Jeg fikk beskjed fra diamantmailen om å ringe CT-telefonen denne uken, så vil tro praksisen er som før.
Flere som har problem med å booke leg for leg? Har de stramt in? Prøvd 4 forskjellige agenter i Tallin og alle har sagt nei...
hva forsøker dere booke? jeg fikk beskjed at om jeg skulle ha F reise kunne jeg booke leg for leg, men C måtte jeg ta til takke med hva systemet fant selv.
På mail fikk jeg beskjed om å ringe, og på telefon fikk jeg booket reisen ned, men veien hjem var borte. Var ingen andre muligheter samme uke heller, ingenting ledig i økonomi en gang. Så på vei hjem har jeg bare halve reisen hjem foreløpig, men får satse på at det dukker opp noe etterhvert
Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare på: Jeg skal til New York, og har i utgangspunktet SAS biz t/r booket med FP. Nå åpnet det seg LH F på vei hjem, så jeg booket den som en énveistur med CT, og legger til turen bort dersom det dukker opp. Hvis det ikke dukker opp F bort så kansellerer jeg LH F. Er det problematisk å ha to samtidige bookinger (SAS og LH), der begge er registrert på mitt EB-nr? Jeg syns å huske at jeg leste om en her inne som plutselig fikk kansellert en fremtidig billett siden den var samtidig som en annen booking.
Skal ikke banne på det, men det går bra så lenge det ikke er seter på samme fly i de ulike bookingene.
Er det enda slik at F er 235 poeng (2pax) til de fleste steder i verden med unntak av Oseania, eller er det avhengig av hvor mange legs du har på F? Forsøker å forstå open jaw regelen, vil en tur som LHR-PEK-SIN-CGK og retur HND-LHR være tillatt, altså utreise til CGK og retur fra HND? Hvordan er transitsonene å forstå, at det maks er lov med 2 transittstopp på hvert kontinent?
Hvis en compagnion ticket går ut den 15.01.2020, hvor langt fram etter den datoen kan man bestille en utreisedato?
Finnes det noen mulighet på en søndagskveld å endre på en CT-billett? Har kommet ut billetter på rette datoer nå og i rette klasser, men ser bare ut til å være 2 billetter. Eller må jeg vente til kl 9 imorgen tidlig og ta sjansen?
Så langt som du finner billetter. Men billettene kan ikke endres etter 15.1.20. De kan kanselleres, og du får poengene tilbake dersom de fortsatt er gyldige. Spørsmålet hører egentlig hjemme i annen tråd, https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-365#post-309442
Ring SAS nå i kveld om du har status og kan ringe hele døgnet. Be om å få reservert setene på din bestilling så kan Tallin gjøre ferdig billetten i morgen. Det kan gå og ikke gå, så spill agentrullett.