SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg våger påstanden at det snør en viss plass før OSL - ARN/CPH er utsolgt et drøyt halvt år fram i tid...
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg finner ingen businessseter fra ARN eller CPH til USA i november:
    https://www.sas.no/eurobonus/award-...te=2020-11&serviceClass=business&tags=America

    Hvis sas.no ikke viser dem, så er det vel også vanskelig å booke de med CT? Og da er spørsmålet om dette er et sas it-problem som gjør at den siden viser feil.

    Søker jeg på awardfares (som innlogget gold) fra skandinavia til nordamerika, i november og desember, business, får jeg kun opp 2 fly, OSL-EWR, 12 og 13. desember.

    Som deg så ser jeg mange fly på awardhacks.se. (Ingen til Miami dog).
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får heller ikke opp noe på søket ditt fra ARN.
    Men, hvis jeg søker på datoer jeg finner på awardhacks, så fant jeg på første forsøk:
    upload_2020-2-25_10-5-45.png
    upload_2020-2-25_10-5-52.png
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Med OSL-CPH-OSL:
    upload_2020-2-25_10-6-53.png
     
    Xflipper liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i det ja. Men tenkte det kunne være tomt for bonusseter på akkurat de datoene man søker.
     
    RoadKing liker dette
  6. stargate82

    stargate82 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Skal bestille en SA reise med CT. Poengsummen halveres ikke på nettsiden. Har ringt inn, men Tallinn sier de ikke finner samme reisen. Jeg kan velge begge veier og gå videre med enveis, men har ikke nok poeng til å gå videre uten CT. Noen som har noen gode løsninger? agent rulett? På forhånd takk for svar
     
  7. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Hang Up And Call Again er nok best bet ja.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier som regel å legge frem rute for rute, fremfor å si at jeg vil fra A til Å. Nå vet jeg jo ikke kontrafaktiske til den taktikken ,men har aldri hatt noe problem.
     
    jgroneng liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Samme erfaring her.
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Venter på SQ C/F seter intra Asia, er det en gylden dato for når slikt slippes?
     
  11. jann787

    jann787 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen. Litt usikker på om det er riktig tråd. Men, jeg har prøvd å se etter bonusbilletter fra Kina tilbake til cph/arn i fra midten av juli med SAS (kun), og fant ingen bonusbilletter. Er det så mange som reiser fra Kina til skandinavia i juli måneden? Noen som har erfaringer?

    takker på forhånd for svar!
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Søkte på Asia i Awardhacks, og fikk disse billettene i juli:
    upload_2020-2-26_9-37-21.png
     
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    SAS legger ut bonusbilletter rundt 330 dager fram i tid. Juli er jo feriemåned her på fjellrøysa, så da er vel antallet bonusbilletter noe redusert og/eller at flere har ferie og dermed sikrer seg slike billetter.
    EDIT: Se svar over fra @holmen, han har sjekket litt mer enn det jeg gjorde :)
     
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Virker overkommelig:
    upload_2020-2-26_9-48-9.png

    upload_2020-2-26_9-48-44.png
     
  15. jann787

    jann787 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Kjempefint. Takk for all info, fantastistiske folk og forum!
     
    RoadKing liker dette
  16. Kikine

    Kikine Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! :)

    Jeg har bestilt en CT reise til Tokyo i april. Som vi alle vel har fått med oss er verden utsatt for et virus om dagen, og selv om jeg ikke er av den mest bekymrede typen er ikke nødvendigvis Japan det lureste stedet å oppsøke i disse dager.

    Jeg bestilte reisen i begynnelsen av januar da CT gikk ut 15.januar. Noen som vet om det vil være mulig å Evt endre denne reisen, uten å miste CT? Tenker å se ann situasjonen når det nærmer seg, men greit å vite om de er litt fleksible når det er en god grunn, eller om reglene er 100% faste.
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Der hvor det er innført reiseforbud har det vist seg at de har vært litt fleksible. Men det er ikke reideforbud til Japan og SAS flyr jo enda dit så vil tippe at du ikke får tilbake den CTen pga frykt for å reise.
     
    trygveat liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    P.t. har vi ikke fått noen indikasjoner på at Tallinn vil være fleksible med en utgått CT i samband med en evt pandemi. I forhold til kansellering vil du bare få igjen EB poengene, ikke CT.

    Imidlertid, skulle vi komme til April og ting blir værre, det nærmer seg avreisedato, og flyselskap(ene) har innstilt flygninger, så vil du få anledning til å flytte reisen på initiativ av utførende selskap, mest sannsynlig samme destinasjon og forutsatt ledig i din klasse.

    Nuvel. Min frue og jeg har også en CT i april, til Seoul. Samme som deg, den utløper 15 januar. Jeg har ikke giddet å bekymre meg så mye enda. Med den frekvensen som viruset har spredd seg, så vil bildet være fullstendig anerledes om en måneds tid.

    Hvis vi kommer til april og det er helvete løs, så lever jeg fint med å få igjen poengene, vi har CTer i fleng og sliter med å bruke dem. Nå som SAS har gitt flere muligheter til å kjøpe billetter for poeng, så er det ikke så dumt med en neve poeng. Likevel, har lyst til å oppleve Seoul og få prøvd tidligere Asiana First så jeg håper det blir tur.

    Mitt stalltips er at viruset om en måneds tid er å finne over hele verden, og da er det jo rimelig fånyttes å kjøre på med kanselleringer og isolasjon (@drsyk får rette meg om jeg tar feil her). Da blir det vel mer et spørsmål om du selv er frisk til å reise og om du tar sjansen på at du holder deg frisk hele reisen.

    Det er rart med det, det er farlig å leve og morgendagen er uforutsigbar. Lev i nuet og ta ting som de kommer. :)
     
    Storbaba, Sonictravel and Finnks like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    I det store og hele er det kanskje mer grunn til å bekymre seg over kollaps i verdensøkonomien enn å bli rammet av noen dager med feber for oss som er friske og raske i utgangspunktet.
     
    Are liker dette
  20. Kikine

    Kikine Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for kjappe svar :D
    Er som sagt ikke veldig bekymret ennå (har en bror som bor der og han er nå fortsatt frisk selv om han bor midt i det). Men greit å vite hvilke muligheter man har.

    Har byttet fra AmEx til MasterCard’et så har ingen flere CT’er igjen og fikk endelig tak i business dit (det var ikke veldig enkelt syntes jeg) :cool:
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden