SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Incoming @holmen med millionskrytet sitt

holmen, joskje and Xflipper like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,859
    Bonuspoeng:
    183
    Første turen over til USA ble betalt med cash når jeg hadde tilgang til fattern sine rabatter gjennom SAS :p Så da overlevde jeg greit... hehe;)

Har 2 CTer ledig til neste år som fortsatt kan brukes, men det er lurt å ha saldo i backup + en CT liggende i tilfelle man vil reise brennkvikt :p

joskje and Xflipper like this.
  3. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    SAS og Tallinn kunne ikke gi meg noe svar, men TAP svarte kjapt på Facebook og kunne gi en sånn noenlunde forklaring. Greia var visstnok at flighten over Atlanteren ikke kunne kombineres med Star Alliance (ikke ledig i bookingklasse X), så derfor fikk jeg opp i dette tilfellet MIA-LIS og LIS-CPH med TAP i søket. LIS-CPH hadde ledig i X, og derfor fikk jeg LIS-CPH og CPH-SVG opp.

Så skal det legges til at en hyggelig dame på den danske, legg merke til danske, gulltjenesten gikk lenger enn langt for å ordne for meg. Så hun fant ledige billetter i business på datoen vi hadde booket.

4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Den danske gull/diamantservicen har hjelpt mange av oss fleire gonger! Så bra at det ordna seg :D

Stavangeren liker dette
  5. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke holdt meg helt oppdatert på denne tråden på en stund. Men har Lufthansa strammet inn på reglere om å bytte til deres firstclass i det siste? Jeg har en reise nå om noen dager og har funnet flere alternativer på både ut og hjemreise med ledig LH First på United. Men når jeg ringer inn til Tallin så får ikke de opp noe ledig.

Hun siste jeg snakket med nå sa at det kunne være fordi noen andre hadde tatt den, eller fordi LH ikke tillot endringer til den - bare nye bookinger??

Andre som har opplevd tilsvarende?

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    En venn opplevde nylig lignende med FRA-HND hvor systemet ikke tillot at man fløy inn OSL-FRA mindre enn 24t før avreise fra FRA, mens kombinasjoner som OSL-ZRH-FRA samme dag var tillatt.

Insomnia4u and magicbyte like this.
  7. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det er store problemer med å booke LH F om dagen, står også litt om det på forumet tidligere.

Sjekket 4-5 flyvninger som var ledige på United/EF.
    Ingenting ledig hos Tallinn.

Verken de, eller kundeservice aner hva som er gærnt.

magicbyte and Xflipper like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,133
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre.. Det har gått nedover i det siste. Så ille er det nå, at jeg tar båt til Hawaii.

RoadKing, EndreD, 1884derby and 4 others like this.
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    I oktober opplevde jeg at FRA-PEK med LH F kunne bookes men ikke OSL-FRA-PEK. Reisen måtte starte i Tyskland for å få booket.

magicbyte liker dette
  10. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    ok takk, ser ut som jeg må nøye meg med ANA first begge veier da... skal vel overleve det også :p

veeegard, Travellingalf and jgroneng like this.
  11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det tror jeg nok du overlever :p

Jeg fikk faktisk gullmailen til å waitliste en LH F flight, helt til jeg ringte Tallinn for 2 minutter siden og skulle endre en annen flight i bookingen.

Fikk da beskjed fra en særdeles lite serviceinnstilt mannlig medarbeider om at "This is not allowed, I will delete this from your booking"...

God jul fra Tallinn der altså!

Xflipper and Insomnia4u like this.
  12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Waitliste, eller legge til et LH F-leg som ikke er ticketed?

13. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ledig både på EF, United osv, men Tallinn klarte verken finne dette eller andre LH F billetter.

Gullmailen klarte det heller ikke, men satt meg på waitlist, i tillegg til den opprinnelige bookingen.

Klok av skade ble da altså ikke den opprinnelige bookingen endret, men lagt til et ekstra leg som kun var waitlisted. Altså ikke ticketed.

Håpte da å kunne tickete ved en eventuell mail-varsel, før tallinn som sagt la en stopper for denne planen.

14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Så moralen er: Ikke kontakt Tallin før den er bekreftet? Er jo vanskelig å spå hva Tallin ser for tiden..

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var samme manøver som gjorde at vi mistet returen vår (SQ F SIN FRA), så tror ikke jeg vil våge meg på denne fremgangsmåten flere ganger...

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Mjæ. Ikke helt.

Casen her var i utgpkt at jeg spurte gullmailen om det var noen grunn til at det ikke gikk an å booke LH F, så ble det litt frem og tilbake før vi ble enige om å prøve waitlist. Den hadde nok aldri blitt bekreftet med mindre det skjedde noe. Ingen fant awardspace.

Den opprinnelige turen var aldri i fare.

17. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Som topic sier - får jeg i det hele tatt til å booke tre billetter med en CT? Er snakk om AES - MIA. To voksne og ett barn (11 år). Står det blir 380 000 poeng, så de regner fullpris i poeng for barn også? 65000p en vei?

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    *A har full pris for barn, ja.
    Du får ikke booket tre pers på en CT, nei. Så du må booke en voksen og barnet på CT og den andre voksen på egen billett.

19. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Men du får booket barnet samtidig som du booker CTen ja, slik at h*n er på samme booking.

20. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Du ringer til Tallinn og sier du skal booke to voksne og ett barn på samme booking og bruke en stykk CT. Så fikser de det.

Del denne siden