At du ikke bare kan komme med en rekke flighter og forvente å få de booket. De skal kunne finnes ved å søke fra origin til destination, og komme opp som et resultat.... Men da begrenses mulighetene kraftig!
Kjipt om man ikke lenger kan booke leg for leg på rimelige ruter heller. En konsekvens av at de har tillatt sinnsvake ruter i flere år nå?
Jeg opplevde akkurat det samme i dag. Ønsket å posisjonere med via Frankfurt med C til Singapore, for deretter å bytte til F i morgen eller dagen etter. Hadde en rute klar som jeg visste var mulig å booke, men ved C-booking var agenten urokkelig hva gjelder leg for leg, da deres retningslinjer kun tillater å søke Orgin - Destination i deres system. Tipper dette er noe de har begynt å håndheve i større grad for å unngå timeslange samtaler. Jeg ønsket OSL - FRA - BKK - SIN Hun sa at hun fikk opp ruter via Arlanda og København, og selv om jeg sa at hele denne ruten finnes selv i SAS sitt star alliance søk viste hun ingen vilje til å sjekke. Hele poenget for min del var å sikre meg billetten til FRA tidlig på dagen. Hun nevnte at ved F utøver de større fleksibilitet på leg for leg søk. Krysser fingra for i morgen.
Finnes ingen CA F du kunne brukt da og booket OSL - FRA - PEK - SIN? Så svipper du over til BKK når det er tilgjengelig ...
Nei. CT og poeng må trekkes fra samme konto. Men family pooling kan funke om dine poeng er eldre enn eieren av CTn sine.
Par kjappe spørsmål angående CT, har to tickets opptjent i fjor: Kan jeg da få flere CTs i år eller må jeg bruke de før jeg får nye? Hvis jeg bestiller en tur til høsten, vil jeg da kunne motta nye CT frem til høsten? Eller må jeg ha flydd før jeg får nye? La oss si at jeg bruker 150K før jeg har brukt en av de to jeg har, vil da den nye opptjente billetten bli tilgjengelig når jeg brukt en CT eller "mister" jeg denne?
A:2 CT pr år pr Elite kort, så neste perioder 2 til, osv. B:Hvordan skal du får flere CT om du har opptjent de 2 fra før, om ikke er family pool med annet kortholder i den poolen i samme periode der 300k spend er oppfylt? C: All spend over 300. på Elite er verdiløs mtp CT om du har tjent opp 2 CT`r.
Det er ingen begrensning på hvor mange ubrukte CT-er du kan sitte på, så det er ikke nødvendig å time årets forbruk til bruk av fjorårets vouchers.
Det er fortsatt slik at jeg kan booke en EB-tur, betale med poeng, legge til en CT senere og få tilbake halvparten av poengene?
Noen som har erfaring om det godtas det bookinger via 'Stan'-landene (TAS/TSE/FRU etc) og evt via HND/ICN etc på vei til Sørøst-Asia? Feks: OSL-IST-TSE-ICN-SGN
Tenker du på bare for å reise via? Eller stopp med overnatting? I utgangspunktet er det vel kun slik at lengre stopp tillates der connection innenfor rimelig tid er mulig, men er også flere her inne som har fått til stopp på både en og to netter selv om det er muligheter for kortere connection... Da er det bare å sette igang den berømte agentruletten... Det neste spørsmålet er jo om det faktisk går noen fly med ledige bonusbilletter på de aktuelle strekkene. Du kommer deg alltids til TSE ettersom både LOT og Turkish flyr dit, men hvordan er det videre østover? TAS er derimot et bedre alternativ ettersom Asiana flyr dit fra ICN. Andre kan sikkert svare på tilgjengeligheten
Sikkert nevnt eller spurt om før: Finnes det en systematikk for når ANA slipper 2 seter fra FRA/LHR til HND? 1 sete er ofte tilgjengelig, men jeg behøver altså to
Har fulgt med på samme greie selv, og mitt inntrykk er at det slippes mellom 2 og 4 uker før avreise. Det er dog basert på de siste to måneds observasjoner, og trenger ikke å bety noe når jeg vil ha billetter (sommer).
Ser på en mulig connection Europa-BKK-NRT, men siste leg (BKK-NRT) med TG i 380 er kun tilgjengelig i Economy. Er det noen som har funnet dette i C eller F? Hvordan er tilgjengeligheten? Surt å bytte om fra gjeldende booking om jeg må ta 6 timer TG eco..