Systemene til SAS tillater booking opptil ett år frem i tid, men det varierer litt fra selskap til selskap når de tilgjengeliggjør seter: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Om du børjar på sida 1 i denna tråden och läser fram till sida 392 så kommer du hitta svare på många frågor som uppstår när man skall boka en CT. Vanliga SAS kundtjänst har inget med CT bokning att gøra. /M
Er bonusreiser begrenset til 4 legs, eller er det rom for skjønn? Vil til Galapagos, og det blir 5 legs fra Bergen.
4 legs. Du får posisjonere deg ut ifra OSL og heller kjøpe en billett for cash eller poeng mellom BGO og OSL
Takk! Ved å bruke taktikk lignende denne så fikk jeg booket om til LH i går. Ringte Tallin og spurte om jeg kunne booke om til HND-FRA og svaret var nei, ikke noe ledig! Så spurte jeg om hun kunne søke opp HND-OSL, først virket hun litt irritert men hun gjorde det. Og hun var merkbart overrasket selv når hun da fikk booket LH first via FRA på den måten! Jeg måtte via CPH på hjemveien da, og flighten til CPH er SK (så da blir det ingen first class lounge i FRA) men jeg fikk sete 1A i 747en
Usikker på om dette er helt riktig sted å poste, men vil ikkje starte en ny tråd. Jeg er klar med kredittkort og alt annet til neste år, og håper og tror på at opptjene nok poeng og CT til en biz/first reise med dama. Hu er ikke sykt eventyrlysten og foretrekker å dra til LA eller Tokyo dersom vi skal langdistanse. Er det noen som har "feeling på" hvor vanskelig det er å få tak i billetter hertil (SAS eller Star Alliance). Eventuelt andre gode steder man bør ha øynene åpne for.
Hvor det er god tilgjengelighet står det mye om i flere tråder. Med SAS til LA og Tokyo er det vanskelig men ikke umulig. Men det krever planlegging og booking frem i tid. Med *A bør det være lett(ere) å finne noe men vil koste deg fler poeng. Uansett vil du måtte spare opp poeng nok til at du utløser relevante rabatter på kredittkortene du har før booking, som så vil være fram i tid.
https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-167 Den här tråden är ett bra ställe att börja läsa, ger en vägvisning på möjligheter och tillgänglighet, både för SAS och A* bokningar... lycka till! Kun 167 sider att skumma igenom /M
Mangler noen tusenlapper for å nå ny CT i 2019. Hva skjer med CTen hvis jeg kjøper noe på Elkjøp nå i år, og returnerer på nyåret?
Jeg har en CT som går ut i år. Denne er opptjent med det gamle Amex-kortet, (Premium) - vil det si at jeg kun kan booke turer i SAS sitt nettverk, mens på den neste CT jeg får, så kan jeg booke i hele Star Alliance? Har fortsatt "bare" premium-kortet, men leste at det gjelder for hele Star Alliance nå, mtp. CT.
Potensielt meg som bare er dårlig til å søke, men finner ikke "tilgjengelighetstråder" utover de som omhandler First.