Har brukt en CT på OSL-LIS-MIA med Tap og MIA-ZRH-VIE-CPH-OSL hjem med Swiss, Austrian og bolaget. Har en CT til liggende, og har lyst på LH F hjem til MUC. Men akkurat nå virker det som om billettene legges ut under 14 dager før avreise. Noen som har erfaring med å kansellere original hjemreise etter at avreisen er utført? Eller fått splittet utreise og hjemreise til to separate bookinger? Da ville en jo kunne få gjort endringer på hjemreisen helt fram til avgang så og si. Noen tips?
du kan planlegge en reise på 13 dager? Splitter du bookingen må du har 2 CT eller betale høyere poengpris. ( du må vel uansett betale litt mer for enkeltfeyvning en tur retur, poengmessig.) Og regelen om at det ikke er mulig å forandre reise etter at den er påbegynt har ikke jeg sett rapportert så jeg tror du skal forholde deg til den.
Det gikk ikke an å bruke CT via Hong Kong eller Kina når jeg skulle til Thailand. Singapore var OK. Så på telefon i dag fant Tallinn en rute til meg hvor alt var OK frem til Istanbul på returen, men så gikk det ikke likevel fordi hun ikke fant en routing fra Istanbul til Oslo med to legs. Og da var jeg oppe i 9 flyvninger og det var en for mye. Noen her som vet om jeg kunne avsluttet reisen i Istanbul eller en annen by i Europa enn Oslo ? Veldig mange regler å forholde seg til med CT. Har tidligere kun bestilt CT med sas på nettsidene deres; det er jo enkelt.
Heilt enig. Eg har faktisk tårer i augene no mens eg skriv desse orda. Med F ut frå BKK vil du nok få ein betre opplevelse, i alle fall på bakken. For min del var dei einaste lyspunktet på turen HND-BKK at eg fekk Rimowa amenity-kit på flyet. Ellers heilt ræva service. Eg skreiv så vidt litt om det i eit reisebrev, men traumet er framleis for sterkt til at eg maktar å snakke meir om det endå.
Service ombord i flyet var elendig (Til å være et F produkt), vi ble nesten uglesett når vi ba om frokost litt sent, lite oppfølging og oppmerksomhet fra CC underveis og man følte nesten at de hadde hastverk hele tiden, slitte seter og sliten kabin. Lyspunktet er massasje og service i F lounge. Gode coctails, men maten er ikke så mye å skryte av der. (hvis man sammenligner med TPR eller LH F terminal/lounge) For min del var dette første gangen jeg fløy i en 747, så det skulle vært et høydepunkt, men endte dessverre opp som en skuffelse.
Problemet med TG F i 380 er at klassen er for stor. Det blir for mange pax per flightattendant. TG Fi deres 747 er digg, der er det mindre folk. Men... toalettet på 380 er i klasse for seg da, også støy seff.
Så hva skal en gå for da..? Jeg har en booking som følger SIN-BKK SQ biz BKK-HND TG F Men har dobbeltsjekket at det er ledig SIN-PEK SQ Suite PEK-HND CA biz Får testet ut SQ Suite på vei ned, men tenker at dobbelt opp ikke gjør noe.. Har flydd SQ F og TG F før, men ikke SQ suite.
Enig i at 14 seter er i overkant for F. Men synes personlig 380-setene og kabin er mye mer luftig enn (ny) 747 F-kabin.
Anbefaler å gjøre litt research på hva som kan forventes på flyvningen din, så blir det nok helt prima Mange av de negative opplevelsene det rapporteres om her ser ut til å være fra korte nattflyvninger, hvor det fokuseres på et lett måltid og optimalisering for søvn. På dagflyvninger er det et helt annet opplegg.
HongKong og Thailand er i to forskjellige soner når det gjelder Star Alliance bonusreiser. Kan man da ha en open jaw med reise til Thailand og retur fra Hong Kong eller annet sted i Øst-Asia som Kina eller Japan ?
Om kortholder av CT ikke er tilgjengelig, kan en annen da ringe inn på vegne av denne personen? Man trenger vel strengt tatt kun EB-nr og et kredittkort?