SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet når oversikt over omsetning nulles ut? Trodde det skulle skje rett over midnatt, men den gang ei.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,752
    Likes mottatt:
    6,465
    Bonuspoeng:
    183
    Det lurer jeg også på. Men det er nok ingen grunn til bekymring. Jeg har nettopp booket tur til NYC til meg og guttungen med TAP. :) Transaksjonen blir neppe bokført før om noen dager uansett.
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Liker ikke visuelt rot, så hadde foretrukket at det sto kr 0 kl. 00.01 ;)
     
    Maggie and Xflipper like this.
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,752
    Likes mottatt:
    6,465
    Bonuspoeng:
    183
    Haha. Får du sove i natt? ;-)
     
    jgroneng and Xflipper like this.
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk dårlig...:confused:
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Tabbe!

    Jeg opptjente en CT i des. 2018 som jeg brukte i mars 2019 for å bestille en tur i mars 2020. Så opptjente kona en CT i 2019 som jeg brukte på en tur i oktober 2019 (Ego-trip’en min). Den første CTen gikk dermed ut 31/12-19 mens den andre utløp 31/12-20.
    Hadde jeg byttet om de to CTene kunne jeg fortsatt gjort endringer på turen i mars men nå er den låst ...

    :(
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    7,672
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikke mye til hjelp, men CT opptjent i 2018 er gyldig til 15. januar, så du har noen dager til på å gjøre endringer.
     
    Insomnia4u liker dette
  8. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg har ikke CT-telleverket for AmEx Elite nullet seg korrekt nå per kvelden 1. januar. Jeg oppnådde 300 000 på høsten i fjor, og det stod da maksimert ut helt til kvelden 31/12. Skal vel fremdeles gå til 300 000 - slik ser det ut nå...

    Screen Shot 2020-01-01 at 21.12.20.png
     
    deaf_leopard liker dette
  9. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er i samme situasjon som deg og min ser helt lik ut så det er sikkert en generell feilvisning...
     
    deaf_leopard liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke CT opptjent hos Amex (ikke DNB) som dette er. Utgikk 31/12-19.
     
    trygveat liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    5,871
    Bonuspoeng:
    183
    Min ser også slik ut.
     
  12. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Kan man gjøre endringer på en CT som er bestilt men utløpt frem til 24-timers før avreise?
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Nei - kan ikke gjøre endringer etter CTs utløp
     
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte kundeservice for AmEx Elite - og i deres systemer hadde Companion Ticket telleverket nullet seg, de mente det muligens kunne være en forsinkelse i visningen på nettsidene pga rød dag. De forsikret at all 2020 spend ville telles fra i dag.
     
    Xflipper and animals like this.
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,574
    Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Har booket på en CT som går ut 15/1. Betyr det at jeg kan endre til og med 15/1 eller frem til 15/1? Reiser 16/1 og håper at LH eller TG åpner et par seter i F senest dagen før.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    7,094
    Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Vi må ha brukt akkurat like mye i 2019 =)
    2020-01-02 13_19_22-Window.png
     
    deaf_leopard and jgroneng like this.
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,186
    Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hva som har skjedd her?
    0276DAD8-5442-4114-875C-068FAD15352A.jpeg

    I natt gikk LH717 fra mye tilgjengelig i de fleste bookingklasser til null over hele fjøla. Det var f.eks. F6, men det er nå F0 og 6 av 8 seter er blokkerte i setekartet. Er flyet blitt kansellert, er det en feil i bookingsystemet eller noe annet?
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,276
    Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde med meg og på en TG flygning. Kan være flere grunner.
    Overbooket i Eco/Biz. Et fly som går før er blidt kansellert, og alle setene trengs på det neste flyet. eller de har bare stengt for booking på den aktuelle flighten for et øyeblikk av en eller annen grunn.
    Det siste skjedde meg, og innen et par dager var det åpent og normalt igjen.
     
    Gullars and Lars J like this.
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,186
    Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Det var mye ledig både i eco og biz i går kveld, så tviler sterkt på at det er grunnet overbooking. Ser HND-MUC har samme status samme dag. Men ingenting virker kansellert...
     
  20. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger litt råd fra ekspertisen. Skal booke bonusreise med SAS business for 3 personer ved bruk av 2 CT. Ved bestilling på sas.no må bestillingen deles i to, da det er max 2 personer på en CT-bestilling.

    Har først søkt og fått bekreftet ledige billetter for 3 personer. Første bestilling for 2 personer med 1 CT går problemfritt. Ved andre bestilling får jeg feilmelding etter setevalg, og blir bedt om å kontakte sas. Der får jeg beskjed om at alle CT-bestillinger håndteres av Tallin (som ikke åpner før mandag morgen?). Forslag til hvordan dette kan løses? Ingen andre muligheter enn å vente til mandag, med fare for at den siste billetten ikke lenger er tilgjengelig og hele reisen går i vasken?
     

Del denne siden