For det første er det kun "saver award" du må se på hos United. Dernest er alltid slik at Tallinn har den endelige fasiten. Men det er ikke alltid at en kundebehandler finner alt, så det er en velkjent metode å prøve agentruletten. Ring på nytt, ny kundebehandler, og kanskje den neste finner noe....
Lufthansa First så langt frem i tid? Må være en glitch. De slipper ikke F seter før 2 uker før avreise.
Ok, det vet jeg lite om siden jeg ikke har mye erfaring med dette. Hva med business hos Lufthansa? Slippes det også tettere på avreise eller er det mer realistisk?
Business med LH er mulig å få tak i tidligere ja. Sjekket Awardfares og det er ingenting ledig i følge den. United viser ikke alltid riktig som sagt.
Om eg har forstått det riktig, er det slik at United ikkje viser bonusbillettar tilgjengeleg med Eurobonus. United har jo sitt eige bonusprogram som eg vil tru United viser treff på. Så er det litt 'tilfeldig' om same billettar òg er tilgjengeleg for Eurobonus-folket. Korriger meg gjerne om eg tar feil.
Skal til KUL og har lyst til å prøve nye biz til TK. Vil denne routingen fungere t/r? OSL-IST IST-DPS DPS-SIN/BKK SIN/BKK-KUL
Nei, den skal i teorien ikke fungere. Grunnen er at du har to mellomlandinger i ankomstsonen (DPS, SIN/BKK og KUL er i samme sone). Det er bare tillatt med en mellomlanding i ankomstsonen. Men folk her inne har vel klart å få "rarere" bookinger enn denne, så det er selvfølgelig mulig å prøve, men jeg ville ikke hatt høye forhåpninger. Forskjellen er at her er det bare en mellomlanding i ankomstsonen i og med at PEK er en annen sone (transittsonen).
Endelig destinasjon er KUL, og vil prøve ny TK biz. Er ikke mulig med noen direktefly fra DPS-KUL. Alternativt er å avslutte reisen i SIN og ha separat billett. Er det mulig å ha denne varianten eller strider det mot "most reasonable route"? Andre ideer? OSL-IST IST-DPS DPS-TPE/PEK TPE/PEK-KUL Reiseperiode er mellom 20.10 og 20.11. Opphold ca. 2 uker. 2 voksne.
Jeg tror denne regelen ikke blir håndhevet i særlig grad den siste tide. Selv fikk jeg booket denne ruta i en CT-tur i fjor uten kommentar: OSL-FRA-PEK-HND-TSA TPE-PVG-ICN-FRA-OSL Flere som kommer fra et mindre sted er nødt til å fly fra en hub, f.eks. FRA, LHR, ZRH , til OSL eller CPH først før de kommer seg hjem. Kanskje derfor to stop i ankomstsone tillates i større grad nå.
Denne bryter regelen der du reiser fra en sone til en annen og så tilbake. Sannsynligheten for at du får kommentar på denne er større enn den første reiseruten. Les gjerne gjennom andres vellykkede bookinger så du får en følelse av hva som tillates. https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-127
Du mister selvsagt de poengene på selve transaksjonen, men neppe CT. Med de dårlige IT-systemene AMEX synes å ha så tror jeg ikke at de klarer å følge opp slikt, enten det er misbruk eller en ordinær hendelse. De kommer sikkert å få slikt på plass i fremtiden, men det de har vist hittil på IT-siden er heller amatørmessig etter min menig (jfr. alle utfordringer tidvis med visning av poengopptjening og "utbetaling" av 20k poeng på elite i starten m.m.)
Rart sånn, hvordan mennesker ser på verden gjennom forskjellige øyne. I mine øyne er ikke KUL et småsted