SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. holmoy

    holmoy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg forsøker å bestille en CT til MIA fra OSL. har tidligere brukt KVS tool, for å finne ledige billetter, ringt Talin. Dette har vært en helt smertefri prosess. Jeg har nå funnet ledige billetter i C T/R men får beskjed om at disse ikke er tilgjengelig for CT bestilling men jeg kan bruke bonus poeng på de(!?) Hva er det jeg ikke har fått med meg her? Jeg trodde først det var en feil med siden til SAS men Talin bekreftet at dette var tilfellet på telefon nå.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som en CT fra amex Clasic?
    Om ikke høres dette feil ut. Ring igjen..
    Eventuelt om du ser feil, og ikke det er ledig i I klasse(sas bonus) men vanlig bilett betalt med poeng.
     
  3. holmoy

    holmoy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det er amex premium, kan kanskje være feil registrert hos SAS? Se vedlagt bilde fra sas nå. CT billett på Economy men ikke de andre.

    Det er også ledig når jeg søker via sas star alliance siden (via Lisboa) men heller ikke her dukker rabatten opp.
     

    Attached Files:

  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Plus og business er beste tilgjengelighet-billetter man ikke kan bruke Fly Premium eller CT på.
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er det som skjer med telefonkø til Tallinn for tiden? :confused: Har ringt inn flere ganger daglig i en uke nå og de siste fire-fem dagene har jeg enten stått i kø i 120-180 minutter, eller blitt ringt opp igjen etter ca 3. timer. Er EBG..Er jo helt håpløst :(
     
  6. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Kom rett i gjennom både i går og i dag, er EBD. Hvilket nummer ringer du?
     
  7. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    +47 64 81 60 99. Finnes det noen andre nummer?

    Mulig alle som ringer de er EBG da, og at de har 30 kunder i timen for tiden, men det er jo helt urealistisk at dette er tilfelle dag etter dag:rolleyes:
     
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv +46 18-480 91 67
     
  9. holmoy

    holmoy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg henger fortsatt ikke helt med. Dette har ikke vært et issue de siste årene. jeg har fløyet CT på C siste 5 år både med SAS og Star Alliance, og så lenge jeg har funnet ledig plass så er det vært enkelt å bruke CT. Den gull-prikken er helt ny for meg. Så tanken er at siden jeg er EBG så ser jeg beste tilgjengelighet billett men disse er ikke tilgjengelig for bruk på CT? Vil det hjelpe å oppgradere AMEX kortet?
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat like lang ventetid der dessverre ;) "kun" 40 minutter nå.
     
  11. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man kombinere CT og FlyPremium ?
     
  12. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Man har aldri kunnet brukt CT på "Beste tilgjengelighet", så lurer kanskje på om du ikke helt vet hva beste tilgjengelighet er i forhold til vanlige bonusbilletter?

    Beste pris: Vanlige bonusbilletter. 60k for økonomi, 80k for plus og 100k for biz tur/retur langdistanse. Altså faste poengpriser. Her kan man bruke SAS MC rabatt eller CT.

    Beste tilgjengelighet: Dette er en slags hybrid mellom ordinær reise(kjøpt med penger) og bonusreise. Den gir opptjening av EB-poeng og man betaler reisen med EB-poeng(eller en kombinasjon med poeng+penger). Disse dukker nå også opp i "vanlig" bonus-søk, mens man før måtte inn i "poeng+penger-søk" for å finne disse prisene. Prisen varierer her og baseres på hvor mye ruten koster om du skulle booket den med penger. SAS MC rabatt eller CT kan ikke benyttes på disse :)
     
    Last edited: 05. des 2019
    NoLimit, Propflyer and holmoy like this.
  14. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Alle ser denne prikken, ikke bare EBG. Det hjelper ikke å oppgradere Amex-kortet her, og dette er sånn sett heller ikke noe nytt, men måten de vises på (og kan kombineres med tradisjonelle bonusturer) er ny.
     
    holmoy liker dette
  15. holmoy

    holmoy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jess det stemmer nok:) men avsnittet under forklarer en hel del så da tror jeg at jeg er up to speed.

    Gjelder det samme for Star Alliance søket? Så lenge jeg fått opp ledig seter i KVS tool har dette vært veldig enkelt å bestille via Talin.
     
  16. holmoy

    holmoy Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, ja ser det nå (det er også filter hvor jeg kan ta det bort). Åpenbart ikke min beste dag dette :p
     
    awt liker dette
  17. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problemet her. Er også EBG.

    Er det alle IF'ere som prøver å ringe hver time for å sjekke LH tilgjengelighet kanskje? Hehe
     
  18. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Beste tilgjengelighet gjelder dessverre kun for SAS sine ruter;)
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,902
    Bonuspoeng:
    183
    KVS tool? Det har jeg ikke hørt om. Hvor nøyaktig er dette i forhold til AF, EF eller den derre «hack»-sida?
     
  20. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Er det klin hakke umulig å ringe gullnummeret for å endre eksisterande CT-booking til LH F i helga? Evt reservere seta før Tallinn kan gjere beregning av skattar og avgifter over helga? Ser for meg ei nervepirrande helg om seta som eg manglar blir tilgjengelige i helga mens CT-telefonen er stengt....
     

Del denne siden