Hei flyfolk med mye kompetanse og efaring. Jeg har vært i bonusverden et par år og lest ganske mye i forumet, men er ganske uerfaren med bruk av CT - fikk først to CT i hende nå høst (og EBD med de ekstra poengene som kom med AmEx). Da lurer jeg på om noen kan gi litt råd om hva som er er gode strategier for å få familie på 4 på tur til Vietnam, Malaisia e.l. Hvor lang tid i forveien planlegger dere? Bør jeg planlegge allerede å bestille ca. 300-330 dager før for å få booket tur julen 2020? Går det stort sett greit å booke 4 på samme booking-nr, eller må man normalt ta høyde for å måtte fly 2+2 med ulike flights for å sikre 4 pers i C begge veier? Sas.No fungerer jo greit for å bruke 1 CT, men tillater jo ikke å 2 for 4. Råd på veien?
CT telefonen.. Men skal du reise julen 2020 bør du bestille dette så lang tid i forveien som mulig...
Nullstress att göra en 2for4 booking(med 2CT och tillräckligt med poäng). Du må som @paramberg skriver ringa in till Tallinn och göra bokningen. Och ja du bör vara ute 330dagar före att iaf ha en chans på 4 biljetter i business på samma flyg Osl-IST-Cancun med Turkish hade för första halvåret av 2020 bra möjligheter för 4pax. SQ hade också en del flygningar innan påsk och efter påsk. SWISS över ZRH till bkk. Var inom dessa ca 300 dagar innan avresa. /M
https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Skal du følge med må du ha betalt medlemsskap. Gratisversjonen betinger på at noen har søkt opp ruten med betalt medlemsskap. Awardfares har også varsler, men sender kun ut epost to ganger om dagen. Montro om expertflyer er bedre til slik, men det kan sikkert andre svare på.
Uten å ha erfaring selv har jeg lest flere her inne har sagt at avogtil kommer AF først, og avogtil AW.
En oppfølging på Award-fares: Jeg ser at AF kan oppgi eksempelvis 4 ledige Biz-seter under Uniteds award-program, mens de finner 0-3 tilknyttet SAS. Kan Tallinn booke seter så fremt de står som ledige under United, er de begrenset til det som opplyses for SAS? Eller er det litt tilfeldig avhengig av agenten man snakker med?
Lufthansa strupet vel tilgjengeligheten hos Eurobonus på et eller annet tidspunkt, men andre ganger kan awardfares ha en treghet i søket. Hvilken rute tenkte du på? Og eventuelt hvilken dato? Hvis det er United sine egne reiser du sikter til så er det en kjennsgjerning at det er elendig tilgjengelighet for EB.
Selv om det ikke er sluppet for mai nå, betyr det ikke at håpet er ute. Det kan også slippes seter nærmere avreise, om så helt fram til avreisedag. Søndag dukket det f. eks. opp biz-seter på LH longhaul med avreise mandag.
Hvordan er det å booke SA med EB for tiden? De leker vel med konkursspøkelset, gjør de ikke? 1) Går dette utover kvaliteten på produktet, og 2) Vil SAS redde meg med et alternativ hvis de går under?
Redde deg? Går de konkurs før utreise er det opp til deg å finne nye billetter. Hvis det skulle skje mens du er borte er det lov å håpe de er litt mer medgjørlige.
Hei alle sammen, noen som har tips til hvordan en billigst mulig kan skaffe seg en business class reise med eurobonuspoeng og CT Oslo/Manila? Hvilket flyselskap er best å reise med? Singapore Airlines?? Hvordan kan jeg booke dette? Finnes det ikke noe nettside som man kan sjekke priser på? Jeg har kun 90.000 poeng nå så spørs om jeg rekker å tjene ihop 2 stk business class billietter til tiden jeg tenkte reise på :'( hva tenker dere?? Har lest her at man bør booke så raskt som bare mulig... Men kommer ikke lang med kun 90.000 poeng og en CT kan jeg ens reise til Manila? Jeg har sas MasterCard og amex premium. Tusen tusen takk! Tid: desember 2020 (13 des til 03 januar feks) Vennlig hilsen, Angelica
Du må bruke 150 tusen fra 1 januar--31 desember for og opptjent CT, når den er i mål så må du ha 165 tusen poeng for og kunne booke en CT for 2 til MNL. Ja du må booke tidligst mulig, tror nok de fleste booker fra 6-11 mnd før avreise pga tilgjengelighet på billetter.
Som en tilleggsopplysning så er det ikke noe forskjell på selskap poengmessig. Koster 165.000 poeng i business uavhengig av om du flyr Thai eller singapore airlines. Tilgjengeligheten kan du for eksempel sjekke på awardfares.com med betalt medlemsskap. Thai slipper ikke billettene i business før 180 dager før avreise, så du har litt tid til å tjene opp en del mer poeng.