SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. harakiri

harakiri Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hos meg ble poengsummen justert før jeg betalte, selv om den ikke ble det når jeg valgte fly (slik den pleide).

2. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Nytt forsøk i dag. Etter nærmere en times ventetid ble jeg oppringt av Kristyna (hvem ellers liksom). Jeg forklarte problemstillingen og hun begynte med å si at TAP ikke alltid tillot noen connections og at det kunne være utfordringen. Da jeg sa at SAS sin søkemotor gir ledige seter i MIA-LIS-CPH og LIS-CPH-SVG, men ikke alt samlet ble hun litt mer vag. Så søkte hun og ja, hun måtte innrømme at jeg kunne komme meg til Skandinavia med MIA-LIS-CPH, noe de har sagt nei til i forrige uke og i går. Det var ingenting ledig var svaret.

Da endret hun taktikk og begynte en setning med "you nedd to take into consideration this is not a convenient flight".

Så brøt samtalen. Hun har ikke ringt tilbake.

ARGH!

3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket en CT tur MLE-SIN med SQ + flere leg men det er ikke relevant her. Har allerede betalt for biz hele veien.

Det finnes en ledig biz og jeg ønsket å booke en biz og en eco i håp om at det dukker opp en biz til men fikk beskjed av tallin at begge må reise i samme klasse. Stemmer det eller bør jeg prøve agent roulette?

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Her tror jeg Tallinn taler sannhet.

Nuvolari liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke kombinere klasser på samme CT, men du kan bruke en CT til biz og en CT til eco.

Nuvolari liker dette
  6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Litt rart ettersom man kan kombinere eco på et leg og biz på neste leg med samme CT. Har jo allerede betalt for biz. Hvorfor skal ikke en kunne sitte på biz og en på eco?

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke dette er en begrensing som Tallinn har laget.

Man kan ikke ha 2 forskjellige klasser på samme flight på samme bookingnr/PNR

Da måtte du ha 2 separate bestillnger.

Nuvolari liker dette
  8. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er et godt poeng.

9. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Har utreise OSL-IST-DPS-SIN, TK til DPS og SQ på siste leg, og SIN-CPH-OSL hjem igjen med SQ fra SIN.

Alt er bis, men har øko på DPS-SIN. Tallinn bekrefter at det er ledig i bis, men kan ikke booke den fordi den er married til SIN-CPH. Trodde ikke giftemål på tvers av tur og retur var aktuelt.

Tallinn bekrefter at hvis jeg får SQ til å innfri skilsmisse så kan de endre. Mener at jeg har hørt suksesshistorier fra forumet om folk som har fått separert SQ-flights. Noen med erfaring som kan fortelle hvem de kontaktet og hvordan de gikk frem?

K

10. chiller

chiller EBD Hangaround

Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    53
    Ville til varmere strøk til jul/nyttår, og har en CT som løper ut og seff nå var jo det meste tatt.
    Ble derfor kjip routing og kjipe flights.

2019-12-19 OSL-FRA LH865 Biz A321
    2019-12-19 FRA-CDG LH1030 Biz A321
    2019-12-19 CDG-BKK TG931 Biz 777-300 / 2-2-2 :(

2020-01-03 BKK-MUC TG924 Biz 777-300 / 2-2-2 :(
    2020-01-03 MUC-GOT LH2428 Eco A320

Prøvde å bestille en annen rute i går, men var evig med ventetid og jeg ble aldri oppringt. Jeg tastet inn nummeret mitt med landskode som bedt om, men usikker på om jeg burde hatt med 00 først. Jeg tastet inn 4792xxxxxx.

I dag stod jeg og hamra telefonen 09:00 og kom rett inn.

Har litt alerts om det skulle dukke opp noen litt bedre ruter, men holder ikke pusten.

