SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    At du ikke bare kan komme med en rekke flighter og forvente å få de booket. De skal kunne finnes ved å søke fra origin til destination, og komme opp som et resultat.... Men da begrenses mulighetene kraftig!
     
  2. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt om man ikke lenger kan booke leg for leg på rimelige ruter heller. En konsekvens av at de har tillatt sinnsvake ruter i flere år nå?
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok korrekt, men forsatt ikke bra for en bonusjeger....
     
  4. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg opplevde akkurat det samme i dag.

    Ønsket å posisjonere med via Frankfurt med C til Singapore, for deretter å bytte til F i morgen eller dagen etter.

    Hadde en rute klar som jeg visste var mulig å booke, men ved C-booking var agenten urokkelig hva gjelder leg for leg, da deres retningslinjer kun tillater å søke Orgin - Destination i deres system. Tipper dette er noe de har begynt å håndheve i større grad for å unngå timeslange samtaler.

    Jeg ønsket OSL - FRA - BKK - SIN
    Hun sa at hun fikk opp ruter via Arlanda og København, og selv om jeg sa at hele denne ruten finnes selv i SAS sitt star alliance søk viste hun ingen vilje til å sjekke. Hele poenget for min del var å sikre meg billetten til FRA tidlig på dagen.

    Hun nevnte at ved F utøver de større fleksibilitet på leg for leg søk. Krysser fingra for i morgen.
     
  5. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes ingen CA F du kunne brukt da og booket OSL - FRA - PEK - SIN? Så svipper du over til BKK når det er tilgjengelig ...
     
  6. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Til forumekspertene:

    Er det mulig å kjøpe en companien ticket og bruke egne bonuspoeng?
     
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. CT og poeng må trekkes fra samme konto. Men family pooling kan funke om dine poeng er eldre enn eieren av CTn sine.
     
  8. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Par kjappe spørsmål angående CT, har to tickets opptjent i fjor:
    • Kan jeg da få flere CTs i år eller må jeg bruke de før jeg får nye?
    • Hvis jeg bestiller en tur til høsten, vil jeg da kunne motta nye CT frem til høsten? Eller må jeg ha flydd før jeg får nye?
    • La oss si at jeg bruker 150K før jeg har brukt en av de to jeg har, vil da den nye opptjente billetten bli tilgjengelig når jeg brukt en CT eller "mister" jeg denne?
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    A:2 CT pr år pr Elite kort, så neste perioder 2 til, osv.
    B:Hvordan skal du får flere CT om du har opptjent de 2 fra før, om ikke er family pool med annet kortholder i den poolen i samme periode der 300k spend er oppfylt?
    C: All spend over 300. på Elite er verdiløs mtp CT om du har tjent opp 2 CT`r.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen begrensning på hvor mange ubrukte CT-er du kan sitte på, så det er ikke nødvendig å time årets forbruk til bruk av fjorårets vouchers.
     
    Sonictravel and drsyk like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    CT er en ting, EB binga bør også fylles for å ha nytteverdi av CT
     
    Sonictravel and trygveat like this.
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fortsatt slik at jeg kan booke en EB-tur, betale med poeng, legge til en CT senere og få tilbake halvparten av poengene?
     
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,343
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring om det godtas det bookinger via 'Stan'-landene (TAS/TSE/FRU etc) og evt via HND/ICN etc på vei til Sørøst-Asia?

    Feks:
    OSL-IST-TSE-ICN-SGN
     
    Last edited: 14. febr 2020
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ring tallin.
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du på bare for å reise via? Eller stopp med overnatting? I utgangspunktet er det vel kun slik at lengre stopp tillates der connection innenfor rimelig tid er mulig, men er også flere her inne som har fått til stopp på både en og to netter selv om det er muligheter for kortere connection... Da er det bare å sette igang den berømte agentruletten...

    Det neste spørsmålet er jo om det faktisk går noen fly med ledige bonusbilletter på de aktuelle strekkene. Du kommer deg alltids til TSE ettersom både LOT og Turkish flyr dit, men hvordan er det videre østover? TAS er derimot et bedre alternativ ettersom Asiana flyr dit fra ICN. Andre kan sikkert svare på tilgjengeligheten
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert nevnt eller spurt om før: Finnes det en systematikk for når ANA slipper 2 seter fra FRA/LHR til HND? 1 sete er ofte tilgjengelig, men jeg behøver altså to :)
     
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Har fulgt med på samme greie selv, og mitt inntrykk er at det slippes mellom 2 og 4 uker før avreise.

    Det er dog basert på de siste to måneds observasjoner, og trenger ikke å bety noe når jeg vil ha billetter (sommer).
     
    coconuts, paramberg and Darkcho like this.
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    2-4 uker før slik @OttoL sier. Har fulgt med siste par månedene:)
     
    coconuts and Darkcho like this.
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på en mulig connection Europa-BKK-NRT, men siste leg (BKK-NRT) med TG i 380 er kun tilgjengelig i Economy. Er det noen som har funnet dette i C eller F? Hvordan er tilgjengeligheten? Surt å bytte om fra gjeldende booking om jeg må ta 6 timer TG eco..
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    BKK-NRT, hvilken måned ser du på? Hvor langt frem i tid..?
     

Del denne siden