Holder på å ser på tur i slutten av 2020 starten av 2021 og det ser ut som tilgjengeligheten med EVA Air plutselig er blitt helt borte? Finner nada ledig mens SQ og NH er det masse ledig på.... Ser jeg på datoer om noen mnd feks da er det å finne med EVA Air... Merkelig.. Noen formening om NH slipper 2 seter i Biz på sin nye konfig mellom til FRA eller LHR?
JEg måtte starte og slutte reisen samme sted (Ved open jaw). Er det noen mulighet for å bruke følgende triks? Den må starte og ende i Budapest. Jeg ønsket meg ideelt Retur ICN - PEK, PEK - FRA, FRA-CPH , CPH - OSL, OSL - BGO. Kan jeg gjøre følgende: ICN - PEK, PEK - FRA, FRA - CPH, CPH - FRA, FRA - BUD, ta ut bagasje i CPH og booke ordinær bonusbillett med SAS og skippe legsene CPH - FRA og FRA - BUD. Fikk lov av Tallin å hoppe av, men usikker på legget med FRA - CPH og så CPH - FRA igjen (har nok legs).
Fikk klarsignal av CT-agenten på den (det var uproblematisk). Kunne også fint booke 3 legs ene veien og 5 andre, så lenge totalen ble 8. Dessverre var det ikke ok (grunnet open-jaw) å fly inn noe annet sted enn avreiseflyplass, så måtte da legge inn "to tulleretur-legs" hvor jeg da hopper av i CPH og flyr videre med SAS-bonusbillett igjen.
Nop. Ble beste mulighet uten å måtte ta ut en ekstra fridag på avreisedagen. Synes det er nok å ta ut 4 dager for å strekke påskeferien en ekstra uke Studerer også i år ved siden av jobb, så har gått glipp av en god del dager med lønn ifbm samlinger.
Kanskje slutte å markedsføre Vibeke da? Da slike tips blir raskt plukket opp av det store internettet. Og dessuten, hvem skal bestemme hva som er ok, og ikke? Ref: utallige postinger på forumet om å sitte stille i båten; lett for å si for de som har fått poengene sine ...
Anser ikke det for å være krenket. Han har jo helt rett. Alle goder som blir benyttet for mye blir borte...
Takk for oppklaringen! Var ganske tydelig på tlf at jeg mente forsinkelse når man er allerede på tur og grunnet flyforsinkelse e.l. Men man skal kanskje ikke forvente for mye av SAS kundeservice
Forsøker å finne beste anvendelse av CT, og da lurer jeg på om muligheten for å bruke CT i Business (og for enkelte flyvninger i Go og Plus) er fjernet? Over "Tilgjengelige vouchers" står nemlig følgende: "Gjelder kun på SAS BONUS-billetter" (og teksten er etterfulgt av en gul/gull prikk). Når jeg søker opp billetter og aktiverer CT, endrer ikke dette prisen på noen av Business-billettene (fordi de ikke er merket som SAS BONUS-billetter). Er dette nytt av året, eller har det alltid vært slik? Vi reiste BGO-CPH-EWR-CPH-BGO med CT i fjor, og kunne da bestille Business ved utreise og Plus ved hjemreise. Kan ikke huske at det var restriksjoner om hvilke flyvninger eller klasse CT kunne benyttes i.
De som ikke har den gule prikken er ikke award billetter men vanlige billetter som du da velger å betale med poeng. Det derfor du ikke ser fradrag på poengprisen, men hvis du ser lengre oppe så er det halvpris i Plus og de er meget med den gule prikken. Det er rett og slett ikke ledige business billetter på den datoen du ser på, og det derfor du ikke får endring i pris på de.
Nei, men du kan bestille reisen til å være senere enn 20.1.2020. Du kan ikke endre reisen etter dette.
Takk for svar! Reisen kan ikke endres ved hjelp av SAS eller Star Alliance heller etter denne datoen?
Har også CT som går ut 15.1.20. Kjenner jeg begynner å få det bittelitt travelt med å bestille et eller annet... Noen som vet om jeg kan bestille til og med 15.1 eller må det være før 15.1 (til og med 14.1)?
Langt fra den mest spennende routingen, men booket denne med CT og 130k poeng for to til LA i februar: EVE-OSL 737-700 SAS Plus OSL-LHR 737-700 SAS Plus LHR-SFO 777-200 United Polaris Business (ny config) SFO-LAX A320 United economy SAN-LAX E175 United First LAX-CPH A340-300 SAS business CPH-OSL 737-800 SAS Plus OSL-EVE 737-800 SAS plus Vurderer å legge til ett strekk på hjemreisen: SAN - LAX med United Express Embraer 175 i "first".