Kan man fint ringe Talinn kun for å sjekke tilgjengelige seter uten at det blir en kostnad ( ingen booking foretatt) ?
Gjorde nylig en booking gjennom Tallin. Når man finner reisen på forhånd men Tallin ikke finner den men kommer opp med en annen rute og man aksepterer den foreløbig. Så venter man et par timer,ringer opp på ny og prøver agentrulleten og den nye agenten finner ruten og booker om.Skal man da betale endringsgebyr?
Noen som vet om billetter kjøpt med bonuspoeng (ordinære billetter) (Go Smart) er refunderbare på samme måte som ordinære bonusbilletter ? (24t før avgang)
Hvis du har bekreftet og betalt for bookingen tipper jeg: Ja. Alternativet er vel å avbestille og bestille på nytt, men da får du ikke igjen de 450 i service fee. Kanskje prøve diamantmailen om du er EBD?
Velkommen til forum. Spørsmålet hadde kanskje passet bedre i en av de generelle trådene om Eurobonus. Spør du om det er mulig å kanslere en billett kjøpt med poeng hos SAS ( beste pris varianten?) eller om beste tilgjengelighet varianten, der en både betaler med poeng og kroner? Eller tenker du på forskjellen mellom en SAS billett og en *A billett kjøpt med Eurobonuspoeng?
Jeg hadde flyttet jobbmøtet til dagen før, og tatt en ekstra tur til tigerstaden (m/retur) i stedet for å ofre en CT for jobben....
1.Er det alltid service fee på 450kr på en booking om man ringer inn til Tallin for å gjøre ny CT-booking eller endring på eksisterende? 2. Ved ønske om å legge til BGO t/r på en allerede eksisterende CT-booking CPH-SIN, hvilke utgifter kan jeg da forvente for en slik endring? 450 i service fee + div avgifter? 3. Kan en endring i punkt 2 ovenfor gjøres av SAS kundeservice og ikke nødvendigvis CT-telefonen? På forhånd tusen takk
Har du akseptert et forslag fra de som gjør at de booker om må du betale for det som en endring. Og så må du betale om du senere finner en ny løsning. Rimelig etter mitt syn, når reglene er som de er..
Dersom det er en ordinær bonusbillett betalt med poeng kan den endres og avbestilles frem til dagen før avreise. (24 t på nett)
"Service fee" på 450 er et gebyr alle må betale uansett. Mener det er det som erstattet fuel charge el.l.? og er ikke refunderbart. Gebyret man får for å bestille over telefon er på 375 mener jeg. Dette sløyfer de om reisen ikke kan ordnes på egen hånd online eller om du er EBD tror jeg. Ved endring av eksisterende booking er det 150,- per person pluss rekalkulering av skatter. CT-billetter skal i utgangspunktet kun håndteres av Tallinn, men vet om folk som har vært heldige og fått f.eks gull/diamantmailen til å ordne enkle ting. Mest sannsynlig får du ikke hjelp på den vanlige SAS-supporten.
Problemet her var at jeg viste om ruten men agenten fant den ikke. Den var der før jeg ringte,etter jeg ringte og 3 timer senere når jeg ringte opp på ny. Så brukte jeg agentrulletten og den nye agenten fant riktig rute sporenstraks. I slike tilfeller og når dette skjer på samme dag mener jeg Tallin ikke bør ta endringsgebyr.
Selvsagt surt, men når du aksepterte tilbudet du fikk, så sitter du nok i saksa... Moralen er vel å prøve agentruletten inntil en ser at en ikke kommer i mål og deretter ev. tar alternativet (om det fortsatt finnes). Men da må en akseptere risikoen for alternativet også kan bli borte før neste forsøk. Men synd at ikke alle agentene er av samme standard på slik at en slapp ruletten...
Jeg mener de 450,- er refunderbare inntil 24 timer etter bestilling. Så vidt jeg husker ble det lest opp til meg ved forrige CT-bestilling. Hvis det stemmer kunne du avbestilt første bestilling og laget en ny med korrekt rute. Da hadde det ikke kostet deg noe.
Denne har jeg klart å unngå å betale et par ganger nå. Jeg sier til agenten at ruten jeg satt opp ikke var tilgjengelig på sas sin award-side. Dermed betalte jeg kun 150 kr som ingen slipper.
Sikker? Jeg har aldri klart å få strøket den. Alle sier at 450 gebyret må man betale, men gebyret på 375 er det man slipper når man ikke klarer å bestille selv via award-siden. Ved avbestilling risikerer du å miste billettene du hadde, er ingen garanti for at de er tilgjengelige igjen umiddelbart, men det er en risiko man må vurdere selv om man vil ta
Har de plutselig begynt å håndheve most reasonable routing slavisk? Prøver å endre MUC - PEK - SIN - HKG som jeg har full forståelse for at ikke går. Prøver deretter MUC - PEK - HKG - SIN og MUC - PVG - HKG - SIN, men ingen av disse går. Møter null forståelse for at jeg har lyst å prøve nye suiter. *himler med øynene*
Jeg måtte bare ta dobbelsjekke alle billettene og det ser ut som du har rett, ja. Det er 150kr som man kan droppe, ikke 450kr.