SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Januar 2021, kun eco på min dato so far

2. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv denne i kikkerten for sommerens tur. Det er støtt og stadig ledig her, men ser mest ut til at det gjelder nærmere avreise av det jeg har fått inntrykk av. Ser f.eks nå er det opptil 5 ledige 18, 19, og 20 feb.

Gjorde et kjapt søk og ser i hvert fall 1 sete ledig First den 22. jan 2021.
    Ellers stort sett 1 sete ledig i Business dagene rundt.

Darkcho liker dette
  3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Copy. Blir for dumt å sitte 6 timer TG Eco intra Asia, hehe. Satser på det åpner seg et par seter her.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    Intra Asia åpner ikke før 90 dager før. Så det får du ikke booket for januar 2021 enda desverre med TG

5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, takk for god info. Hmm, valgets kval. Har OZ C i dag via ICN. Med TG er det kun en flight som går til NRT jeg kan rekke, og der er det altså kun ECO seter tilgjengelig p.t. What to do what to do..

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    Behold OZ C, endre til TG når det nærmer seg?:)

7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt mulig, men det fordrer ledig connection til BKK. Pr i dag er det ledig til BKK i F, spørs om det er der når det eventuelt åpnes C/F seter på BKK-NRT

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Sannsynligheten for at det dukker opp minst C på BKK-NRT før januar 2021 er såpass høye at jeg ville tatt sjansen. Spesielt hvis du aldri har prøvd TG F.

Darkcho liker dette
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    Åja du har F idag med TG til BKK? Da beholder du F. De åpner opp som sagt 90 dager før.

Her er 90 dager ifra idag av mellom BKK-HND. 2 Ledige i F 16 mai.
    Følger du med i morgen skal du se det er nye 2 Ledige 17 mai også.

FFDE3439-3B7A-4D8D-AB62-B4D82A19EADE.png

Darkcho liker dette
  10. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Idag har jeg sittet totalt 2 timer i kø på tlf. til Tallinn. Måtte gi meg tidligere idag pga. jobb. Ringte nå kl. 16.00 igjen, og sitter i kø enda? Er det noe vits i å fortsette å stå i kø etter kl. 17.00. Vet jo at de stenger da....

11. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, i dag var det ekstremt. Tidligere i dag skulle de ringe meg opp igjen, det gjorde de etter 2 timer, men da var jeg opptatt med noe annet. I ettermiddag kom jeg tilslutt gjennom kl. 17.15, etter 1 t og 15 min i kø :D

12. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Hva skjer dersom man er på en F reise (og har allerede gjennomført utreise) og får beskjed underveis om equipment change uten F på returen, og følgelig nedgradering til C? Lar Tallinn oss å ombooke returen til noe annet F dersom man ringer de? Eller er det en lost case ettersom reisen er allerede påbegynt?

13. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er at Tallin er lite villig til å ordne opp i slikt. Jeg ville forsøkt å kontakte selskapet som har nedgradert dere og bedt om alternativer. Det har fungert for meg tidligere.

coconuts liker dette
  14. atleloken

atleloken Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en runde med Tallinn på Fredag, Ringte inn og fikk snakket med en hyggelig dame. Jeg fortalte at jeg ville fra OSL-MLE i jan 2021. Gjerne i F hvis det lot seg ordne.
    Legg merke til at i SAS sine systemer lå det en Eco tur med Turkish inne.
    Hun var velvilligheten selv og søkte i det vide og det brede.
    Hun fant til slutt en tur hvor jeg i utgangspunktet var fornøyd med hjemreisen (F via SIN) men utreisen var noe mer knotete. Jeg ga beskjed om at jeg måtte ringe tilbake etter jeg hadde sjekket opp litt. Rookie mistake.

