SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Frågan.

    Har en CT-booking til SIN. Nå er det snakk om å reise litt rundt og så ende opp i Perth. Er det mulig å endre bookingen til å gå OSL-LHR-SIN, PER-SIN-LHR-OSL?

    Hva blir det isåfall (eventuelt) i poeng i forhold til de 165.000 jeg måtte ut med til SIN?
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel en differanse i hva en tur koster (i poeng) en vei fra sin til perth som vil gjøre den forskjellen til de 165 000 du allerede har betalt vil jeg tro. Ring Tallinn eventuelt og spør de?
     
    OttoL liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tabellen er her. Stillehavet er 215000 t/r. Du belastes da 50% for Stillehavet og 50% for Sørøst-Asia.
     
    OttoL liker dette
  4. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.

    Han prøvde faktisk så godt han kunne, men hadde nok ikke samme erfaring som de i Tallinn på å legge sammen segmenter.
    Han har i det minste reservert den viktigste flighten med EVA, så får Tallinn ordne opp i morgen
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    neste spørsmål blir vel om open jaw strekket er lengre en lhr-sin. Det kan i såfall være noe Tallin reagerer på.
     
    OttoL liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja var vel egentlig det jeg lurte på om det går å hekte det på siden det er en annen sone.

    Men men, ringer i morgen og hører hva de sier. Verste som kan skje er at de sier nei :)
     
  7. RobinL

    RobinL Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har bokat en resa nu i slutet av februari, med CT som gick ut 15jan. Har lust att göra en liten ändring, kan det gå genom med lite tur att träffa ”rätt” agent i Tallin?
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Men mindre den går rett gjennom Kina. Gjør du endringen likevel trekker de en ny CT og din gamle forsvinner
     
    RobinL liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Der riktige svarer er nei. Men du vet ikke før du har ringt:oops:
     
    RobinL liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Det går fint å hekte på en annen Sone. Men det sies at praksis er at open jaw ikke kan være lengre i miles en flyreisene i begge ender.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Nettop. Må skal de sies at jeg sitter på jobb, og ikke sjekker alle distanser. og trodde vel strekket PER-SIN var endel lengre.
     
    OttoL liker dette
  12. Mortenaue

    Mortenaue Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Som dere ser på bildet så er flyet vårt fra BKK til PEK blitt kansellert, og foreslått erstattet av et senere fly, som jo ankommer PEK etter at oppsatt fly til CPH har tatt av.

    Hvilke rettigheter har jeg her?

    Jeg har ikke fått noen form for varsel om dette. Tilfeldig at jeg så dette selv.

    upload_2020-2-3_0-28-52.png
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Du må nesten ringe til det selskapet som har issued billetten, I dette tilfellet Air China og høre med de, slik at billetten kan bli endret. Alternativet er avbestilling.
     
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Det gikk fint :) Kom rett gjennom uten å måtte vente også, noe som må være første gang.
     
  15. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    2,343
    Bonuspoeng:
    93
    Skal reise SVG-OSL-ADD-ZNZ-ADD-OSL-SVG, og har funnet frem til at det er biz-seter hele veien bortsett fra ZNZ-ADD. Er det mulig å booke denne (mixed class) via tlf til TallInn, og vil det påløpe gebyr ettersom det ikke er mulig å booke denne selv på nett?
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ta det på telefon. Regelen er klar, lar det seg ikke booke på nett, så er det ikke gebyr.
     
  17. Mortenaue

    Mortenaue Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Oppdatering:
    Løsningen ble som i vedlegget. Flere legs, og lenger flytid. Det er vel slike som oss kaller mer valuta for poengene?

    upload_2020-2-3_22-55-34.png
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra :)
    Hvem booket om?
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde å booke et CT billett via Tallin, men selv om det vises tilgjengelighet på sas.no sitt star alliance reward søk finner ikke Tallinn billettene. Er ikke det merkelig?

    Når jeg forsøker en annen dato dukker et nytt problem opp - Jeg finner pt billetter fra LHR til KUL, men ikke fra OSL-KUL. Når jeg søker separat på OSL-LHR får jeg opp mange tilgjengelige billetter i C. Er det normalt?
     
    Last edited: 04. febr 2020
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Married segments fenomenet.
     

Del denne siden