Mellom PEK/SIN/PVGHKG er det som regel ledige awards, og da må man være heldig med agenten om en skal ha flere stopp. Siden most reasonable routing langt på vei nå erstatter soneinndeling, kan en vel her tenke seg hele Asia som en slags stor sone. Basert på din erfaring kan det se slik ut. Når det gjelder endringer kan de notere ting i bookingen din internt om du møter på samme agent flere ganger. Ville forsøkt å ringe en annen dag og satse på agentrulletten.
Dersom reisen av en eller annen grunn ikke kan bookes på nett, og du er avhengig av telefon, så betaler du ikke 450 kroner i servicegebyr. Men du må betale 150 kroner per person i endringer. Hvor strengt de praktiserer "ikke kan booke" er nok litt fra agent til agent, men for de som for eksempel skal booke til mer enn to personer og samtidig bruke CT, så er det mulig å slippe. Det har jeg gjort.
Vanlig praksis virker å være at man betaler service fee på 450,- for alle nye *A bookinger, både på nett og telefon, men at man slipper å betale tilleggsgebyret på 375,- for telefonbookinger dersom det ikke lar seg gjøre å bestille på nett eller om man er EBD. Gebyrene er ikke-refunderbare etter 24 timer. Jeg har ved et tilfelle sluppet unna alle gebyrer ved telefonbooking hos skandinavisk kundeservice (*A uten CT), men da var kundebehandleren minst like forvirret som oss her om hvilke regler som gjelder. Tallinn virker derimot å ha god kontroll på dette.
Jeg måtte nesten høre med Tallinn sist jeg ringte nå for å dobbeltsjekke, og det er visst snakk om 3 forskjellige gebyrer som ingen av oss klarer å holde styr på: - Service fee 450,- Denne må betales uansett ved bestilling og skal erstatte det som tidligere het fuel surcharge. - Service fee 375,- (ny fra april 2019) Denne betales om du bestiller en reise over telefon, som det er mulig å bestille på egenhånd på nett. Den sløyfes dersom du er EBD eller hvis reisen ikke kan bestilles på nett. - Endringsgebyr 150,- Denne må betales hver gang du gjør endringer på en eksisterende booking
Hei! Har akkurat bestilt en reise med CT. Men jeg har oppdaget noe merkelig. Returen går fra MCO-EWR/JFK-FRA-OSL. At man i en gjennomgående reise må bytte flyplass fra EWR til JFK på en 3 timers mellomlanding? Noen som har vært med på lignende før? Reisen foregår med United og Lufthansa, men er bestilt via SAS. Er dette en feil?
Minimum connection time på domestic til international fra EWR til JFK er 3 timer, så dette er en lovlig mellomlanding. Ved flyplassbytte er man selv ansvarlig for transporten mellom flyplassene, inkludert bagasjen. Selv syntes jeg 3 timer virker noe optimistisk, så ville nok ha sett etter en annen rute.
Det er ikke feil. Det er flere byer som har flere internasjonale flyplasser, f.eks. Tokyo(HND/NRT), London(LHR/LGW), Taipei(TSA/TPE) og ikke minst, Oslo med Torp og Gardermoen. Det hender at man bytter flyplass innenfor samme "by". Det finnes nok av info om transport mellom JFK og EWR på nettet, så det burde ikke være vanskelig å finne ut hva du skal gjøre.
Takk for svar Jeg er glad jeg oppdaget dette nå, og ikke mens jeg er på NEWARK og leter etter gaten min!! Det blir nok en annen avgang ja
Jeg har i lengre tid hatt problemer med nettsidene til SAS. Jeg har både Fly Premium og en CT tilgjengelig. Når jeg skal bruke CT, så kommer ikke korrekt pris opp. Prisen med Fly Premium henger igjen. Hvis jeg for eksempel skal bestille en reise for 2 personer i SAS plus tur/retur USA, som med CT skal koste 80000 poeng, så blir prisen 120000 altså som prisen ville vært ved bruk av Fly Premium. Selv om jeg trykker på CT så endrer ikke prisen seg. Jeg har gitt beskjed til SAS for flere uker siden. Er det noen som har opplevd det samme problemet? Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette?
Tror nesten alle har problemet, og tror ikke det løses eller brukes mye tid på det om jeg skal tippe Du blir trukket korrekt pris ved betaling, selv om det står feil under booking. Om du ikke blir det løser det seg ved en telefon til SAS.
Takk for svar. Problemet mitt er at jeg ikke har mer enn 90000 poeng, så jeg kommer ikke videre... Men løser SAS dette for meg? Så jeg trenger ikke å ringe Tallinn mtp. at det er CT?
Dette har sikkert blitt svart på før, men jeg fant det ikke sånn umiddelbart. Jeg har to CT som går ut i 15 januar 2020, er det sånn at jeg kan bestille en tur senere enn 15 januar 2020, så lenge bestillingen blir gjort før denne datoen? Har også endel poeng som går ut til våren, kan jeg bruke disse til å bestille reise etter poengene har gått ut, så lenge bestillingen gjøres før poengene går ut? Tusen takk for svar!
Begge deler går bra. Men husk at om du prøver å endre noe etter 15. januar, ryker CTen din. Endrer du noe, og noen av poengene er utgått, mister du også de. Ellers går det fint.
Men må jeg da betale 450,- per billett jeg bestiller gjennom Tallinn? Pga. problemer med nettsiden.... I såfall er det altfor dårlig!
450,- per billett må du betale uansett, også når du bestiller selv på nett. Men du skal slippe telefongebyret på 375,- dersom du ikke får bestilt pga. feil på nettsiden.
Dette er noe nytt for meg. Hva vil det si? At man ved å bestille gjennom Star Alliance må betale 450 kr i gebyr når man bestiller på nett? Penger man ikke får tilbake om man avbestiller? Jeg trodde det var kun når man ringte inn en ny bestilling man måtte betale dette, og ikke når man bestilte på nett. Jeg har visst ikke fulgt godt nok med i timen...