SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis situasjonen er ( eller blir ) reell er det vel et forsøk verdt å ringe Tallin? Uten at jeg kan si at det går, går det an å spørre.

animals liker dette
  2. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Denne problemstillingen vil jeg også muligens komme i senere i år så jeg er spent på hvordan det går.

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt hell med noe nesten tilsvarende på norsk (svensk) kundeservice. Fikk da endret fra Fly Premium til CT på en SAS-bestilling.

animals and ChrisTW like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har spurt tre-fire ganger her inne om det samme uten å få svar. Så jeg antar at ingen riktig vet. For min del MÅ jeg ha en tur rett over nyttår 2021, og må da bruke en CT som går ut i 2020 hvis jeg skal kunne bestille 330 dager før. Kjipt å ikke kunne endre til F. Hadde vært gull å kunne bytte CT ila året til en som var gyldig i 2021.

Fint om noen som forsøker poster resultatet her.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Da håper jeg det også kom en praktisk løsning på bordet, og ikke bare gode ønsker. Ellers er det bare å glede seg til voksent dansk crew på long haul C. Så skal du få smake på den andre siden av dansk kundeservice........:)

Jorge liker dette
  6. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Ærlig talt, det er da bare å ringe Tallin, så får du et svar som er korrekt, det kan da ikke være så vanskelig?

7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry at jeg ikke har lest 361 sider, men blir ikke første post oppdatert? Står mye rart der:D

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    I og med at du har spurt 3-4 ganger og ikke fått et svar du er fornøyd med er det vel på tide å ringe Tallin å spørre og så poste svare du får her?

Rscott and NoLimit like this.
  9. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,339
    Bonuspoeng:
    183
    450 kr- gebyret erstattet drivstofftillegget, og det fikk man vel tilbake? Men altså ikke 450 kr gebyret uansett om man bestiller CT på nett eller tlf? Litt rat om det er en flyskatt. Men ikke nytt 450 kr gebyr ved endring? Og heller ikke tlf gebyr om det ikke kan endres online?

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, selvsagt. Beklager! Begynte med dette i april, så jeg har ikke ringt Tallin før :oops:

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke farlig å ringe ;)

Rscott liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe å beklage. Men du spør nok om en situasjon som er lett utenkelig for en god del aktive brukere av forum :) CT som går ut??? hehe

Hyggelige og flinke folk i Tallin forøvrig, som fikset en booking uten CT som vanlig SAS ikke klart. Så det går nok fint å ringe dit.

Og post svaret:)

13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe - jeg har nok forklart meg dårlig. Det kommer ALDRI til å skje at en CT går ut på dato for min del :) De to CT-ene jeg opptjener i år får jeg lett brukt i år eller neste år.

Utfordringen er at jeg skal booke en tur for februar 2021, og ønsker å ha en gyldig CT for å kunne endre til eks LH F helt opp til avreise. Ettersom jeg ikke er spesielt fleksibel på datoer, må jeg være klar med bookingfingeren 330 dager før, dvs i mars 2020. Da er det ikke sikkert jeg har rukket å opparbeide meg og få utstedt en ny CT (2020-21 edition) som er gyldig for endringer i 2021.

Hadde det vært mulig å bruke en av årets CT-er for den første bookingen og så endre til en CT med lenger gyldighet når denne er i boks, så ville problemet vært løst. Det samme om jeg kunne booke turen kun med poeng, og så legge til en fersk CT en måned eller to etterpå.

Men jeg ringer Tallin og hører hva som er mulig. Det verste som kan skje er jo at vi må reise i Biz :)

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper Tallinn sier at det ikke er mulig, men at en agentrullett på SAS kundeservice hjelper deg i mål.

Jeg ville bare ha booket turen med den første CT-en. Når du får ny CT forsøker du. Skulle du ikke få det til, kan du jo forsøke å ombooke turen (150 i endringsgebyr per person) til en tidligere reise (med samme CT) og håpe på at setene du har holdt av dukker opp igjen til bruk med ny CT.

Rscott liker dette
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg sjekket med Tallin, og fått følgende svar:

1. Legge til CT på en eksisterende poengbooking: Nei
    2. Erstatte eksisterende CT med en nyere: I utgangspunktet nei, men hvis CT som er brukt har gått ut før reisen starter, og man ønsker å gjøre endringer, vil de likevel kunne legge til en "fresh" CT.

Mao må man ofre en CT for alternativ 2. Det høres unektelig litt rart ut de ikke har mulighet til å endre CT, men at de likevel gjør det i gitte situasjoner.

Tror #Gullars svar er det beste alternativet for de som måtte komme i dette dilemmaet.

Last edited: 12. aug 2019
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    At det er teknisk mulig er jeg helt sikker på. Jeg har selv blitt belastet feil CT, der Tallinn har måttet endre dette da de ble gjort oppmerksom på det. Så det handler nok bare om vond vilje og har ingenting med systemmessige begrensninger å gjøre.

Rscott liker dette
  17. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å gjøre en "dummy" booking først, slik at man binder opp den eldste CT'en før man gjør bestillingen med den nye CT'en. Kan ikke tenke meg at systemet er sånn at man bytter CT på bestillingen når man kansellerer dummy bestillingen. Det går muligens noen kronasjer i gebyrer, men det er bedre enn å miste en CT.

18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det hadde fungert. Har vært inne på tanken å booke OSL-AES med CT om nødvendig :rolleyes:

Problemet er å få tak i en ny CT i tide. Hvis man ønsker å booke 330 dager før til en reise i januar/februar året etter, har man bare 2 mnd å skrape sammen en CT på. Det overgår i hvert fall mitt budsjett på Kiwi og polet, som er hovedkildene mine til Amex-bruk på den tiden av året :)

Storbaba liker dette
  19. Padden

Padden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Beklager om dette er besvart flere ganger tidligere, men for en stund siden booket jeg min første CT-tur som jeg ville prøve å endre utreise på nå. Det er Trondheim - Boston (via Zurich) som jeg gjerne ville endre til Trondheim - Frankfurt - Boston den 11. oktober. Jeg fikk treff i både business og first på united.com, men hun i Tallin fant ikke de samme billettene.

Skjer det ofte at united.com viser flere alternativer enn de på CT-telefonen klarer å se og er det noe vei rundt dette eller hva jeg skal si? Jeg skjønner at de bare kan booke det de får opp, men har noen en formening om hvorfor united.com viser mye mer tilgjengelighet?

Takk for hjelpen.

20. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    ... med hvilket selskap?

Det er "saver award" du må se etter på united.com

Uansett så er det Tallinn som har fasiten. Det er ofte avvik mellom det vi finner på nettet og det Tallinn finner. Prøv å be de om å sjekke en gang til. Be de sjekke leg for leg. Evt prøv å ringe opp på nytt så du får snakket med en annen. Det kan fungere.

Lykke til!

Padden liker dette

Del denne siden