SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Terminal

    Terminal Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    For å bestille first med CT, må man da ringe inn til SAS?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du mål utgangspunktet ringe til Tallin, i åpningstiden på hverdager. Men noen har vel erfart at SAS kan reservere seter på kveld og natt, om det dukker opp noe.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått det til, noen har blitt avvist. Så det er verdt å ringe eller spille litt agentrulett om du har status som gir deg muligheten til å ringe på kveld og natt.
     
    oleredv liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Tar gjerne litt refleksjoner rundt denne. Har per nå alternativ A) på utreisen, og ser at de øvrige alternativene er de mest realistiske for å komme seg til SIN eller BKK på utreisen. Hvordan ville dere rangert dem? Er spesielt interessert i erfaringer med å fly via DEL.

    A)
    SK805 OSL LHR 1310-1435
    CA938 LHR PEK 2025-1445 +1
    SQ807 PEK SIN 1640-2320 77W
    +
    Kort transit på PEK
    Allerede booket
    -
    Lang transit på LHR
    Sent fremme i SIN
    CA F

    B)
    LH865 OSL FRA 0605-0825
    LH760 FRA DEL 1315-0130 +1 74H
    TG332 DEL BKK 0330-0900 777
    +
    LH F
    FCT
    Porsche
    Kort transit på DEL
    -
    DEL
    TG C i 777 videre

    C)
    LH2457 OSL MUC 0605-0830
    CA962 MUC PEK 1205-0445 +1
    SQ805 PEK SIN 0845-1530 77W
    +
    Tidligere i SIN enn via LHR
    Ok transit på MUC og PEK
    -
    CA F

    D)
    SK4755 OSL FRA 0855-1105
    TG921 FRA BKK 1345-0625
    +
    Aldri prøvd TG F - sånt sett helt perfekt
    -
    Avreise på en mandag, og dermed liten sannsynlighet for at setene slippes i tide til å få ombooket
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig ville jeg gått for TG F, hvis du ikke har hatt en tur med de før.

    (Men ja, FCT er jo alltid FCT da :))
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste rangerer vel LH F, TG F og SQ F over CA F. Når det gjelder transittider synes jeg det blir underordnet ift å få tak i et godt first-produkt, bortsett fra i PEK, hvor det er elendige lounger.

    Ellers liker jeg TG F, men der får du best utbytte når en reiser fra BKK, ikke til. Med mindre du har transit i BKK da.

    Det egentlige spørsmålet her er vel transit i DEL? Du har jo ellers tydelige oppfatninger om produktene i andre tråder :)
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig er jeg mest gira på TG F siden vi aldri har prøvd det, men tviler som nevnt på at vi får det siden avreisen er på en mandag.

    Dernest foretrekkes vel LH F over CA F, men har inntrykk av at DEL er noe man aller helst bør unngå. Men hvor mye kan det ha å si? De må jo ha tilrettelagt for at folk skal kunne mellomlande der også.

    CA F har jeg heller aldri prøvd, men tanken er å utsette det til vi absolutt må.
     
  8. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    45279C13-09B3-4562-BEC8-B3133973A7A0.jpeg NB: Utløpsdato på CT ser jeg er justert til desember! Var det ikke januar før?
    Jeg har ingen som går ut i 2019, men jeg ville ha sjekket utløpsdato om du har en som snart går ut...
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    DnB hadde 15 januar. Amex har tatt over og nå 31 desember
     
    Skarven liker dette
  10. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
  11. egilw2201

    egilw2201 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    CEB-TPE-SIN-ZRH-OSLO.
    Noen som vet om dette er en lovlig routing?
     
  12. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Holder på å bli gal. Før helgen sjekket jeg en reise og booket den, fra Stavanger til Miami t/r for fire med to stykk CTer. Business på utreise med SAS og hjemreise (foreløpig) med Lufthansa/SAS i økonomi. Dette var det eneste som var ledig.

