Thai kan vel bookes Biz helt opp til ca 340 dager før, det har jeg selv gjort noen gange. Er vel ikke noe nytt det?
Skal vi tro på awardfares sin påstand, så er det noe nytt i forhold til biz long haul slippes ca. 340 dager før. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Er vel ingen regel uten unntak, men 90 dager fra i dag er 20. mars og det eneste som finnes av TG Biz fra Europa etter det er FRA-BKK 27. mars. Ingenting etter, masse før.
Fikk en liten tillegsopplysning fra Tallin da jeg ringte inn nå nettop. Åpningstider i julen vil være følgende: 23-26des 09:00-15:00 27des-01jan 09:00-16:00 Normale åpningstider fra 02Januar. Det vil altså være muligheter for endring i hele julen Hun kalte det en "Special weekend"
Spørs hvordan jeg skal klare å få inn 165 tusen poeng... Jeg fikk jo CT nå 12 desember så er veldig glad for det men mangler jo en del for å kunne booke business for meg og samboeren min :'/ så blir nok vanskelig... Må man betale medlemskap på awardfares.com? Dyrt? :/ Hvor booker jeg ellers? Ringe Tallinn? Har ikke noen oversikt over flyg å alle muligheter med ulike bolag men.. hehe Hvilket fly/rute er best å ta til Manila? Kommer jeg ens ha en sjanse til disse billiettene tror dere? Finnes det ikke noen annen side jeg kan sjekke?? Takk!! Mvh Angelica
Awardfares koster $5 i mnd, men er vel anvendte penger for å lete frem til reisen en selv ønsker. Man kan også bruke(gratis): https://awardhacks.se/ & SAS sin egen søkemotor. Det burde være grei skuring å komme seg t/r Manila i C med litt flexibilitet og planlegging. Singapore Airlines har mange avganger fra Europa til Singapore og 4 daglige avganger fra Singapore til Manila. Thai Airways har også mange avganger fra Europa til Singapore og 2 daglige avganger fra Bangkok til Manila. All Nippon Airways har også mange avganger fra Europa med daglig avgang fra Tokyo til Manila. Det samme gjelder også Air China via Beijng og Asiana Airlines via Soul. Man kan også kombinere disse for bedre tilgjengelighet. Selv booket jeg nå en retur fra Manila i februar: MNL-SIN-FRA-OSL i C og F For C klasse kan du booke direkte på SAS sine hjemmesider ellers må du ringe Tallin.
Blir litt samme svar som sist gang du spurte. For å komme deg til Filippinene så må du ha 165 000 poeng for å booke hvis du skal fly med samboeren din på CT billett. Uten poengene er det lite vits i å se på hva som er ledig dit, da de datoene du finner noe ledig på nå kan være booket når du har fått tak i nok poeng.. Awardfares koster rundt 5 dollar i måneden, men du trenger ikke medlemskap der før du er klar til å booke, alternativt fungerer sas siden godt også, den koster ingenting. Awardfares viser kun tilgjengelighet, du må ringe Tallinn når du er klar til å booke. Beste reiseruten dit blir vel noe sånn som slikt om du vil ha en enkel å kort rute med Singapore Airlines OSL-CPH/LHR/FRA/MUC-SIN-MNL Jeg har booket tur til Filippinene i juni med avreise i januar sist nå. Året før der booket vi i august/september med avreise 1 juledag. Så du kommer deg nok dit uten å booke ett helt år i forveien.
børja med SAS.no sitt star alliance søk/booking. kolla på de långa flightsen. Europa - Japan, Europa-Sydost Asien etc etc. Eftersom du inte har tillräckligt med poäng att boka en resa så säger det sig självt att du har MAAAAASSA tid att läsa dig upp på alternativa ruter/bolag etc etc... Lycka till ! Ps. blir det før mycket att hantera med poäng/ct/information, du hittar inte på dina ønskade datum. så føreslår jag att du bara køper en biljett før cash ! problemet løst /M
Bekalger... Hvor finner jeg dette? Jeg har logget meg inn på sas men kanskje jeg ikke har fått opp min CT der enda ?
Her er den: https://www.flysas.com/en/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Fant t/r oslo i november på en vilkårlig dato t/r. OBS - har ikke huket av for CT her
Ja har begynt å komme seg en del poeng nå Svidde av 270 000 poeng i år, så er OK å ha denne saldoen inn mot det nye året Bruker kun kredittkortene, men tilpasset mitt forbruk selvfølgelig. Så overforbruker ingenting for å få noen ekstra poeng Bytt strømabonnement, ViaTrumf er nøkkelen til det meste. Fikk en sånn oversikt her om dagen ifra trumf at jeg hadde opptjent 20500 trumfpoeng etter jeg ble medlem der som tilsvarer 275 000 poeng, så er det jo ulike medlemstilbud man må slenge seg på + at jeg har kjøpt noen business turer for cash som også gir poeng. Blant annet turen min med TAP til New York i forrige måned. Det ga jo litt over 22 000 poeng bare der Også har jeg jo samboer som også er utstyrt med ett sas mastercard kort + vet at hun skal kjøpe alt gjennom ViaTrumf så da går det sin gang Når jeg først begynte å spare opp for 3 år siden, så gjorde jeg det slik at første året så drøyde jeg med å bestille slik at kontoen ikke sto i 0 etter bestilling, slik at jeg alltid har en tur i buffer om du forstår hva jeg mener med at jeg alltid har poeng nok til en tur til i løpet av året
Er egentlig mer imponert av at du klarte å holde deg unna bonusreising et helt år Jeg bruker alltid å ha minst 285k i backup + en CT liggende