SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som helst mulighet for oss uten EBG/EBD å få hjelp utenom vanlig åpningstid? Mtp 24/7 tlf..

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Amerikansk nummer

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ringe CT nummeret etter stengetid ? Som EBG+?

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Du ringer vanlig tlf. De engelsktalende som tar telefonen sitter i Tallinn.

5. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Men gjelder det CT?

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ikke, men er det helt krise og LH slapp et F-sete på en søndag så er det eneste stedet du kanskje får reservert det. EBG/EBD får ikke noe mer hjelp til CT utenom åpningstid de heller.

coconuts liker dette
  7. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Har en CT booking inne nå, er det mulig å ringe Sas og ikke Tallinn å endre reisa til MC fly premium dersom det dukker opp direkte med Sas? Vil jeg da få tilbake CT’en? Den har ikke gått ut

8. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har akkurat begynt å ta i bruk mitt Amex Premium-kort, og i den forbindelse har jeg to spørsmål som kanskje noen kloke hoder her vet svaret på.

Jeg bestilte noen reiser tidlig i januar, og kom opp i ca 21 000 brukt på kortet. Da ringte amex fra Sverige, fortalte at beløpsgrensen var nådd og lurte på om jeg ville betale inn. Det ville jeg, så jeg fikk betalingsinfo og gjorde en innbetaling på hele beløpet. Denne er nå registrert i appen, så jeg står i null igjen.

Spørsmål 1: Antar ut ifra sum, at min beløpsgrense er på 20 000 per idag. Noen som har erfaring med hvor lang tid det bør gå før jeg får hevet denne, og hva det er sannsynlig at jeg kan få hevet til?

Spørsmål 2: Summen jeg har innbetalt har ikke dukket opp i oversikten over bruk til CT. Der står det fortsatt at jeg har brukt 0kr. Tar det kanskje noen dager før denne oppdateres?

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    1)Som nye kunde, må en opparbeide seg ansiennitet, altså 20-30-40-50-60-70-80 tusen og oppover, jeg har vel limit på 100 om ikke tar feil, hatt AmEx 1 år og 2 mnd. Historikken tar tid å opparbeide seg med god betalingsvilje får deg oppover på kreditt limiten.Til neste fakturerings periode. Kalender mnd, eventuelt kan du ringe og snakke med AmEx for å be om økt limit om det er behovet i skrivende stund.
    2)AmEx har noe krøll i IT systemet, synes ikke hos meg heller, men da ringte inn har de full oversikt.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det bør gå fint. Ellers gjør du bare en ny booking og kansellerer den opprinnelige.

SInn liker dette
  11. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for svar! Så jeg må ringe dem for å få økt beløpsgrensen. Den øker ikke av seg selv?

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Den øker av seg selv etterhvert. Du har faktisk ingen mulighet til å ringe inn og øke denne selv.

13. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Skjønner. Er det noe sted jeg kan se hva beløpsgrensen er på?

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, da må du ringe inn og jeg vet ikke om de opplyser om denne da heller. Dette er egentlig ikke en kredittgrense, men en sikkerhetsgrense for amex sin del basert på ditt historiske forbruk. Det er egentlig ikke meningen at du skal merke noe til denne grensen, men fram til du har hatt litt forbruk kan det hende at du treffer på den.

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, har kontaktet amex flere ganger og varslet store belastninger. Da har de manuelt økt limiten. I tillegg har de foklart at dette igjen er med på å øke limiten permanent raskere. Har hatt over 100k i saldo ved flere anledninger så regner med at min limit nå er permant nord for 100k.

Mbj liker dette
  16. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg prøver å booke OSL-FRA-SIN-MLE i november og finner alle legs på SAS sin star alliance bonusside, men i det jeg søker på hele reisen så dukker det ikke opp. Da kommer alternativet OSL-FRA-VIE-MLE og ikke reisen jeg ønsker. Jeg mistenker at det er fordi reisen starter foregår over to dager og at SAS ikke klarer dette. Noen tips?
    Kan man booke OSL-FRA-SIN gjennom SAS siden og så ringe Tallinn for deretter å legge til siste strekning?

17. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Kan også være noe married segment greier, hvis det er SQ FRA-SIN-MLE?

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant problemstilling, h
    Negativt. Jeg har ringt inn og fått det hevet.

19. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Samma sak för mig, ett telefonsamtal och höjd ”kredit”gräns
    /M

RoadKing liker dette
  20. hiawatha

hiawatha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Forstår såpass at de uten gul prikk ikke er definert som SAS BONUS-billetter. Men synes i så fall at utvalget er mye dårligere enn det jeg tidligere har erfart. Jeg har søkt flere ulike kombinasjoner av dato go destinasjoner, og ingen steder finner jeg noen billetter med denne gule prikken.

Del denne siden