemlig "married segments", som betyr at visse flyvninger/strekninger må bookes sammen, og ikke bare en av dem. Altså kan det ligge en ledig billett mellom OSL og FRA, men den åpner seg kun hvis du også flyr FRA til PEK i gitt klasse (F i ditt eksempel tydeligvis).
Kjære forummedlemmer. Jeg planlegger en tur til Tokyo med utreise rundt 25-28 mars med hjemreise 9-12 april 2020 fra Stavanger. Spanderer en god flaske vin hvis noen har lyst og klarer å finne en bra rute enten i business eller first CT og 2 stk.
https://awardfares.com/search?zone:Europe.continent:Asia.2020-03-25 https://awardfares.com/search?SIN.HND,NRT.2020-03-26 Hjem bør du klare å finne selv ...
Long-time lurker på formuet. Virker som en bra gjeng. Har en CT som må sysselsettes snart (min første, så fortsatt et par ubesvarte spm). Vet dette har blitt besvart før, men finner ikke p.t.. Er lite fleksibel på dager, så beste alternativ ser ut til å være SQ C CPH > SIN t/r for 2 pers. Finner ingenting OSL > CPH > SIN for tilsvarende dager. Hvordan fungerer det om jeg kjøper en vanlig SAS Go billett OSL > CPH t/r for NOK og ønsker å koble denne inn på CT bestillingen? Kan disse slåes sammen så jeg kan ha gjennomgående bagasje og typ 60-90 min layover i CPH begge veier?
Takk for info. Så det vil ikke være en gjennomgående booking, men jeg kan sjekke inn og si jeg gjerne vil at de skal route den videre til min neste flight?