SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det siste er korrekt. Siste arbeidsdag før avreise.

Rscott liker dette
  2. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! flere som opplever problemer med å velge CT i stede for FlyPremium da man forsøker å bestille billetter på sas.no? kundeservice kunne ikke gitt mindre f*en da jeg ringte, men bare satt meg over 3 ganger til ny kundebehandler

3. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Velkjent problem i det siste.

4. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Synes løsningen var ok, måtte bestille og ringe Tallin for å få refundert de overskytende poengene. Greit for min del, men om man ikke har nok poeng til å gjøre en standard bestilling så hadde det vel ikke gått så lett.

Videre så klarte jeg å booke feil utrese fra osl til arn, men da fikset diamantmailen det på 10 min. Det var 10 min fra jeg sendte malen til jeg fikk booking changed melding i appen!

Storbaba liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Når man skal bestille reise for familien og skal bruke 1CT samt betale resten i poeng. Klarer ikke Tallinn splitte opp reisen i to bestillinger, fks 1voksen+1barn ganger to?
    Siste legget hjem fra reisen jeg nylig har bestilt ender på Cph når jeg skal til Osl med begrunnelse at det ikke finnes 4 stk ledige i enten plus eller go.. Kun 2 stk i hver klasse.Tidligere har Sas splittet opp bookingene for meg men de vil ikke røre bestillingen siden det er en amex 2 for 1...

6. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Har et svært kjedelig problem med en CT booking. Ønsker å bytte 1. leg med et litt tidligere fly fra Haugesund-Oslo 30. oktober for å få til et jobbmøte før vi tar videre fly til Bangkok. Det handler om å bytte til SK305 eller SK309 som begge ligger med ledige bonusseter ref. SAS sin side.
    Når jeg kommer gjennom til Amex på telefon (SAS kunne ikke hjelpe meg) sier de at de ikke kan booke om da det ikke er noe tilgjengelige billetter nå. Det er heller ikke mulig med "no-show" for meg på første leg, da mister jeg hele turen. Løsningen Amex foreslår er å ringe de hver dag da det kan dukke opp tilgjengelige seter.
    Hva kan jeg gjøre her?

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Har du Gull er dette typisk en ting som gullmailen kan ordne.
    Hvis det ikke dukker opp bonusbilletter som Amex kan se så blir det vanskelig og løse dette.
    Har du prøvd agentrulletten?
    Alternativet er kanskje å fjerne 1. leg og kjøpe billett HAU-OSL for penger.. koster kun 600kr..

Skarven liker dette
  8. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Om jeg fjerner 1 leg ryker hele CT en på grunn av at den er gått ut. SAS/Amex sier at det blir som en om booking å fjerne en leg.

Last edited: 13. sept 2019
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes veldig merkelig ut, har du snakket med flere agenter?

10. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Redigerte innlegget mens du svara :) Oppdaget at vi hadde 2 bookingnummer (husker dårlig) så det er ikke så ille med å kjøpe to billetter til totalt 1200kr, men likevel veldig ille da min CT er gått ut og en fjerning av leg medfører om booking og da må en ny CT belastes. Har snakket med 2 i SAS og 1 hos Amex til nå.
    Redigert: Dama hos amex: "Its not aible to book rigth now, its maybee possible to book next week or later. Please keep calling us." Ho sa også at jeg må belastes en ny CT uansett.

Last edited: 13. sept 2019
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    En endring til tidligere flight vil også før til at CTen ryker.

Skarven liker dette
  12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Får heller bare bite i eplet og se CT-en ryke. Men hvorfor Amex ikke kunne booke billetter som ligger tilgjengelige på SAS sine sider hadde de ikke svar på. Det var bare slikt sa de..

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Muligens fordi de søkte HAU-BKK.

Skarven liker dette
  14. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det. Snakket med Thai, de sa at SAS hadde en haug med konsulenter som ikke ante hvordan bookingsystemene virker.

15. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    På første posten i denne tråden står det at reisen må gjennomføres mens CT fremdeles er gyldig, men det stemmer vel kanskje ikke ettersom det er reservering som må gjøres innen gyldighetsperioden. Kanskje en dårlig formulering fra Amex...?

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,509
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte jeg skulle gjøre en endring på turen jeg har booket. Har BKK-DPS-IST-OSL-TRD på hjemturen. Av en eller annen grunn sa Tallinn når jeg booket at det kun var ledig med 17.15 flyet ifra Oslo til Trondheim, og vi lander 10.40 i Oslo...

Har sett at det er ledig IST-OSL med 14.20 flyet og det er ledig med feks 1815 flyet ifra OSL-TRD når jeg søker separat. Søker jeg IST-TRD kommer ingen av disse opp.

Vil det la seg gjøre å få booket om? Jeg kan fint fly eco på strekningen OSL-TRD.. Venter heller mye mer gjerne i Istanbul enn i Oslo..

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ville jeg spurt dk gull support om(eventuelt EBD om du har). Går ut ifra du er gull etter av avataren din og dømme ;)

paramberg liker dette
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det er flere punkter i førsteposten som er utdatert etter at Amex tok over kortene fra DNB. Kanskje Admin kan oppdatere eller gi noen andre tilgang til å gjøre det?

holmen liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,968
    Bonuspoeng:
    293
    Trådstarter er fortsatt aktiv på forumet, så det er vel opp til ham. Eller admin.

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,509
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk fint det :) Tallinn sa nei, gull support på mail lagde nye billetter så nå slipper jeg å vente så sabla lenge i Oslo :D

Storbaba, ChrisTW, Insomnia4u and 4 others like this.

Del denne siden