Ja, gebyret på 450,- er bakt inn i skatter og avgifter når man bestiller *A-reise på nett. Det fremgår ikke veldig tydelig av bestillingsprosessen på nett at dette er ikke-refunderbart, men «service fee will not be refunded at cancellation» er iallfall nevnt i terms & conditions: https://www.flysas.com/en/misc/terms-and-conditions/star-alliance-award/
Ok, men nå skal jeg bestille en bonus-reise hvor alle flyvninger er med SAS. Da kan jeg aldri forestille meg at det samme gjelder? Jeg har jo bestilt og avbestilt bonusreise med SAS mange ganger, og alltid fått alle pengene tilbake. Det eneste problemet denne gangen er at jeg ikke får til å bestille på nett, pga. denne irriterende feilen på SAS sine nettsider, derfor må jeg ringe til Tallinn og bestille hos dem....
Det stemmer, disse gebyrene gjelder kun for *A-reiser. Tallinn belaster nok ikke gebyr om du bestiller en ren SAS-reise.
Hei og TUSEN TAKK for alle tips! Jeg lurer om jeg har en opptjent CT kan jeg sier opp AMEX dereter og beholde denne ellers må jeg beholde kortet til booking, gjennomført reise? og igjen takk for alt delt kunnskap!
Hvor står dette? Dette tror jeg ikke stemmer. Mener det sto i de gamle vilkårene når det var Dnb som driftet Amex kortene.
Dette var det gamle kortet til DnB. Ble dog ikke fulgt opp. Det nye kortet krever ikke at du har kortet på reisen eller ved booking. Bare si opp eller nedgradere til clasic.
En aldri så liten nedtur i dag. Ankom HKG, og fikk beskjed om equipment change fra ny til gammel A380 videre til SIN. Drømmen om nye suiter brast altså med et brak. Regner ikke med at vi har noen rettigheter når slikt skjer? #ilandsproblem
Nope. Og dette er vel et av de mindre nedturene subkan få ved equipment change. Blir nok en kanon tur uansett.
Turen var flott den! Men hadde jeg visst at det ble gammel config ville vi nok heller gått for TG F HND-BKK (som jeg heller aldri har prøvd). «Strafferunden» med NH C i 767 var så som så. Men så skal det jo sies at det ble gammel config på TG F-alternativet også da
Du har ikke gått glipp av noe med TG F HND-BKK, det er definitivt den mest skuffende opplevelsen jeg har hatt i F.
Det store spørsmålet her er vell om dere har flydd SQ F gammel suite før? For uten å ha prøvd ANA F vill jeg si den gruser alle F cabiner
Nei, den var ny for min del. Så ja, det er nok den fineste kabinen jeg har sittet i. Men ettersom turen var såpass kort ble det noe begrenset utprøving (ingen seng, ingen pysj, drakk opp krugen)... Noen som vet om det er helt slutt på tiden man kunne få to seter mellom AKL og SIN?
PEK-SIN kommer definitivt til å søkes etter i fremtiden. Dog kjipt med 7 timer eller hva det nå er på PEK. Eller LH F MUC-PEK kan vel korte ned den tiden med et par timer.
7 eller 8 timer, kommer an på om det er sommer eller vintertid. Muc-pek har et opphold uten F, i allefall i år. Neste reise for min del er i januar og da går muc-pek uten F.
Jeg har brukt en stor del av helgen og snekret sammen en mulig rute fra Oslo til Phuket t/r og fire legs hver vei. Jeg har søkt ledige business-billetter på sas.no og har tenkt å bruke en CT på det. Håper å få ringt inn bestilling i morgen. Turen er lagt opp slik at jeg får bortimot 24 timer og overnatting på fire steder jeg aldri har vært før: Istanbul, Singapore og Hong Kong. Halve vitsen med turen er å få opplevd litt av de byene. Er det ok ? Fører jo til at reisen både til og fra tar over 48 timer. Blir mye Singapore Airlines A350, A380 og 777. Swiss B777 er kanskje ikke mye å skryte av, men må ha med det for å få med meg Hong Kong. Og så tenker jeg at det ikke har noe for seg å jakte førsteklasse da jeg er mer interessert i opplevelser på bakken enn i lufta.
«alle» mine CT reiser har vært/ er lagt opp med lange stopp i forskjellige byer. så lenge du vet at ting tar tid og at reisefølget også synes korte stopp og nye hotell er bra så er det en flott måte å nyte reisen på. Og det kan bli mye lounge og tid til å nyte flyvningene også. mitt råd er : god kunnskap om transfer og tiden det tar. bo på det stedet i byene du besøker som du vil oppleve. Eller bo på flyplassen. fin et par ting å oppleve. Ikke prøv å se alt. sett av tid til gode lounger.
Bra Enig i det du skriver her. Jeg har foreløbig bare satt av en ting å se i hver by, men blir kanskje litt mer. Avslapping på hotell og i loungene må til for å være klar for en lang flytur etterpå.