    Men det var muligheter for business med SAS noen av de samme datoene, fordi Miami - Lisboa hadde business-seter tilgjengelig. Problemet var fra Lisboa til Skandianavia og hjem til Norge.

    I helgen ble det ledig fem seter mellom Lisboa og CPH, og så forsvant ett av dem. I morges var det fire seter ledig, og plutselig ble det ledig fra CPH til SVG også. Setene viste på AwardFares og United og optimistisk ringte jeg Tallinn.

    Nei, hun fant overhodet ikke LIS-CPH.

    Så gikk jeg inn på SAS sin SA-søkemotor og la inn leg for leg, og her også får jeg opp de tre flightene med minst fire ledig i business. Men søker jeg samlet MIA-SVG får jeg dem ikke opp.

    Noen råd?

    PS! Det er 1:40 mellom MIA-LIS og LIS-CPH så akkurat short connection skulle ikke være problemet. Det er TAP videre også fra Lisboa.
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ser greit ut.
    map.gif
     
    egilw2201 liker dette
  14. egilw2201

    egilw2201 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Agenten sa at hun hadde snakket med Supervisor og fått beskjed om at det ikke var innafor, men da er det vel agentruletten som gjelder.
     
  15. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert fordi CEB og SIN er i samme sone (Sør-Øst Asia) og at du forlater sonen for å mellomlande i TPE. Det er vel i utgangspunktet ikke en lovlig routing, men agentrouletten får til det meste hvis man er tålmodig..
     
    egilw2201 liker dette
  16. egilw2201

    egilw2201 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Ahhh... Makes sense. Problemet er jo at man kun kan fly til TPE eller ICN med star alliance fra CEB, så hadde derfor håpet at de ville la det gå. :(
     
  17. harakiri

    harakiri Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, bestilte min føste CT ticket i dag. Ble en halvannen times venting i telefonen, men når jeg først kom frem gikk det greit.

    Det er en forholdsvis enkel rute. Jeg flyr følgende: (beklager om jeg ikke er helt pro i "lingoen" her)

    Alt med SAS/Thai:

    SVG-OSL - Bis
    OSL-LHR - Economy
    LHR-BKK - First

    BKK-FRA - Bis
    FRA-OSL - Economy
    OSL-SVG - Economy

    Hun i andre enden sa det var kun ledig i economy på OSL-LHR, samt de to siste flyene på hjemturen, jeg kjøpte den og sa OK. Men på awardfares, samt enkeltsøk på SAS.no er det flere plus-billetter ledige. Bør ikke disse være tilgjengelig for Talinn også?

    Bør jeg ringe opp igjen og forsøke å endre?

    Jeg er kun sølvmedlem, og jeg trenger vel plus-bilett fra FRA-OSL for å få tilgang til lounge i FRA? Har 5 timers layover, så hadde vært fint med lounge der.


    Noen som vet hvilken lounge jeg bør besøke i LHR når jeg skal videre med Thai First?

    På forhånd hjertelig takk for svar.
     
  18. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å bestille CT-reise via SAS sin side for star alliance-billetter, men opplever at total-poengsummen ikke tar høyde for at jeg har CT tilgjengelig etter at man har valgt reise. Er dette noe som er en liten "bug" hos SAS og at man til slutt alikevel ender opp med å bli trukket for riktig beløp ? (mener å ha leste ulike tråder her inne om dette)
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Både EVA og Asiana/Lufthansa tilbyr flyving fra henholdsvis TPE og ICN til Europa. Kanskje derfor Tallinn er streng. Som nevnt tidligere, har du tid og orker, så er det bare å prøve agentruletten. Bare du ikke treffer samme agent to ganger, for det kan bli litt kleint...
     
    egilw2201 liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Enten endrer poengsummen seg når du skal betale, eller så må du be om å få tilbake poeng i ettertid. Hvis du har poeng nok, er det bare å bestille. Da slipper du at billettene blir borte.

    Kjent bug hos SAS, som tydeligvis er veldig vanskelig å fikse. :rolleyes:
     

Del denne siden