SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er seter du er redd for at forsvinner så ring tilbake til SAS. Be dem reservere setene / routingen og legge dem til billettering hos Tallin på mandag. Så får du justert CT rabatt og gebyrer per telefon med Tallin på mandag, eller via post med gull / diamant mailen.

2. Padden

Padden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skal fly Trondheim - Oslo - Frankfurt - Boston, der jeg flyr de to første etappene fra Trondheim ned til Frankfurt på torsdag og Frankfurt - Boston på fredag. Dette er booket med CT.

Må endring av Frankfurt - Boston skje på onsdag, da selve reisen starter torsdag, eller kan jeg endre siste leg torsdag siden det har avreise fredag?

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Siste frist for endring vil være onsdag, én virkedag før første flight.

Padden liker dette
  4. Padden

Padden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for hjelpen!

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål til dette med antall segment viss ein delar opp reise x2 enkeltreiser (x2CT) istadenfor T/R

Har i dag:
    Tur: OSL-AMS-SIN-AKL-APW
    Retur: CBR-SIN-AMS-OSL

Har sett på og endre utreise til:
    Alt 1 OSL-LHR-BKK-SIN-AKL-APW
    Eller
    Alt 2 OSL-FRA-SIN-AKL-APW

På det første forslaget så er det jo 6segment, så her kan ein vel bli truga med at ein må fly BKK-AKL?
    Eller vil det gå gjennom?

Retur vil ein jo helst ha til:
    CBR-SYD-BKK-LHR/FRA-OSL

Så kor nøye er det med antall segment om dagen?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,830
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de er nøye med antall segment om dagen, men nei, det første alternativet ditt er ikke seks segment.

snus_mumrikken liker dette
  7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Du har rett det er vel bare 5segment.
    Men vil det gå gjennom tru? Satsar på ‘O’ LHR-BKK og SIN-AKL når det nærmar seg avreise.
    Så dersom dei ikkje kan finne alternativ bør det gå?

8. ariana

ariana Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har en booking for 2 med CT:
    CDG -PEK i O
    PEK - SIN i C
    SIN - DPS i C
    DPS- SIN i C
    SIN - PEK i O(gamle suiten)
    PEK - CDG i O
    CDG - FRA i C
    FRA - OSL i C
    Prøvde å bytte DPS til BNE via Tallinn (finnes 4 seter i C på sas.no) men om man prøver å endre booking så vises bare en sete i C på vei fra BNE til SIN.
    Hun fra Tallinn sa det var pga married segments, så ringte jeg SQ og fikk dem "unmarried". Ringte Tallinn igjen men det er samme. Jeg er så redd å miste SQ suite fra PEK-SIN... Har noen erfaring med dette?

9. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Hva slags klasse er 'O' ?

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    First (på poeng)

Trykkern liker dette
  11. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Har forsøkt å søke meg frem til ett svar, men ikke funnet det. Spør derfor her. Jeg har en CT bestilling liggende inne, vi er 4 reisende. Ønsker å bruke enda en CT på samme bestilling og oppgradere alle sammen en klasse. Noen som vet om dette er mulig?

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde gå fint, med forbehold om at det er nok tilgjengelige seter i ønsket klasse. Gjorde tilsvarende selv i forbindelse med en ombooking for et par år siden og da var det helt uproblematisk å endre fra én til to CT-er på en reise for tre personer.

13. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)
    I følge United så finnes det tilgjengelige seter i ønsket klasse, det er seter SAS ikke finner. Det blir spennende å høre hva Tallinn sier når jeg ringer i morgen. Er kun ett leg jeg sliter med på returen, men der får vi håpe at det blir noe ledig på sikt.

14. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Har prøvd i måneder nå men det nytter ikke. Kupongen er der men når jeg klikker på den halveres ikke poengprisen som vises som total.

Flere som har eller har hatt dette problemet? Hvordan løser jeg det?
    SAS mente jeg skulle ringe amex men jeg vil bestille på nettsiden.

upload_2019-10-11_8-49-42.png

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,609
    Bonuspoeng:
    183
    Kjent problem. Om du har nok poeng kan du bestille på nett og kontakte SAS i ettertid for å få lagt på voucheren, om ikke må du ta hele bestillingen over telefon. Gi beskjed om at du har forsøkt å bestille selv på nett for å unngå telefongebyr.

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,091
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man med et eller annet sprell benytte 2CT på en bonustur med 5 i familien? Eller må man da ha 3CT og sistemann reiser på 50% poengpris? Tenker på Afrika/Asiaturer, biz hvis jeg finner

17. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Men da tar de vel gebyr om jeg tar det over telefon? Dette problemet har vedvart i månedsvis nå rart de ikke har ordnet dette.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det gebyret går det ann å kreve tilbake i ettertid. Noe som kanskje er litt hassel, men som er bedre en en å miste en god reiserute fordi du ikke booker. Ellers er det som nevnt over helt greit å booke til full poengpris også blir poengsummen justert i ettertid, eller ved bookingøyebdikk ( mener jeg å ha lest at noen har opplevd).
    Et siste alternativ er å sende en e-post til gull / diamantmail om du har status og få booking gjort gebyrfritt via e-post.

19. samsam

samsam Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er SAS sin egen, ANA eller United sin en skal stole på? Har funnet en reise på United (finner generelt mer der), som ikke er mulig å finne på de to andre, ikke på andre datoer heller..

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,834
    Bonuspoeng:
    183
    SAS sin og Awardfares.com - så kan man jo spørre seg hvor kompetente de på Tallinn virkelig er ..... ;)

drsyk liker dette

Del denne siden