Jeg har et lite dilemma her. Per i dag har jeg følgende retur: AKL-SIN, SQ C SIN-PEK SQ F PEK-FRA CA F Det er ikke mulig å endre til LH, da jeg er lenge borte. I dag kom jeg over disse alternativene: AKL-SIN, SQ C (skjønt må være med 777-300, så muligheten for F forsvinner permanent her) SIN-HND, SQ C (her forsvinner min F, old suites. Er i tillegg gammel 777-300, med 2-2-2 i business) HND-FRA, NH F (Denne er jo stas, og jeg får 24 timer i Tokyo) Bytter jeg, mister jeg F-lounge i Singapore, og som sagt F suites med SQ, men jeg slipper å overnatte på flyplassen. I stedet kan jeg overnatte i Tokyo, samt ha en hel, full dag i Tokyo. Og så slipper jeg 11 timer på flyplassen i PEK. På den andre siden, skal jeg til Japan på F neste år... Noen som har noen tanker rundt dette? Hadde jeg fått SQ F til HND, hadde det selvfølgelig vært gull, men det lar seg jo ikke gjøre.
Synes den er vanskelig. hadde det vært ny kabin så ville jeg gjort det. Med gammel kabin... meh. Du mister TPR. SQ F suite og får kun 1 strekk i F, mot 2 strekk i F sånn som det står nå. Jeg tror jeg ville beholdt. Spesielt siden du allikavel skal til Tokyo neste år. Nå skal det sies at jeg aldri har testet NH F, men vet flere her inne lovpriser det.
Ja, jeg lener litt mot det samme. Hardproduktet til CA skal jo være ganske greit. Jeg er litt redd for at jeg ikke får Transit Without Visa på flyplassen, spesielt siden jeg har stempel fra Oman og UAE. Da blir det lange timer.
Ja, men de har soverom i loungen i hvert fall. Lykke til med valget. Det er harde valg vi må ta her i livet
Jeg lot den ligge for nå, siden jeg booker NH F til neste år innen kort tid. Det frister lite å bytte ut SQ F med regional C, og da forsvinner også loungemulighetene på SIN på returen.
Hei, for de av oss som ikke lenger har helt oversikt over hva som er lov og ikke, hva sier panelet til følgende rute; OSL-LHR / LHR-SIN / SIN-BKK / BKK-HKT Er denne innenfor, eller må turen stoppes i Bangkok? mvh
Thanks, hverken Thai eller SQ flyr SIN-HKT direkte tror jeg, kun Silkair (de er vel ikke med i *A) så da prøver vi lykken
Er det mulig å booke en tur uten CT og deretter legge til en CT før avreise og få refundert halve poengprisen? Har en reise booket med CT (avreise 24/10) men er veldig usikker på om jeg vil gjennomføre den (sliter med å få lagt til LH F). Har derfor en annen reise med LH F på i samme tidsrom som jeg kan booke. Men har ingen CT tilgjengelig. Tenker derfor at jeg kan booke den andre reisen nå og "flytte over" CT fra den første bookingen hvis den blir kansellert.
Singapore – Phuket (HKT) med SQ 992/993 har dukket opp grunnet at SilkAir (MI) har 12 Boeing 737 MAX på bakken. Ruta er midlertidig. https://www.routesonline.com/news/singapore-airlines-extends-phuket-service
Awardfares? Er det veien å gå? Må kjøpe seg medlemskap for å finne noe kanskje? Kjenner SAS sin er noe dårlig når en er litt friere med tanke på datoer, og får ikke opp i nærheten er de treffene som kommer på ANA eller United. Så de er ikke til å stole på?
Bruker slavisk AF og er fornøyd, men må nok også bruke SAS sin side, ringe Tallin og stå på selv, med agent rulleringer osv...
Awardfares ja. Finner den mer nøyaktig enn de andre. Greit å dobbeltsjekke på sas award kalenderen etter du har funnet i awardfares