SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,159
    Likes mottatt:
    1,866
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker AwardFares for å finne ledige F billetter. Som kjent kan man ikke endre reisen etter at den er påbegynt.

    Vil en god strategi derfor være å booke F hjem og C ut om man kun finner F en vei og så endre utreise til F når det nærmer seg gitt at det dukker opp?

    Hypotesen er at det slippes en del F rett før og dermed er det kun utreise man rekker å endre fra C til F.
     
  2. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Diamant-mailen gjorde dette for meg senest på mandag...
     
    Stavangeren and Insomnia4u like this.
  3. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det viser bare at det er lotto, hvem du møter osv....dessverre.

    Men jeg er bare EBG.
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,369
    Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    Den store forskjellen er nok svensk vs. dansk support. Svenskene (som også svarer på gold/diamond.no) henviser alltid til telefon når det gjelder bestilling og endring av bookinger, mens danskene virker å ha litt friere fullmakter til å yte god service.
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,995
    Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Svensker forholder seg til fastlagte rutiner og instrukser.
    Dansker bryr seg bare sånn passe om slikt, og gjør det de synes er best...
     
  6. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Och här i Norge så vet man inte vad kundservice är så då har man ingen avdelning för det :p:D
     
    indahla, induktans, Kalsnes and 6 others like this.
  7. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det er nok et godt poeng. De svenske svarene jeg har fått nå er fullt av selvfølgeligheter og selvmotsigelser. Og jeg tror ikke svarene hadde vært bedre med nordmenn på kundesenteret.
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    For en som jobber i et svensk selskap, med avdelinger rundt om i Norden, kan jeg bekrefte det helt til det fulle :D
     
    Last edited: 08. aug 2019
    Stavangeren and dahlmath like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,311
    Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke gitt at det var ledige billetter som gullmailen kunne booke for deg. Dette er jo en ekstra service vi ber om, ikke noe vi kan kreve. Men jeg aner ikke, hvorfor akkurat du fikk avslag.
     
  10. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    De skriver at de ikke kan/vil dette, for noen. Og pekte på at det ikke var en av gull/diamantfordelene....
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,311
    Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, når det ene hodet ikke vet hva det andre gjør, på det syvhodetet trollet. Det stemmer vel at det ikke er noen fordel. Men de har beviselig gjort det for det......
     
    Stavangeren liker dette
  12. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Et enkelt sprm; om en CT-reise finner sted etter at selve CT er utgått på dato, så kan man ikke gjøre endringer på booking. Gjelder dette også oppgradering fra C til F om det før avreise skulle bli frigjort seter i F?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,311
    Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Forumet kunnskapen svarer ja på spørsmålet. Uten at jeg har personlig erfaring, eller har lest noe sted om noen som faktisk har ringt inn og forsøkt å spørre om å få oppgradere til F i det situasjonen. Men skal en se på reglene for bruk av CT osv, så er de vel ganske tydelige?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,220
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Endre fra C til F regnes som en endring og er ikke mulig
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom jeg har 1 CT og en annen i familien har 1 CT også vil vi på tur sammen 4 personer. Kan man booke hele reisen og bruke begge CT på samme booking når man ringer inn?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, med riktig agent så er det null problem så lenge dere har nok poeng på riktig konto.

    Har gjort dette selv :)
     
    flying_all liker dette
  17. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man booker en CT nå med en tur sommer 2020, med en CT som går ut i 2019. Men opptjener ny CT og ønsker å heller bruke denne slik at man har mulighet for å endre reise. og heller bruke CT (2019) på en annen tur.

    Er det mulig?

    Litt knotete forklart.
     
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Du risikerer vel å miste billettene når du endrer hvilken CT du skal bruke vil jeg tro, men i teorien er det jo mulig så lenge du gjør det i år, mens du fortsatt har mulighet til å booke en ny med den CT'en som går ut i 2019..
     
  19. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, tenkte jo om man kunne endre hvilken CT man skulle bruke problemfritt.

    :)
     
  20. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg prøvde meg på danskene. Og i motsetning til de svenske kundebehandlerne fikk jeg et postivit innstilt, imøtekommende, kundevennlig svar som ga forslag til løsninger, forhåpninger om at dette vil løse seg om ikke lenge, samt en holdning til kundene å bli glad i. Slik kundeservice skal fungere altså, selv om de ikke kunne løse min sak er og nå, så var holdningen fullstendig motsatt av det svenskene varter opp med.
     
    Travellingalf, trygveat and Storbaba like this.

Del denne siden