SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    11,167
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det går fint

interface87 liker dette
  2. Eriksan

Eriksan Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    CT går tapt som nevnt over. Men du kan enten endre til ny reise uten bruk av CT eller evt. benytte ny CT, eller avbestille reisen og du får tilbake poengene og det meste av skatter/avgifter (bortsett fra poeng som evt. har forfalt).

3. Rapolo

Rapolo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Skal reise til ZNZ, men finner kun eco hjem. Hvor enkelt er det å endre til biz hjem om det eventuelt dukker opp ledige billetter, og koster det evt noe ekstra?

4. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Koster 150kr per pers for endring, +- evt. endringer i flyplassavgifter hvis du flyr via andre flyplasser.

5. Mear

Mear Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, jeg fryktet det. Har noen forsøkt å få verdien av en CT (hvordan en nå enn skal kvantifisere det... :confused: ) på reiseforsikring?

6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    5,641
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det kan du nok glemme. Da DNB hadde AMEX ble CTen gitt tilbake med samme utløpsdato om du kunne dokumentere gyldig medisinsk grunn (og et par andre grunner som jeg ikke husker i farten). Tveksamt om det er blitt noe bedre nå. Ellers er det unntak for bonuspoeng over hele fjølen av forsikringsselskap, og det innbefatter nok også en CT som er utløpt.

Last edited: 27. jan 2020
  7. rookieflyer123

rookieflyer123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vet at CT er best brukt som business/first class til asia, usa. Men jeg har nettopp fått jobb og har bare det Amex Classic kortet hvor man kun får CT i Europa. Tenkte å ta med fattern til Istanbul på business Turkish Airlines (han har alltid hatt lyst til å se Hagia Sophia). Er det noen andre Europadestinasjoner hvor CT kunne gitt en okay verdi?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende InsideFlyer Skribent

Likes mottatt:
    10,883
    Bonuspoeng:
    293
    Siden Classic-kortet bare gir CT som er gyldig på SAS’ egne flyvninger blir ganske begrenset. Svalbard kan jo være et alternativ som kan gi god verdi.

Xflipper and RoadKing like this.
  9. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    15,940
    Bonuspoeng:
    293
    Indeed og destinasjonen anbefales på det varmeste.

Xflipper, jgroneng and Upsaker like this.
  10. rookieflyer123

rookieflyer123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde ikke fått meg at det bare var på SAS sine flyvninger :)

11. Upsaker

Upsaker Fastboende InsideFlyer Skribent

Likes mottatt:
    10,883
    Bonuspoeng:
    293
    Det står ganske utydelig beskrevet på amex.no. Enkleste måten å se det på er at det ikke står Star Alliance.

12. magnusant

magnusant EBG

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Har en tur i vår som hadde air chinas a350 i biz fra PEK til MXP på vei hjem, og fikk beskjed i kveld om at den flighten er kansellert.
    Finner nå en annen routing jeg ønsker, men er livredd for at den er borte på mandag når jeg har tid til å ringe tallin (ikke før etter lunch).

Kan sas-telefonen hjelpe en EBG her nå?

13. ccurrahee

ccurrahee Veteran

Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    ja, hvis du er heldig med konsulent. Ring inn, be dem reservere og la Tallin ferdigstille billett på mandag.

14. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    5,641
    Bonuspoeng:
    183
    Frågan.

Har en CT-booking til SIN. Nå er det snakk om å reise litt rundt og så ende opp i Perth. Er det mulig å endre bookingen til å gå OSL-LHR-SIN, PER-SIN-LHR-OSL?

Hva blir det isåfall (eventuelt) i poeng i forhold til de 165.000 jeg måtte ut med til SIN?

15. SVG_flyer

SVG_flyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel en differanse i hva en tur koster (i poeng) en vei fra sin til perth som vil gjøre den forskjellen til de 165 000 du allerede har betalt vil jeg tro. Ring Tallinn eventuelt og spør de?

OttoL liker dette
  16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Tabellen er her. Stillehavet er 215000 t/r. Du belastes da 50% for Stillehavet og 50% for Sørøst-Asia.

OttoL liker dette
  17. magnusant

magnusant EBG

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Takk.

Han prøvde faktisk så godt han kunne, men hadde nok ikke samme erfaring som de i Tallinn på å legge sammen segmenter.
    Han har i det minste reservert den viktigste flighten med EVA, så får Tallinn ordne opp i morgen

18. ccurrahee

ccurrahee Veteran

Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    neste spørsmål blir vel om open jaw strekket er lengre en lhr-sin. Det kan i såfall være noe Tallin reagerer på.

OttoL liker dette
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    5,641
    Bonuspoeng:
    183
    Ja var vel egentlig det jeg lurte på om det går å hekte det på siden det er en annen sone.

Men men, ringer i morgen og hører hva de sier. Verste som kan skje er at de sier nei :)

20. RobinL

RobinL Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har bokat en resa nu i slutet av februari, med CT som gick ut 15jan. Har lust att göra en liten ändring, kan det gå genom med lite tur att träffa ”rätt” agent i Tallin?

Del denne siden