Jeg bruker AwardFares for å finne ledige F billetter. Som kjent kan man ikke endre reisen etter at den er påbegynt. Vil en god strategi derfor være å booke F hjem og C ut om man kun finner F en vei og så endre utreise til F når det nærmer seg gitt at det dukker opp? Hypotesen er at det slippes en del F rett før og dermed er det kun utreise man rekker å endre fra C til F.
Den store forskjellen er nok svensk vs. dansk support. Svenskene (som også svarer på gold/diamond.no) henviser alltid til telefon når det gjelder bestilling og endring av bookinger, mens danskene virker å ha litt friere fullmakter til å yte god service.
Svensker forholder seg til fastlagte rutiner og instrukser. Dansker bryr seg bare sånn passe om slikt, og gjør det de synes er best...
Det er nok et godt poeng. De svenske svarene jeg har fått nå er fullt av selvfølgeligheter og selvmotsigelser. Og jeg tror ikke svarene hadde vært bedre med nordmenn på kundesenteret.
For en som jobber i et svensk selskap, med avdelinger rundt om i Norden, kan jeg bekrefte det helt til det fulle
Det er ikke gitt at det var ledige billetter som gullmailen kunne booke for deg. Dette er jo en ekstra service vi ber om, ikke noe vi kan kreve. Men jeg aner ikke, hvorfor akkurat du fikk avslag.
De skriver at de ikke kan/vil dette, for noen. Og pekte på at det ikke var en av gull/diamantfordelene....
Ja, når det ene hodet ikke vet hva det andre gjør, på det syvhodetet trollet. Det stemmer vel at det ikke er noen fordel. Men de har beviselig gjort det for det......
Et enkelt sprm; om en CT-reise finner sted etter at selve CT er utgått på dato, så kan man ikke gjøre endringer på booking. Gjelder dette også oppgradering fra C til F om det før avreise skulle bli frigjort seter i F?
Forumet kunnskapen svarer ja på spørsmålet. Uten at jeg har personlig erfaring, eller har lest noe sted om noen som faktisk har ringt inn og forsøkt å spørre om å få oppgradere til F i det situasjonen. Men skal en se på reglene for bruk av CT osv, så er de vel ganske tydelige?
Dersom jeg har 1 CT og en annen i familien har 1 CT også vil vi på tur sammen 4 personer. Kan man booke hele reisen og bruke begge CT på samme booking når man ringer inn?
Ja, med riktig agent så er det null problem så lenge dere har nok poeng på riktig konto. Har gjort dette selv
Hvis man booker en CT nå med en tur sommer 2020, med en CT som går ut i 2019. Men opptjener ny CT og ønsker å heller bruke denne slik at man har mulighet for å endre reise. og heller bruke CT (2019) på en annen tur. Er det mulig? Litt knotete forklart.
Du risikerer vel å miste billettene når du endrer hvilken CT du skal bruke vil jeg tro, men i teorien er det jo mulig så lenge du gjør det i år, mens du fortsatt har mulighet til å booke en ny med den CT'en som går ut i 2019..
Jeg prøvde meg på danskene. Og i motsetning til de svenske kundebehandlerne fikk jeg et postivit innstilt, imøtekommende, kundevennlig svar som ga forslag til løsninger, forhåpninger om at dette vil løse seg om ikke lenge, samt en holdning til kundene å bli glad i. Slik kundeservice skal fungere altså, selv om de ikke kunne løse min sak er og nå, så var holdningen fullstendig motsatt av det svenskene varter opp med.