Dersom jeg har en tur OSL-IST-CGK, og retur: CGK-SIN-CPH-OSL Og jeg ønsker å ha noen dager i Singapore først - kan jeg ringe Tallinn og be de legge på CGK-SIN på første delen av turen? Finnes tilgjengelig. Eller må jeg da booke en helt ny tur
Hjemreisen min starter i CGK ja - det jeg tenker er å bare gjøre den om til en "open-jaw" - altså at turen min blir: OSL-IST-CGK-SIN ...ferie ferie, bestiller fly selv SIN-CGK... også retur: CGK-SIN-CPH-OSL Dvs, jeg ønsker bare legge til CGK-SIN på første del av turen
Åja, det kan du gjøre. Hvis du møter en agent som sier det ikke er mulig, så er det bare å prøve agentrulett. Noen agenter er veldig flinke og andre mindre flinke. Du kan jo evt. fly direkte til SIN fra IST hvis det er tilgjengelig.
Hei. Har et lite spørsmål jeg håpte noen kan svare på. Har inne en booking med 4 personer (2xCT) til Bali neste år. Alle flightene er med C. Men kom så til å tenke på mulighetene for å smette inn en flight eller 2 på F. Men mener å ha lest at dersom du kun har F flght(er) den ene veien så er det kun halvparten i poengkost? Med andre ord så er differansen på C og F til Asia 60K EBP pr person. MEN, hvis jeg får lagt inn en F flight f.eks. kun på utreisen så må jeg betale et mellomlegg på 30K EBP pr person? Siden jeg har brukt 2 CTer så blir det da totalt 60K EBP for å oppgradere alle 4? Så var det bare å finne passende flighter med 4 ledige F-seter.....
Stemmer Ja, det blir verre. Men kun noen dager før, så åpner det seg mye med både Thai og Lufthansa til diverse steder.
Alternativet er å splitte opp reisende i to grupper slik at gruppene har hver sin reiserute, men at avreise- og ankomsttidspunkt er noenlunde det samme.
Har booket en CT til Chicago med retur fra Detroit, men ideelt sett skulle vi gjerne returnert en dag eller to senere om det åpnes opp tilgjengelighet. Returen er med LH og jeg ser at de slipper mye 14dg i forveien, så er omtrent når vi starter turen. Spørsmålet er da om det er mulig å endre returen på en CT etter at reisen har startet, eller om vi da er låst?
Siste frist for endring av bonusbilletter er én virkedag før utreise, så returen er låst etter det. Om man har CT og poeng til overs er en mulighet å bestille to enveisreiser for bedre fleksibilitet.
Her kommer en rekke newbie spørsmål jeg håper noen kan besvare. 1. Jeg har to CTer opptjent med Amex Elite. Mister jeg disse CTene om jeg avslutter Amex-kortet? 2. Hva menes med SAS "beste pris" eller Star Alliance som det står om i vilkårene for CT? 3. Kan CT selges om man ikke selv kan bruke de? Hvordan gjøres dette best rent praktisk? Hvordan bør den prises? Tusen takk for svar.
1. Nei 2. Billett betalt kun med poeng 3. Nei, ikke bare CT’n. Reisen må betales fra din eurobonuskonto, men du kan jo bestille reisen i andres navn, så sånn sett kan du selge de turen
1. Ryktet sier opptjente CT beholdes, men få gjerne dette bekreftet 2. «Beste pris» er en av to muligheter for bonusbooking, beste pris har begrenset tilgjengelighet, men koster 100 000 for langdistanse i business. «Beste tilgjengelighet» er så og si alle avganger, men koster for 200 000 ++ Star alliance, er at du kan fly med andre flyselskaper innad i Star alliance, typ United, Thai, Singapore etc. 3. CT kan selges, da må den selges med poeng, og den vanligste formen for salg er at du booker med dine poeng og CT for kjøper i hans navn. Man bør trå varsomt, men selgersiden er tryggest i en slik handel.. C
Hei folkens, ville bare spør her, tar så lang tid å lete her inne i forumet. Når man bestiller sas award billett og bruker CTen men den vil ikke aktiveres, kan man da ringe SAS og bestille uten å betale avgift for det? og hvis man hadde klart å bestille reisen med CTen og senere vil bytte reiserute betaler man da bare 150kr og ikke den tilleggsavgiften på 450kr i tillegg?
Hei, Har sett litt på en reiserute, jeg skal bestille med en CT, men er usikker om den går igjennom i Tallin. Turen til regner jeg med går i orden, men er usikker om returen blir akseptert. OSL – WAW WAW – PEK PEK – TPE Retur: TPE – BKK BKK – SIN (23 TIMER LAYOVER) SIN – FRA FRA – HAM HAM – OSL Tror dere, denne ruten vil bli akseptert?
Det største problemet her er fem flyvninger, da grensen på maks fire flyvninger hver vei håndheves strengt. I tillegg har du to stopp i transitsone som kan være problematisk, selv om ting tyder på at dette ikke er like strengt lenger.
Takk for svar Da fikser jeg billeten fra Taipei til Singapore selv. Vet du hvor lang transittid det må være når man bestiller strekning for strekning?
Jeg hadde en booking til changi også en separat booking videre med silkair. Fikk beskjed om at minste tid var 50 min, fikk også sjekket inn bagasjen hele veien, gikk fint i mitt tilfelle, men jeg ville forholdt meg til reiseforsikringen sin minste tid, som typisk er 2-3 timer. Men ville prøvd å booke med fem legs, man vet aldri hva som går igjennom.