Ringte tilbake etter en halvtime og da var det en annen dame som tok telefonen. noget bryskt meldte hun at det kun var mulig å bruke turen som jeg fant i SAS sine systemer. Samtidig fikk jeg inntrykk av at jeg var på grensen til idiot fordi det å booke gjennom Tallinn var dyrt. Jeg forklarte saken at vi hadde funnet en reise for 30 min siden, men det hjalp lite. hun sa at den reisen ikke var tilgjengelig lenger. kjemien var ikke der og jeg la på.

etter 15 min ringte jeg opp igjen, Jeg traff da på Michael. velvilligheten selv. Han søkte opp og fant samme hjemreise, og fortalte at han anbefalte a booke turen slik at jeg var sikret hjemreisen og kunne bytte utreise hvis det dukket opp noe. og det beste av alt: han nevnte ikke et ord om at jeg kan gjøre dette selv eller hvor dyrt det er, (jeg syntes ikke 300kr for billetter i F er spesielt dyrt)

Turen ble som følger:
    17jan. Osl-IST-MLE i eco

27.jan MLE-SIN-FRA-OSL i Business og First på det lengste legget.

Nå er det bare å satse på at Turkish åpner opp noen Business seter eller at det finnes en utreise i F som gjør at jeg er i MLE 17 eller 18. Jan;)

Hvis det er noen som har tips til ruter setter jeg pris på input.

sunshine, Gullars and Xflipper like this.
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    First class får man ikke booket via nettsidene så det må de søke opp manuelt.

Du kan forsøke denne utreisen:

OSL-LHR / LHR-BKK i TG F / BKK-SIN TG C eller SQ C / SIN-MLE i SQ

Er ledig i F den dagen du ønsker utreise :)

Last edited: 18. febr 2020
    atleloken and trygveat like this.
  16. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Lite å gjøre er jeg redd for.
    Best case er å klage til flyselskapet som byttet fly. Regner med det er Thai.
    I mitt tilfelle fikk jeg 8000 EBP per person som plaster på såret.
    Limer inn svaret jeg fikk nedenfor:

"We wish to refer to your e-mail of 15th November regarding your flight from Bangkok to Paris on board TG930 on 13th November, 2018.

We are sorry that due to technical problems at the scheduled aircraft Airbus 380 it was deemed necessary to change the aircraft to Boeing 777. Please accept our apologies that due to the configuration of this aircraft, you and Mrs. Gjesdal are not being able to utilize First Class section on this flight.

Accoridng to the record, we found that an advance notice about this change was sent to you by e-mail and SMS on 9th November, 2018. Your tickets were also reissued to Business Class on the same day. Although we quite under your disappointment, we would like to clarify that as we accepted you to travel on this flight in accordance with the class of service as shown in the tickets, the dowgrading compensation could not be arranged in this manner. We would request you to contact your frequent flyer programme owner to assist about the miles different between First Class and Business Class on this flight.

As you are a member of our STAR partner, we would ask you to accept a complimentary 8,000 miles each to you and your wife's member account as a gesture of our apologies. The arrangement will be made as soon as we receive your kind response and confirmation of your member accounts number. We hope you will accept this offer that has been made in good faith.

We thank you again for allowing us the opportunity to clarify the point in question and we do hope that you will give us another opportunity to be of service to you again during your future travels. Please be assured that you will always be most welcome on board THAI and meanwhile, we send you our best wishes. "

coconuts liker dette
  17. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Hvem flyselskap var det? Ble du ombooket til F?

sjabby liker dette
  18. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar til begge! Ser at det er ulik praksis hos de ulike selskapene for hvordan de løser en slik case o_O

I vårt tilfelle hadde vi 2 F segmenter på returen: SQ F + CA F. Hvor begge selskapene har varslet om equipment change og nedgradering til C på sine respektive flighter (er det mulig!).

19. atleloken

atleloken Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, Finner du denne på Awardfares? jeg er relativt fersk på den siden. Kan ikke se at jeg finner ruten, mulig jeg søker på feil måte?

*EDIT jeg tror jeg fant ut av det nå, så også at du Skrev C og ikke F på resten av ruten ;)

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,872
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, fant alt på awardfares ;) Søk leg for leg der med datoen du ønsker å reise på:) TG har sluppet F billetter som bare det for januar 2021 ;) både til og ifra BKK :)

Del denne siden