SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. egilw2201

egilw2201 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tipset, det tenkte jeg faktisk ikke på. Dessverre så forsvant SIN-ZRH i C, men heldigvis fant hun SQ HGK-SIN-FRA i F på hjemreisen i februar, så da lever jeg greit med å betale litt ekstra for billetter mellom CEB-HKG. :D

Jonkebassen, Insomnia4u and joskje like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig :) Ja da gjør det hvertfall ingenting å betale for billetten haha :p

egilw2201 liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    LH Eco eller SK Plus OSL FRA med LH F? Gir LH Eco Porsche?

4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    LH eco gir Porsche hvis videre i F.

Gullars liker dette
  5. haugekim

haugekim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg sitter å sjekker reiser med CT, Og den ene plassen får jeg på minuttet 24timer connection flight, er dette lov?
    Lander i singapore 17.10 og ønsker å reise videre neste dag 17.10.til Bangkok
    I tillegg vurderer vi å reise et hakk videre dagen etter det igjen til Phuket kl 16.55

Er det lov å ha to lange connection flights?

6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Ring Tallinn på nytt!
    Fortel at du har søkt leg for leg.
    Og hugs at AF brukar UK point of sales for EB reiser.
    Så brukar du SAS sin *A motor så kan du finne forskjellig om du søker .no .se .dk etc
    https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/
    Så viss Tallinn ikkje finn, så presiser at du søker frå .no etc til Tallinn. Ta gjerne opp .uk sida også sidan det er den som mest sannsynlig er ‘default’ ?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg mener at 24 timer blank skal gå fint. Og det er ingen regel som sier at du ikke kan ha flere lange connections.

haugekim liker dette
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde meg på chat med SQ, men de var ikke i stand til å fikse. De fant et telefonnummer til Stockholmkontoret +44 2075312041 som fikset biffen.

Tallinn så med en gang at giftemålet var oppløst og kunne booke meg om.

Ikke bare det, men når man først har Tallinn på tråden og det tydeligvis regner F-billetter SIN-FRA så fikk man jammen booket om hjemturen til noe som ligner optimalt. (Sett bort fra da FRA-OSL i eco, men det er jeg jammen villig til å holde ut.)

K

sunshine, trygveat and Xflipper like this.
  9. Upintheair

Upintheair Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Finnes det noen snille og inspirerte sjeler som vil hjelpe meg å planlegge bryllupsreise mot belønning? Har CT og nok poeng - men utfordringen er at bruden har et veldig spesifikt reisemål og tidspunkt i hodet. Jeg er i ferd med å gi opp etter mange timer investert på United, sas, aeroplan og awardfares.
    Avreise: 1/2/3 August
    Minst to uker reise, men hjem senest til 21 august.
    Destinasjon: Hawaii, men kan være ok med å bruke CT til posisjonstur på vestkysten.

Send meg en melding om noen tar utfordringen :)

Xflipper liker dette
  10. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har SQ F til FRA, og så skal jeg videre til OSL. Tallinn finner kun LH økonomi, men på sas.no finner jeg LH C når jeg sjekker kun dette segmentet. Jeg har lest om flere som har dette problemet. Er det agentruletten som er beste løsning her?

11. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket dette i dag, også med LH eco til OSL. Det er vel en kjent problemstilling at LH ikke gidder å gi oss C når vi kommer dinglende med F fra andre selskaper. (Jeg opplevde det selv da jeg ankom med OZ F i fjor, endte derfor med SAS, og mener jeg har lest andre med samme issue.)

Det var Kristina som booket min reise, den Kristina jeg kjenner igjen humøret og stemmen på, og som jeg har veldig god erfaring med, så jeg mistenker at det ikke kan gjøres bedre. Men gi en lyd om du lykkes.

K

12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,281
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    Fikk også kun LH X videre til OSL med SQ F inn.
    Tidligere i høst fant hun LH C til OSL når jeg hadde CA F inn.

democomputer liker dette
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått LH C på FRA-OSL både med OZ F og TG F.

14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    I fjor fikk jeg også LH C til og fra FRA for reise med OZ F. Jeg sliter imidlertid med å få LH C nå etter ANA F for å komme meg hjem fra FRA (får bare LH eco). Strafferunde med OS C FRA-VIE-OSL ser imidlertid ut til å gå fortsatt hvis man har et ekstra legg å gå på og tid/lyst til å dra via Wien.

15. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk LH C på SQ C inn for en måneds tid siden, men ikke i dag.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,692
    Bonuspoeng:
    293
    Har LH X OSL-FRA,FRA-OSL ifb med Seoul turen. Men jeg våger ikke røre av frykt for å miste suites FRA—ICN-FRA

17. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! :) Håper dette er rette tråd for min utfordring (nei, det er ikke en utfordring, det er et jævla stort problem)...!).

Jeg bestilte CT-tur til Australia og New Zealand i februar i år med avreise i januar 2020. Hjemreise i begynnelsen av februar med SQ via SIN til ICN og OZ derfra. I morres fikk jeg den tvilsomme gleden av å få en e-post fra Singapore Airlines som fortalte meg at min flight SQ612 avreise 02.30 har blitt kansellert og erstattet av SQ600 med avreise 08.05, ankomst ICN 15.30, mer enn fire timer etter at OZ541 og Asiana Business Suites har vinket adjø fra ICN...

Hadde jeg fått bytta til SQ608 som går 00.10 hadde det vært null problem (og der er det ifølge Expertflyer seks flere ledige (ikke award) seter i Business enn den jeg ble flytta til). Hvem har ansvaret her? SAS eller SQ? Noen som har erfaring her? Det er jo SQ som har føkka opp, men det er jo en Companion Ticket fra SAS. Kjenner feriekriblinga har veket for angst og ubehag. Trenger litt råd her :(

18. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Angående LH monkey videre etter ankomst med SQ F. Prøv å få agenten til å booke FRA-OSL segmentet først hvis det er ledig i LH C for deretter å booke inbound SQ F. Dette strider litt i mot hvordan agenter skal booke reiser, men kan være verdt et forsøk.

19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Istedenfor å vente på svar her, håper jeg du allerede har tatt kontakt med Tallinn og/eller SQ.

Finnks liker dette
  20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde ringt SQ ASAP!

Finnks liker dette

Del denne siden