Har en companionticket og nok poeng til å reise business tur/retur USA for fruen og meg. Sliter dog med å bestille -dvs at på sas.no så trekkes ikke companion ticket fra. Trekkes med andre ord for 200.000 poeng - ikke 100K. Noen vei rundt dette, eller må man ringe SAS (mot gebyr)?
Du må ringe SAS/Tallinn, men du slipper gebyr om du forklarer årsaken til at du ikke får bestilt på nett.
Erfaringen min (fra sept/okt 19) er at det IKKE er mulig med Widerøe fly på CT booking dessverre. Har forsøkt å ringe og spørre flere ganger (agentruletten), men alle som en nektet å legge Widerøe flight på CT.
Er i samme situasjon selv - United, ExpertFlyer og Awardfares sier 3 ledige seter i Biz, når jeg ringer Talinn finner de ingen...
Når kreativiteten slår inn... Jeg har sett på mulighet for familietur, 2 voksne og 2 barn. Vi kan fly hele turen kun med SAS. Har noen erfaring med å kombinere CT for de voksne samt SAS sin 50% avslag på poengreiser for barn? Har to CT tilgjengelig. Her kan jeg jo ha mulighet til å spare en CT-ticket og ikke bruke flere poeng.
Jeg har et lignende spørsmål som LaJa over. Vi er 2 voksne, 1 spedbarn og 1 barn med 1 tilgjengelig CT som skal reise med SAS. På destinasjonen vi ser på er det for tiden ledig for 2 voksne og 1 spedbarn ved betaling med eurobonuspoeng. Det er med andre ord ikke ledig eurobonusbillett for sistemann. Spørsmålet mitt er hvordan får vi med oss det siste barnet? Vi har et ønske om at alle sitter sammen.
Du finner en destinasjon og tidspunkt der det er ledige seter for 3. Eventuelt booker du 2 seter og setter opp varsel på seteslipp senere, uten at det gir noen garanti. Siste muligheten er at dere reiser i en klasse med bedre tilgjengelighet.
Så vidt jeg vet får du ikke booket barn alene så du må enten booke alle fire på en booking eller 1+1.
Et lite praktisk spørsmål, håper noen kan svare. Når jeg har opparbeidet beløp og mottatt mail på en Companion Ticket, kan jeg da si opp Amex-kortet, eller avhenger CT’n av at kortet er aktivt?
Jeg bestilte meg en tur for noen dager siden hvor jeg benyttet meg av en CT (ZRH-MIA-ZRA) på SAS-sin Star-alliance bestillingsflyt. Jeg har blitt trukket poeng, men jeg ser det fortsatt dukker opp en CT når jeg ser på nye flights. Er de generelt trege med å ta den bort, eller har jeg hatt to CTer? Skal ikke se bort fra det siste da jeg ikke har hatt helt kontroll på dette. snakket med Tallin og fikk samtidig bekreftet at jeg hadde to CTer
Jeg har booket *A-bonusreise hvor barn var på egen PNR. Jeg bestilte voksenbillettene først, deretter bestilte jeg barnebillettene (hos agent). Agent laget da et notat i en eller annen form i barnas bestilling som henviste/koblet bestillingen til voksenbilletten.
Hei, Har noen spørsmål ift CT. Mulig mesteparten står på en av disse 383 sidene her i tråden, men fikk ikke klart svar av første innlegg i alle fall (som ikke er oppdatert på en stund) Grunnet sykdom i familien må vi vurdere å endre noe på planlagt reise og benyttelse av 2 stk CT neste uke. Vi er 3 reisende. 2 voksne og et 1 barn. Utløp av begge CTer er 15 januar 2020. 1. Dersom vi ser at bare 1 voksen får til å bli med på turen, kan man fint møte opp på flyplassen og reise 1 voksen og 1 barn? (antar ja, men ingen refusjon av poeng eller penger) 2. Hva med navneendring, slik at det blir svigersøster som reiser med kona (mener å ha lest at hele bestilling må kanselleres, og det er ingen selvfølge at samme seter dukker opp som ledige ved en ny bestilling) 3. Kan vi ringe og lett endre slik at 1 voksen ikke blir med på turen uten å at Tallinn da må kansellere slik som punkt over? Altså enten jeg eller kona reiser sammen med barnet. 4. Kan vi avbestille turen og booke ny for neste vår eksempelvis? (ser på en eldre "vilkår for CT" at utreise må skje før utløp av CT, altså før 15 januar 2020) 5. Ser at det er uheldig returreise. Er det slik at endring på denne bookingen MÅ skje via Tallinn? Det er ingen ledige seter i Biz på returdato per i dag. Har noen hatt suksess med å snakke direkte med flyselskapene f.eks etter avreise? Retur er med Singapore og Turkish, så antar dette er vanskelig å kunne få til med 2 flyselskaper, selv med businessbilletter.
1: Ja, slik sett er det som med en vanlig billett. 2: CT billetter på andre selskaper enn ren SAS tillater ikke navneendring. 4: Ja, hvis billetter. Merk at CT utløp er for når du kan endre den. Du kan reise i hele 2020, men ikke endre den etter 15 januar. 5: Endringer MÅ skje via Tallinn, og FØR reisen påbegynnes.
Takker. Angående punkt 3 så klarer jeg ikke helt se hvordan denne fordelingen på CT er i bestillingen, men tror at jeg og kona flyr på en stk CT og at dattera mi da flyr enkeltbillett med 50%. Er da usikker på hvordan Tallinn evt skal kunne endre dette dersom 1 stk voksen ikke blir med på turen.
Hvor mange kampanjeelementer vises under SAS sitt nettsøk? Si at man har FP voucher samt 6 CT Vouchere- vil alle disse være synlige?
Nei, maks 1 CT "fane" vises per kort. Et elite kort med 2x CT vill vises som 1 fane med 1 CT. Men de ligger bak fasaden