SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du har tilgang til *A loungen i dette tilfelle.
     
    Eriksan liker dette
  2. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser på en bonusreise på sas.no, men da med partnere (TAP og Swiss). Finner valgt reise, men når jeg da checker av at jeg skal bruke min CT skjer det ingen endringer i poeng krevd, altså ingen virkning av CT. Går videre helt til betaling, men det endrer seg ikke der heller..

    På telefon til Sas sier de selvsagt at jeg må ringe amex, men de har jo ingenting med sas.no å gjøre.. Noen som har opplevd det samme?
     
  3. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Kjent problem. Les deg litt bakover i tråden så finner du flere som har opplevd det samme .
     
    DreamsWillFade liker dette
  4. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Se der ja, håpløst av SAS/Amex.. Neste noob-spørsmål.. (beklager) påløper det noen kostnader om jeg må avbestille/endre en *A booking gjort gjennom Sas.no ?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ja :) Som det står i tråden ( hehe) CT booking utenom en ren SAS flyvning ( som du ikke ser på) medfører gebyr på 450kr som du taper om du ikke avbestiller turen innen 24 timer. I tillegg kommer varierende flyplassgebyrer, disse samt CT og poeng får du igjen om du kansellerer med mindre poeng og CT går ut på dato da.
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Søker opp alle flyvningene du ønsker, og så ringer du inn til Tallin og booker dem.
     
    hiawatha liker dette
  7. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, er det slik at man ikke kan ha flere stopp i Asia nå?

    Jeg har en booking på OSL-WAW-NRT/HND-PEK-HAN - SIN-ICN-FRA-CPH-OSL som jeg prøvde å endre på så jeg slipper NRT/HND byttet, men der ble det full stopp fra "Supervisor".

    Jeg fikk ikke lov til å endre til OSL-LHR-HND-HAN eller OSL-LHR-HND-SIN (har ingen interesse av å stoppe i PEK, så vil helst kvitte meg med den). Men jeg fikk lov til OSL-LHR-HND/NRT-ICN-DAD mot å betale ICN-DAD med poeng (som jeg ikke er interessert i).

    Jeg hadde visstnok fått første booking godkjent på gamle regler? Er det noen som har oversikt over nye regler? Eller skal jeg prøve igjen senere?

    *Frustrert...*

    Edit: Mer info: Gjorde første booking 14. jan, så i såfall har reglene endret seg siden da? Personen på telefon i dag snakket for øvrig med britisk aksent, har jeg havnet på feil kontor?
     
  8. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    jeg ville prøvd en gang til, veldig varierende praksis blant de som jobber der.
     
    Leon liker dette
  9. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå forsøkt å finne svar ved å søke/lese gjennom 401 sider (!) i denne Q&A tråden (noen burde lage en oppsummering...), ser det er skrevet at 2 mellomlandinger i Asia alltid har vært no-no (og at hun med Britisk aksent heter Krystyna eller Christina), så jeg aner ikke hvorfor jeg fikk godkjent OSL-WAW-NRT/HND-PEK-HAN... Tydeligvis litt varierende strenghet, uten at jeg visste om, eller forsøkte å utnytte dette. Tror jeg sliter litt med å få endret dette selv om jeg endrer turen ned til å overholde reglene, med tanke på at også returen har flere stopp i Europa (pga. manglende direktefly FRA-OSL). Får prøve å ringe igjen i morgen og se om det ordner seg...
     
  10. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe galt med SAS award booking for tiden?
    Jeg forsøker å booket en tur med CT på nett men jeg kan ikke se at halvprisen blir lagt til.
    Flere som opplever dette for tiden med SAS.no?
     
    SAJblue liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Kjent problem, omtalt ofte på forum. Kan legges til i ettertid osv.
     
  12. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Ok,
    så det er bare å bestille og så ringe SAS, eller CT telefon må ringes?
     
  13. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål angående SAS pointsharing.

    Jeg og en kompis vurderer å booke en F-reise sammen.

    Han har 115k poeng med utløp 07/21.
    Jeg har CT og 220k poeng, ca. 100k har utløp 09/22 og 120k har utløp 09/23.

    Scenarioet er at vi skal booke F t/r Asia (225k Eb). Så da lurer jeg på hvordan kontoene ser ut når han melder seg ut av gruppen etter 6mnd (gitt at vi ikke tjener noen poeng i perioden)? Tolker jeg det rett hvis han har 0 poeng og jeg 110k?
     
  14. polarexpressen

    polarexpressen Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Det stemmer på en prikk.
     
    Modegard liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Ringe CT
     
  16. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet om man kan legge til CT til en bonusbillett som allerede er bestilt? Eg får ikke CT før mai måned.
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    FYI: Tallins systemer er nede, og bookinger kan ikke gjennomføres. De håper å være oppe igjen før lunch.
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har hatt problemer med EB systemet siden i går. Ikke vært mulig å ringe inn bookinger til de.
     
  19. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Så... Shit da. Det kan se ut som om den fine ferien til Malaysia via Hong Kong i februar burde utsettes, coronavirus-situasjonen tatt i betraktning. Problemet er bare at CC gikk ut i begynnelsen av januar...

    Har noen erfaring med hva som skjer dersom man må avbestille av legitime reiseforsikringsgrunner (slik som dersom udir ikke anbefaler reise til landet....)? Har jeg noen sjanse til å få ombooket CT som egentlig er gått ut?
     
  20. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Fortell mer?
     

Del denne siden