Ringte selvfølgelig SQ først da det sto på e-posten fra dem at «Please contact your local Singapore Airlines office for assistance», men den danske surf**ta som svarte var heller lite behjelpelig og ba meg kontakte SAS. Etter en times venting fra 16-17 uten svar i går så fikk jeg umiddelbart svar hos Tallinn på slaget 09 i morres. Blir ei natt i Singapore og morgenflight via Bangkok med A350 i stedet for ICN og A380. Behagelig det, men surt å ikke skulle oppleve suitene til Asiana en siste gang. Jaja, etter å ha tørka tårene og snufsa meg helt ferdig så kan jeg ihvertfall konstatere at det er T-31 til avreise til Kengustan og Kiwiland - snart tur uansett
Hoppsa-sa. Jeg forsøker å booke en brillefin CT-reise fra OSL til Havana i biz via Canada den ene veien og via Tyrkia den andre veien. sas.no Problemet er at selv om jeg krysser av for å brenne en CT så halveres ikke totalprisen, så jeg har ikke nok poeng. Jeg mistenker at det er et problem med min plattform, meg har prøvd både med safari, firefox og chrome. For ordens skyld; Hva burde denne reisen kostet i poeng? 165.000 eller 330.000 ? /koffert.
Velkommen tilbake! Kjent problem, har vært diskutert de siste 30 sidene. Book med full pris, ring SAS og få de tilbake eller ring Tallinn og få de booket uten gebyr.
Takk for det. Problemet er at jeg mangler en liten dose med poeng for å booke. ....og nå er vel CT-telefonen stengt frem til mandag morgen? /koffert
Er de behjelpelige i Tallin hvis man ringer og vil bestille tur for 2, men som skal betales med to forskjellige konto og ct?
Det går ikke ann, har prøvd selv. Du må nok overføre fra den ene til den andre der Cten er opptjent. Men du har jo det de kaller familie deling som gjør at du kan overføre poeng gratis i mellom kontoene, så etter at du har overført poengene så kan du bare ringe Tallinn .
Hei folkens, jeg lurer på noe det med married segment hos SQ, og andre egentlig også. Jeg ser at mange her inne ofte har problemer når de for svar fra Tallinn om at noen ruter har denne såkalte "married segment" og det er ikke mulig å endre den med mindre man ringer til SQ selv og spør de om de kan fjerne dette. Kan noen forklare meg hva dette egentlig betyr? og hvilket nummer ringer dere som har erfaring med denne problem stillingen fra tidligere? og hva sier dere til dem i SQ i den avdelingen dere snakker med? Hvordan låser de opp den/de flygningene dere ønsker?
Etter å ha gjennomført første CT-tur i C i august, innså jeg at jeg både omsetningsmessig og poengmessig hadde klart 2 x CT, men nå er det toget gått for i pr. Anywho, ønsket er nå en CT-tur til Australia mot slutten av 2020 - typ nov/des, men må jo nå vente med å bestille til jeg har klart omsetningskravet for 2020 (noe som er helt grusomt når jeg ser at det er ledige billetter nå) Men, spørsmålet er om noen vet om billetter slippes litt nå og da til Australia med SQ, eller om det er 330 før som gjelder. I tilfelle er det kjørt, og jeg må se på alternative destinasjoner.
Svaret er ja! SQ ser ut til og sleppe litt og litt seter og ein god del 3-4veker før avgang ser ut til og vere ein trend. Så har du også alltids sjansen til og endre til TG F 2-3dagar før. Slik det er no vertfall.
Så bra! Takk for svar. Vi bestilte ca en måned før forrige tur, men var ikke sikker på hvor mye som ble sluppet fra SIN til SYD.
For å være helt sikker her, det er altså snakk om å ha en ct på hver konto, og nok poeng til hver sin tur på hver konto.
Omtalte det nylig her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-387#post-332306 "SAS tells me that they cannot book the seats because the segments are married. Can you please remove the coupling?" K
Fungere bra det, har selv en slik booking. Husk at alle bestilling - og endringsgebyr blir dobbelt, hvis begge reisene skal endres.
Har en reise i slutten av mai fra Honolulu til Oslo som foreløpig er i økonomi på hjemreisen (business på vei ned). Flyr Lufthansa hjemover, noen som vet når de evt legger ut billetter i business?
Kjip opplevelse i dag: Hadde booket nyttårstur med CA F på utreisen og SQ F på returen. Som del av bookingen hadde jeg et segment med SQ C som av en eller annen grunn ble ventelistet. I påvente av godkjenning forsvant plutselig SQ F SIN-FRA fra bookingen - sikkert fordi bookingen i sin helhet ikke var confirmed (SIN-FRA var dog confirmed). Da jeg i morges skulle få lagt til SIN-FRA igjen ble den snappet opp av noen andre. Vi står altså nå uten retur fra Asia, og det er naturligvis ingen andre gode alternativer i F tilgjengelig. Noen med erfaringer med tilsvarende situasjoner?
Du skriver VI hadde. Er det sånn at om det er 4 ledige i First av 4 ledige så er det 2 awards ledige?