Trenger litt råd fra ekspertisen. Skal booke bonusreise med SAS business for 3 personer ved bruk av 2 CT. Ved bestilling på sas.no må bestillingen deles i to, da det er max 2 personer på en CT-bestilling. Har først søkt og fått bekreftet ledige billetter for 3 personer. Første bestilling for 2 personer med 1 CT går problemfritt. Ved andre bestilling får jeg feilmelding etter setevalg, og blir bedt om å kontakte sas. Der får jeg beskjed om at alle CT-bestillinger håndteres av Tallin (som ikke åpner før mandag morgen?). Forslag til hvordan dette kan løses? Ingen andre muligheter enn å vente til mandag, med fare for at den siste billetten ikke lenger er tilgjengelig og hele reisen går i vasken?
Prøv å ikke gjøre setevalg i bestillingsprosessen, men gjør den senere etter bestillingen er gått igjennom.
Var det rådet jeg fikk hos sas også. Endte dessverre opp med samme feilmelding selv om jeg klikket meg forbi setevalg...
Prøv ny nettleser. Annen PC. Ring sas og klag din nød og håp du møter en hjelpsom konsulent der du forteller at nettsiden er nede og du må få bestilt.
Skal bestille CT fra sas.no, men selv om jeg husker av for American Express 50%, så reduseres ikke poengene. Jeg har relativt mange poeng, men akkurat ikke nok for å komme videre med 2 personer på business. Noen som har opplevd det samme? En annen ting. Det er ledig business t/r fra Oslo til destinasjonen. Jeg skal derimot reise fra en annen by, via Oslo. Det er ledig business fra destinasjon til hjemby, men det er ikke ledig business fra hjembyen. Er det slik at jeg kan ringe og få bestilt manuelt, men da økonomi fra hjemby, og deretter business på resten? Jeg kan bestille hjemby-Oslo separat, men det er litt dumt med tanke på gjennomgående.
Det er stadig vekk voucher på sas.no ikke "virker", pleier å ordne seg når man trykker bestill, men det hjelper ikke deg hvis du ikke har poeng nok. Ring sas. Det går fint an å ha forskjellige klasser på forskjellige leg, men ikke passasjerer på forskjellige klasser på samme leg. Ring sas, eller hvis du er gull/diamant så book fra Oslo og send en epost til den danske gullmailen og spør om de kan legge til tilslutning i Norge. Hvis du ringer sas bør du forklare at du ikke får til på nett pga feil, da skal du slippe litt gebyr. K
Du har to valg - enten booke i to bestillinger eller vente på Tallinn. Dessverre. Har vært et mareritt for meg som skulle booke med én CT og det kom billetter i en helg....
Da ser det ut som jeg har landet planlagt reiserute. Blir tur fra BGO til Tokyo og retur fra ICN til BGO (kan evt supplere med flypremium-posisjonering til OSL, CPH eller lignende). Ønsker å fly minst biz, First går. Ut ca 3. april, retur ca 18. april (påsken i år). Til Tokyo fant jeg stort sett routinger som gikk via enten LON, CDG, FRA, MUC eller CPH. Har jeg gått glipp av noen? Hva er gunstig å fly via på retur fra ICN? Fint om jeg kan unngå melkerute via Kina f eks, men må man så må man. Har ikke expertflyer, er det lureste jeg gjør å prøve å finne fornuftige routinger, og så sjekke tilgjengelighet på hvert leg? Prøvde å gjøre det og fikk da opp en god del tilgjengelighet via London-flyplassene.
Fungerer ikke selv om jeg velger bare én person. Poengene reduseres ikke i kassen engang. Kommer helt til betal, uten at det skjer noe med poengene. Men jeg må bare ringe.
Er det fremdeles slik at CT T/R må starte og ende i Skandinavia? Jeg finner ikke noe sted dette står i betingelsene for CT. Det er mye lettere å finne ledige billetter fra London enn fra København og Oslo på endel reiser ser jeg, men det hjelper jo ikke om dette ikke går an å booke.
Tror ikke det. Mange venter til nærmere avreise med å legge på siste legs. Da starter/slutter gjerne reisene på LHR eller FRA f.eks. frem til det. Har selv en CT som starter i OSL men slutter i FRA.
Er det slik at man kan legge til barn på Amex CT-billett? Jeg har 1 CT, og vi er to voksne, men ønsker å ta med 2 barn over 2 år. De trådene jeg har klart å finne gir ikke et entydig svar.
Ja, du ringer Tallinn så booker de en reise for alle tre, der man bruker CT på de voksne. Vær obs på at Star Alliance ikke har barnerabatt, så barn betaler full poengpris for reiser med Star Alliance.
Hva er da egentlig hensikten med å vente med å legge til de siste legs? For min del blir dette da snakk om svg-lhr og lhr-svg.
Flere rapporter at riktig beløp blir trukket når du gjennomfører betaling, ikke før, men ja, bare ring. K
Tilgjengelighet. Man booker gjerne de viktigste legs først, og da det er ikke alltid tilgjengelig tilslutningsflight der og da. Disse åpner kanskje da noe nærmere avreise.
Da kan starte fra LHR men da må du betale APD avgiften også. Tror denne er på 172£ per person nå hvis du flyr C eller F.
Long haul slippes feks 330 dager før, mens internt i Europa slippes det flere billetter 300 dager før ifølge SAS. Dermed må man kanskje vente litt før de blir tilgjengelige.