Bare meg, eller andre som opplever det som "umulig" å komme igjennom på CT-telefonen for tiden? Har prøvd siden før jul. 2 ganger har jeg bare stått i kø til over stengetid hvor ingenting skjer (den lengste i over en time), men jeg også har hatt tre callback hvor jeg aldri har blitt ring tilbake. De gangene har estimert ventetid vært på ca 10 min. Nå prøver jeg igjen og da er estimert ventetid 50 min. Det vil vel i praksis si noen timer, og da stenger de vel igjen. Jeg har også stått på callback i 2t til nå..
Prøvde to ganger på fredag og 09:05 i morges, estimert ventetid på ca. 10 min to av gangene og kom ikke gjennom før jeg la på etter 40 min.
Er nok mange som har CT som utløper 15. januar. Hvis du ikke må bestille før denne datoen, blir det nok enklere å komme gjennom.
Interessant observasjon dersom en av flyvningene på en bonusreise, i dette tilfelle en CT tur til Australia, blir kansellert, og man ombookes automagisk av SAS. Original retur var MEL-SIN / SQ Biz SIN-WAW / LOT Biz WAW-OSL / LOT Biz (Visstnok kansellert) Melding om endring kommer per e-post fra SAS. En rask refresh i SAS appen viser at ny retur er MEL-SIN / SQ Biz SIN-PEK / SQ Biz PEK-WAW / CA Biz WAW-OSL / LOT Biz Endringen skjer innenfor klasse I, 3 måneder før den finner sted. Flyvning via Beijing er lagt på med SQ. Om dette er helautomatisert eller om det en en manuell prosess bak er jeg ikke sikker på, men fin endring dog.
Det har variert en del i det siste. Jeg opplevde et par ganger før jul å måtte vente i opptil 2 timer mot normalt et par minutter. Den ene gangen fikk jeg vite at det var 10 foran meg i kø. Det vil si at vi var minimum 11 EBD og gud vet hvor mange EBG i kø samtidig. Og ettersom det ganske sikkert kom til noen flere EBD/EBG i løpet av ventetiden, ville det i praksis vært umulig å komme gjennom uten status disse dagene. Eller så har de droppet å prioriere innringere etter status, så alle havner i samme kø. Det kan jo også forklare ventetiden.
Det er vel flere her inne som har opplevd kansellert legg på CT reise. Uten alternativ. Så topp at de ordner opp
Ringte inn i dag 11:15 og ventet 1 time og 3 min før svar. Har EBD. En veldig hyggelig dame (Merely, tror jeg hun sa) kunne fortelle om stor pågang pga CTer som går ut 15/1. En annen ting jeg lærte er at det er mulig å bruke CTen som går ut først, 15de denne måneden i mitt tilfelle, og hvis jeg ønsket endre bestillingen etter denne utløpsdatoen så var det helt greit. Det betyr bare at denne CTen skrapes og at en av CTene som utløper 15/1-21 brukes i steden. Waste av CT, ja, men grei fleksibiltet.
Noen som har prøvd følgende : vi er to venner på samme CT-booking. Selve CT-reisen er det min kompis som har stått for. Kan jeg som gullkortholder bruke min status for å ringe inn og gjøre endringer på reisen vår ? Tenker da på dette med kø....
Ja, begge eb-nr er jo en del av bookingen. Om det ikke går, så har man støtt i kø forgjeves, så kanskje ikke verdt det.
Skal på CT tur snart og har 2 ganske korte connections - én i SIN på 1t 30 min og én i PEK på 1t 55min. Flighten som kommer etter connection er i begge tilfellene SQ Suites og er naturligvis turens største høydepunkt. Begynner nå å bli nervøs for å ikke rekke Suites flighten(-e) dersom første flighten er noe som helst forsinket.. Spurte SAS hvordan reglene mht. ombookinger i slike situasjoner er. Til min store overraskelse, fortalte agenten at ettersom det er bonus-billett så holder ikke det at det er fysisk ledige F seter på neste flight. Det må også finnes ledige bonus-billetter for de setene. Og dersom det ikke var ledige bonus-billetter, så blir man nedgradert til C eller X. Sånn var reglene og ikke noe å gjøre med det, mente han.. Har noen her vært borte i forsinkelser der man ikke rakk F flighten sin? Hvordan blir ombookinger løst i praksis? Dersom man får tilbud om C eller X, kan man nekte og kreve å bli booket om til ekvivalent F (altså suites mot suites, SQ mot SQ etc.)? Eller er det slik som SAS sa - at man må bare finne seg i det og ta imot C/X?
De skal ombooke deg til samme klasse som du flyr i. De ordner revenue billetter om det blir delays. Jeg opplevde kansellering når vi landet i Milan ifra Singapore og skulle videre med LH i C. Ble booket om til Finnair i C og fikk poeng for den turen i etterkant
Du må bare oppgi bookingref. Så går det helt fint.. for de finner den ikke på ditt ebnr når du trykker den inn på telefonen. C
Håper dette gjelder F også.. Hadde vært digg med alle poengene som følger med revenue billett i First
Husker ikke hvem det var, men vedkommende fikk til slutt revenue billett i SQ F, tror jeg. Kan jo høre om det ble noen poeng til slutt.
Skal hjelpe foreldrene mine med å booke CT-tur til Seattle i sommer. Direkteruten med LH virker ikke helt enkel, men er det noen med tips til andre greie ruter? Har naturligvis håp om upgrade til LH F når det nærmer seg.
Det finnes altså ingen mulighet for å selv gjøre endringer på en star-alliance-booking gjennom sas sine nettsider slik man kan gjøre med eurobonus-bookinger med SAS?
Vil tro det enkleste da er å booke via NYC/IAD/ORD Der er det hvertfall historisk en del LH F. Men hvem vet i disse tider.. C