God morgen, noen som kan hjelpe angående «telleverk» mot companion ticket? Jeg ser ingenting i Amex appen og heller ikke når jeg logger inn på hjemmesiden. En kompis viste meg på sin app i går (android) der det viste hvor langt han hadde kommet. Jeg bruker iphone.
Jeg ser ingenting på app (bruker iPhone), men når jeg er logget på nettsiden ser jeg hvor langt jeg er kommet på CT på grafen under fanen Eurobonus. Men denne grafen viser fremdeles 2019 for meg...
Samme hos meg og sannsynligvis alle andre også. En ting skal imidlertid Amex ha, de er nokså konsekvente i å levere dårlige tjenester.
Er det flere som har problemer med United award search i dag, eller leter jeg bare feil plass? Skulle foretatt noen grovsøk for å sjekke CT-tilgjengelighet.
Er det mulig å gjøre endringer på en CT bonusreise andre steder enn hos Tallinn? F.eks. Gullmail/tlf. Det er en *A reise, men den endringen jeg ønsker å gjøre er kun på SK flight delen av reisen.
Sliter litt med legs på returen på en Open Jaw reise. Foreløpig har jeg en utreise fra BGO - TYO (den er ingen problemer), og så er det return fra ICN - BUD - MUC - CPH. Sliter en del med å få til siste legget fra CPH til BGO (direkte, har bare 1 leg igjen). Er det mulig å avslutte i CPH, eller må den slutte på samme flyplass som ved utreise? Eller er kravet bare starte/slutte i Norden?
Her har de lempet på kravene, så det er ingenting som sier at reisen skal starte/slutte i Norden/Europa. Jeg booket sist uke en CT fra Wien til Singapore, med retur fra Maldivene tilbake til Wien.
Om han reiser BGO-TYO og retur ICN-CPH blir det jo dobbel open jaw. Open jaw er jo greit, men ikke dobbel open jaw har jeg ihvertfall fått beskjed om fra Tallinn. Så da er vel ikke endestasjon CPH ok om BGO er første leg?
Tror bare jeg har 3 legs fra BGO - TYO, er det i så fall noe sjanse for at jeg kan få 5 legs på returen (slik at totalen blir 8)?
Hvis du er >= EBG, kan du prøve gull/diamond mailen til sas. Jeg har fått både endret gebyrfritt og med stopover på over 24h
Fungerte helt fint det. Ringte inn 09:00:03 og ventet kanskje 5 min på å få svar. Fornuftig å ringe før tlfkøen har akkumulert seg kraftig opp, naturligvis
Noen erfaringer med når det åpnes tilgjengelighet på SQ C IAH-MAN og hvordan denne er gjennom sommeren? Skal hjelpe foreldrene mine med en tur til USA i sommer: utreise rundt 18-25. juni og retur 14 dager senere. De skal starte i Seattle og avslutte med noen dager i New Orleans. Tenkte derfor SEA via ORD på utreisen (med mulighet for upgrade til LH F) og SQ C via IAH og MAN på returen.
Et par kommentarer til siste del av posten din. Er det ikke vanskelig å finne UA domestic first, spesielt lang tid i forveien? Routing med AC/LH/LX/OS via Canada ville ihvertfall jeg sett på for å sikre business hele veien til SEA.
Ja, det stemmer godt med mine (mangel på) funn også. Men enkelt å finne eco mellom MSY og IAH (er vel en times flight). Et alternativ kan dermed være å starte med en utreise via Canada og UA X DSY-IAH og SQ C IAH-MAN på returen.
Det skal ikke være noe problem å ha 5 legs ene veien så lenge du holder deg innenfor grensen på 8 legs totalt.
Det agenten sier gjelder bare hvis de må endre på reisen pga. kanselleringer og lignende før du reiser. Når du allerede er på tur så blir du booket om til samme klasse, selv om du må over på revenuebillett, og får eventuelt kompensasjon hvis de absolutt ikke finner noe og må nedgradere deg.