Prøver sy sammen neste års CT tur. Fruen sier hun vil til MLE så forsøker og få til noe ut ifra det sommeren 2020. virker ganske skrapet for F billetter, men har funnet følgende rute ved å sjekke tilgjenglighet på sas sitt award verktøy + Tallinn.. må sees på som en foreløpig booking frem til det slippes mer F. Er dette en rute som skal gå greit og få igjennom eller er det noen regler som vil stoppe denne? Utreise: OSL - LHR SK C LHR - PEK CA F (håper kunne endre til LH F) PEK - SIN SQ C(håper å kunne endre til SQ F) SIN - MLE SQ C Hjemreise: MLE - SIN SQ C alt1: SIN-PEK SQ C (håper kunne få til SQ F) PEK-FRA CA F (muligens endre til LH F) FRA-OSL SK C alt2: SIN-HKG SQ C(håper på SQ F) HKG-IST TK C (håper på å få byttet ut med TG eller LH F) IST-OSL TK C
Stemmer det at man ikke kan endre returen med CT når reisen har startet? Mener jeg har lest før at noen har gjort det?
har en booking jeg må endre litt på. noen som har oversikt over hva endringer koster? utenom evt poeng for klasse naturligvis. blir et par endringer, så betaler man pr leg eller pr gang man ringer?
Dukka opp to reiser etter at Tallinn har stengt, kan eg booke desse og få Tallinn til å legge på hei reise og legge på siste leg? Får ikkje opp desse vala med SAS sitt verktøy
Hei! Jeg ringte nylig Tallinn angående dette og fikk til svar at det går an dersom CT du skal bruke var utstedt på det tidspunkt bestillingen ble gjort. Nå skal det sies at jeg kjenner ei som fikk lagt til en helt ny CT på en eksisterende bestilling i fjor. Men de har muligens endret reglene. Jeg fikk iallefall ikke gjort det denne gang, fordi CT ikke var utstedt da bestillingen ble gjort.
Det er ikke lov nei. Kun mulig hvis det skjer noe spesielt, som meldte forsinkelser på returflighter og lignende... Min retur fra BKK til CDG med Thai F ble meldt 10 timer forsinket 3 dager før avgang mens jeg var i Thailand, og da fikk jeg byttet hos Tallin til BKK-FRA.
Kjære godtfolk, jeg ser på en CT-tur til Havana i perioden januar-mars 2020. F er å foretrekke for hele reisen, men etter å ha lest diverse poster i forumet så ser jeg ikke det har blitt gjort tidligere og trolig ikke mulig. Vil helst unngå economy, men jeg trekker ned buksen og bøyer meg fremover, om det må til for å komme frem til Havanna. For å søke opp flyalternativene benyttet jeg først united.com sin søkemotor, men fant ingen billetter der. Forsøkte så en kombinasjon av expertflyer og flightconnections, men er ikke i stand til å finne legs mellom flyplassene og Havana i denne perioden. De flyselskapene jeg har søkt på er bla. United (fra Newark), Air Canada (Toronto) og Turkish (fra Istanbul). Har også forsøkt Avancia fra Bogata i samme periode uten å finne noen CT/Bonusbilletter. Noen som har erfaringer med å booke Havana-tur med CT og vil dele hvordan de gikk frem? Fortsatt god helg!
Vi skal over i april og booket med en gang bill. ble lagt ut. Reiser OSL-CPH-YYZ-HAV med AC på de to siste, og retur med AV HAV-BOG-FRA-OSL, siste leg med LH i eco, resten i biz. De alternativene jeg har sett er TK som du nevner, ev. LH til BOG/PTY og Av el. Copa til HAV. Det finnes også muligheter via USA med United til HAV. For å se hvilke som flyr til/fra HAV kan du bruke https://www.flightconnections.com/ velge HAV og *A og du ser hva du kan søke etter. Awardfares eller Experflyer (betalte abo) behøves etter min mening i tillegg til det du kan finne vis SAS star alliance bookingen... Lykke til.
Hei, håper noen vet dette. Er det mulig å legge på et ekstra segment på en CT bestilling etter at reisen er bestilt. I dette tilfellet så har jeg en hjemreise fra Johannesburg, men ønsker nå å reise fra Port Elisabeth. Jeg har søkt og funnet ut at det er ledige award seter PLZ-JNB som lander 2 timer før min videre reise JNB-ZRH-OSL. Kan jeg ringe inn og få lagt på denne?
Jeg vet ikke om du får lagt den til i praksis. Det kan vel bare Tallin svare på. Men det er fullt mulig å forandre en booket CT reise, så mange ganger du bare vil, med et gebyr på 150kr + skatte/avgiftsjustering per pers. Så ring Tallin og be om justering.
Hvor tett opptil avreise kan jeg endre? avgang 10:00. Kan jeg ringe Tallinn 09:00 og endre? Er jo innsjekket da. Og turen begynt?
Hehe... hadde vært greit å vite. Sitter på gjerdet og venter på lh first. Disse dukker opp dagen før tidligst for tiden så rimelig tight å booke om hvis det (ikke)lykkes
Frist for endring av Eurobonus-billetter er én virkedag før reisen starter. Ved bruk av CT betyr dette frem til klokken 17 siste virkedag før avreise, da man er begrenset av åpningstidene i Tallinn.