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det koster 300-400kr for en innenriks billett mellom Cebu og Manila. Fly til Manila og fly deretter MNL-SIN-ZRH-OSL :)

SVG_flyer and egilw2201 like this.
  12. harakiri

harakiri Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    0047telefonnr fungerte for meg.

chiller liker dette
  13. hassehoff

hassehoff Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    13
    Ved booking av CT med Star Alliance på siden til SAS, er det flere som opplever at det ikke tas til hensyn til at man huker av for CT men at systemet vil ha vanlig pris for poeng? Dvs jeg skal egentlig betale 100k med bruk av CT men ved betaling står det fortsatt 200k...

14. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte det norske sq nr og fikk de til å låse opp, var ingen problem det. Husker dessverre ikke nr men fant det på google mener jeg.

democomputer liker dette
  15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til IF forumet!

Dette er ett velkjent problem som mange opplever. Noen opplever å få opp riktig antall poeng helt i slutten av bookingprosessen, mens andre har booket med full poengpris og har deretter kontaktet CT telefonen for å få dette korrigert. Viss du ikke har nok poeng til å booke for full poengpris så kan du ringe CT telefonen og booke der. Du skal da ikke betale gebyr siden dette er ett velkjent problem.

hassehoff liker dette
  16. chiller

chiller EBD Hangaround

Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    53
    Hun jeg snakket med hevdet hun vaived the fee for tlf-booking siden det ikke lot seg booke turen min på nett. Men kvitteringen jeg fikk har 450,- i service fee på begge billettene. Er tlf-fee'n en annen fee, eller glemte hun å fjerne det?

17. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Avgiften på 450,- gjelder alle bonusreiser med Star Alliance. Denne avgiften er kun fritatt for rene SAS-bookinger:) telefongebyret kommer evt. i tillegg på 150kr.

chiller liker dette
  18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Mener booking gebyret er 360/5.
    Endringsgebyret er 150 ;)
    450 er gebyret for *A bonus reiser som du nevner.

19. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, folkens. Nå er jeg ikke bare sur og frustrert, men også virkelig, virkelig forvirret.

Jeg har altså SAS sin SA*-søkemotor, AwardFares, United, Tallinn og SAS sin gullepost som sier litt ulike ting og ingen kan forklare meg hvorfor og hva som egentlig stemmer.

På en gitt dato i vår har jeg funnet reiseruten MIA-LIS-CPH-SVG, som nevnt tidligere. Denne viser på AwardFares og United (business saver). Ved søk på SAS.no kommer den ikke opp.

Søk på SAS.no samme dato MIA-LIS-CPH kommer opp, og LIS-CPH-SVG kommer opp. MIA-LIS, LIS-CPH og CPH-SVG kommer også alle opp.

Telefon til Tallinn i morges: Ja, du kommer deg fra MIA via LIS til CPH, men ikke videre.

E-post til Gull-SAS: Nei, der er ikke ledige seter.
    Jeg: Men se her har jeg skjermdump av alle søkene mine og Tallin sier noe er ledig.
    Gull-epost: Ja det kan jeg godt se men der er ikke pladser. Tænker at hjemmeside ikke er helt opdateret.

Nå, noen timer etterpå er MIA-LIS forsvunnet fra AwardFares. MIA-LIS-CPH-SVG er også borte fra United. MEN: MIA-LIS-CPH er fortsatt tilgjengelig fra SAS.no, det samme med CPH-SVG.

Jeg har nå prøvd både Tallinn og SAS for å høre om hvorfor, hva som egentlig er riktig, ingen har til nå gitt meg et svar.

Er det noen her med god peiling som kan gi meg et fornuftig svar? Jeg har brukt tre arbeidsdager på å ordne denne bookingen, og alle skylder på andre.

PS! Som dere ser kommer det opp økonomi på LIS-CPH-SVG, mens søk leg for leg viser nok seter ledige i business....

Attached Files:

20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig mulig, har aldri betalt bookinggebyr, kun gebyr for endring :D

Last edited: 11. des 2019
    Xflipper liker dette

Del denne siden