SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Men du kan jo også prøve å finne noe direkte mellom tpe og sin?
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mulig å finne FRA-OSL direkte? Ikke øko engang?
     
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel en regel med diverse modifikasjoner, jeg har pr i dag en reise med 5 legs nedover (Ksu-Osl-Cdg-Pek-Sin-Dps) og 3 (Dps-Ist-Osl-Ksu) hjemover så det er fult mulig:)
     
    stianhjert liker dette
  4. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det viktigste er vel at det er maks 8 legs total.
     
    stianhjert liker dette
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Jeg har på neste 3 legs ned og 5 tilbake. Dette var ikke engang mitt forslag, men jeg slengte bare ut ønsket destinasjon, og omtrentlig lengde på oppholdet, så kom de tilbake med det forslaget.
     
    stianhjert, Logiflyer and trygveat like this.
  6. stianhjert

    stianhjert Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Nei var dårlig med det :p
     
  7. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Da har planleggingen av jomfruturen med CT begynt. Målet er Tokyo til neste år, og jeg vil prøve å lure inn en overnatting på mellomlanding på enten utreise eller hjemreise (eller begge). F.eks SIN, BKK, HKG eller ICN.

    Har forstått det slik at det er maks 8 legs og makstid på mellomlanding er under 24t? Ellers bør det være innafor?

    Ser også at NH stort sett kun legger ut 1 stk F billett av gangen. Har noen erfaringer med om det er realistisk å håpe på å få tak i 2 nærmere avreise om man posisjonerer seg i C, eller om det er bare å gi opp? C er kanskje flott uansett her, med den nye configen tilbake til Europa?
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke minimum transfertid på 1 time? Jeg skulle booke ksu-oss-cdg-pek-sin-dps i dag, og vi hadde 1 time og 20 minutter på Charles De Gaulle, men i følge Tallin var ikke dette nok tid, her måtte man ha minimum 1 time og 30 minutter? Noen som har erfaring ang dette?
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    MCT varierer ut fra hvilket selskap/terminal en ankommer med, og hvilket en reiser videre med, og kan dermed variere. Mulig å sjekke på expertflyer..
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet er nok stilt før, men finner absolutt ingen svar:

    Er det mulig å aktivere CT på en allerede booket reise? Går det evt. hvis man gjør en endring? :) Ligger litt bak mtp CT og ønsker å booke asap
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,276
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, i følge Tallin går det ikke å legge til CT på en allerede booket reise.
     
  12. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Men om du bestiller på SAS.no og ikke får aktivert en CT refunderer de halvparten av poengene om du ringer og vil ha aktivert den. Så det går nok mest på viljen og sikkert fastlagte rutiner.
     
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    I dag hadde eg x2 telefonsamtaler med Tallin.
    Skulle endre vår reise OSL-AMS-SIN-BNE til OSL-AMS-SIN-AKL-APW

    Då eg hadde funne SIN-AKL-APW, både på AF og i bookingverktøyet.
    Får beskjed om at dei ikkje finne finn bilettane, men når dei då søker ‘utanom’ biletten min så finn dei dette.
    Men systemet lar dei ikkje endre, dette er i følge begge eg snakka med nytt frå både SQ og LH. Ein må endre komplett ut eller heimreise.
    Vi fann då ikkje noko frå Europa til Singapore.

    Dei snakka også om married segments på AMS-SIN-BNE

    Eg sendte så mail til diamant mailen, då med skjermbilde av SIN-AKL.
    Diamantmailen seier dei ikkje finn bilettane og at det då hjelper lite og spørre SQ om og un-marry dessa segmenta.

    Kva skjer her?
    Er det innstramming av reglar?

    Fekk beskjed om at viss eg fann Europa-Sin så kunne dei bygge ein ny reise segment for segment. Men ikkje endra eksisterande....
     
  14. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    No har plutseleg Turkish Airlines flytta avreisen vår 6 dager, som gjer at reisa ikkje er særleg aktuell lenger. Denne er bestilt som CT, så lurer på kva rettar ein har jamfør dette?
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis ombooking eller kansellering er vel de eneste to mulighetene..

    Kjedelig!
     
    titocosta liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan virke som SQ ofte har married segments, har lest flere poster om dette rundtom på forumet. Kjedelig for oss selvsagt. Det er vel AMS-SIN som er problemet her?

    Når det gjelder LH er ofte married segments positivt ved booking av F tett opptil avreise, f.eks at connection OSL-FRA gjøres tilgjengelig.

    Om jeg forstår deg rett ser Tallin separate award mens diamantmail ikke finner dem. Dette kan enten være inkompetanse eller et lite avvik i systemene, selv om de i teorien skal sitte på samme systemer. Jeg tror ikke det har noe med innstramming i regler å gjøre.
     
    snus_mumrikken liker dette
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    No ordna dette seg til slutt :D
    AMS-SIN-BNE var married, så viss dei fjerna SIN-BNE så vart også AMS-SIN fjerna.

    Diamantmailen fant til slutt SIN-AKL, då låg både SIN-BNE og SIN-AKL i bookinga.
    Ny telefon til Tallin, fortsatt married.
    Ny mail til diamantmailen, og vipps vart det bekrefta.
    Så Tallin og vipps var det i boks!
    Fantastisk service av diamantmailen nok eingong, og for i fjor verdt dei 4k for Amex Elite som fekk dytta meg opp til diamant.
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fortsatt slik at avbestillinger er gratis, mens endring koster 150 per person?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ved avbestilling etter 24t får man ikke tilbake servicegebyret på kr 450, så det vil stort sett lønne seg å betale endringsgebyr. Dette gjelder iallfall for *A-reiser bestilt over telefon.
     
  20. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte for å bestille CT idag og fikk beskjed om at jeg kunne sende mail til diamantmailen for å bestille ruten. Er det ny rutine på det eller er det bare litt uflaks med agenten? Håper ikke ruta mi blir utsolgt før jeg får booket neste års ferietur..
     

Del denne siden