Dette er jo trikset de bruker for å få deg til å legge på. "Ta kontakt med selskap x" , så tenker de "haha, endelig blir vi kvitt fyren" Har vært med på noen sånne runder selv. X: Ring Y Y: Ring Z Z: Ring Y etc Spesielt om man snakker med en person på en av disse (den ansvarlige) som faktisk ikke forstår hva som skjer eller er nevneverdig løsningsorientert..
Er det noen som har noe kunnskap om hvilke prosedyrer (om noen) SAS har for å slippe awards-seter tett opp mot avgang? Har en CT-tur til Washington i biz via CPH i september men ønsker å endre den til New York, enten direkte fra OSL eller via CPH/ARN.
Er litt usikker på hvilken strategi jeg skal velge... Har nå min første CT i boks, og skal bestille tur for to i C, fortrinnsvis SIA, et eller annet sted i Asia i medio januar. Er fleksibel på datoene og destinasjon (Bali, Singapore, Vietnam etc). Problemet mitt er at jeg ikke har nok poeng enda. Har klart å karre til oss 120.000 poeng, men kommer til å nå «grensen» på 165.000 poeng ila høsten, litt avhengig av når ViaTrumf bonusen blir realisert, med mere. Ville dere bestilt reise allerede på 130.000 poeng med C ene veien og ECO andre veien (i håp om mulighet til oppgradering på et senere tidspunkt), eller tror dere jeg har nok tid til å få dette til ila høsten? Har aldri bestilt før, så usikker på tilgjengeligheten. Hvordan blir det eventuelt med endring av en allerede bestilt reise? Håper noen har nyttige erfaringer de ønsker å dele
På min eurobonus oversikt inne på nettkontoen på amex står det følgende over den linjen som viser hvor langt man er på vei mot en CT. Motta 50 % poengrabatt på en bonusreise med SAS, Widerøe eller Star Alliance i hele verden når du kjøper for kr 150 000,00 senest 14 juni 2019. Er det ikke slik at det er 150 000 iløpet av et kalenderår? 1.1-31.12?
Jo, er i løpet av et kalender år. Er nok en feil på Amex. På min side står det senest 1.februar 2019. Mottatt CT.
Det er jo uansett bare en sikring/gardering om du bestiller nå med biz+eco. Du kan alltids avbestille reisen om du finner andre/bedre alternativer, dersom det ikke gis åpninger for biz på returen. Var jeg oppsatt på destinasjonen hadde jeg gjort det. Min erfaring er at LH legger ut sine biz award seter 3-4 måneder før avreise så du kan sikkert finne seter etterhvert..
Har en CT + 170.000 EB poeng og tenkte å bestille en tur for 2 + inf. til Taiwan i påsken. Har sett litt på Star Alliance Award og funnet en rute, men der står det at det er kun 1 sete igjen. Gjelder dette når man bestiller med CT? På hjemturen tenkte vi å avslutte turen i Milano, går dette fint med en CT billett?
Det finnes avganger med flere ledige award-seter. Du må bare finne dem. Søk leg for leg slik jeg gjorde. Ruta mi ser slik ut: OSL-FRA-IST-DPS-TPE-VIE-OSL Ja. Ring gjerne Tallinn for bistand.
Prøvde å google men fant ikke svaret selv om det garantert er stilt og besvart før: Dersom jeg booker F ut og C retur betaler jeg poengmessig som om jeg reiser F begge veier så vidt jeg forstår. Dersom det slippes F seter på returen etter at reisen er påbegynt, er det noe mulighet for å få booket om til F på hjemturen da? Kan man spørre ved innsjekking? De ser vel at man har betalt for F?
Du betaler poeng ut fra det du reiser, dvs. har du en F-strekning på utreise betaler du poengpris for F på utreise, men betaler kun poengpris for C på retur. En bonusbillett kan ikke endres/avbestilles etter utreise, dessverre.
Har nettopp bestilt CT til Tokyo i O/F de lange strekningene. På Expertflyer finner jeg ledige I-rewardbilletter fra PEK til HND med NH962, men når jeg ringer Tallinn finner de kun ledige billetter samme dag, samme klasse med CA167. Vil helst unngå business Air China. Antok at jeg bommet på Tallin-rouletten i første telefon, men når jeg ringte opp igjen kunne også neste medarbeider bekrefte at det ikke fantes de ønskede billettene tilgjengelig. Skammer meg litt over at jeg i første telefon skråsikkert påpekte at medarbeideren tok feil. Spørsmålet mitt er om ikke alle reward-billetter er tilgjengelig for de som betaler med eurobonus? Hva kan evt. være årsaken til mismatch mellom Tallin og Expertflyer.
Prøv den danske diamantmailen. Det er ikke gitt at det lar seg gjøre, men erfaringen fra forum er at det blir gjort rett som det er. Så det er teknisk mulig om det finnes seter da.