SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte selvfølgelig SQ først da det sto på e-posten fra dem at «Please contact your local Singapore Airlines office for assistance», men den danske surf**ta som svarte var heller lite behjelpelig og ba meg kontakte SAS. Etter en times venting fra 16-17 uten svar i går så fikk jeg umiddelbart svar hos Tallinn på slaget 09 i morres. Blir ei natt i Singapore og morgenflight via Bangkok med A350 i stedet for ICN og A380. Behagelig det, men surt å ikke skulle oppleve suitene til Asiana en siste gang. Jaja, etter å ha tørka tårene og snufsa meg helt ferdig så kan jeg ihvertfall konstatere at det er T-31 til avreise til Kengustan og Kiwiland - snart tur uansett :p:D

2. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hoppsa-sa.

Jeg forsøker å booke en brillefin CT-reise fra OSL til Havana i biz via Canada den ene veien og via Tyrkia den andre veien. sas.no

Problemet er at selv om jeg krysser av for å brenne en CT så halveres ikke totalprisen, så jeg har ikke nok poeng.

Jeg mistenker at det er et problem med min plattform, meg har prøvd både med safari, firefox og chrome.

For ordens skyld; Hva burde denne reisen kostet i poeng? 165.000 eller 330.000 ?

/koffert.

Last edited: 14. des 2019
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,068
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen tilbake! Kjent problem, har vært diskutert de siste 30 sidene. Book med full pris, ring SAS og få de tilbake eller ring Tallinn og få de booket uten gebyr.

bor_i_en_koffert and veeegard like this.
  4. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det. Problemet er at jeg mangler en liten dose med poeng for å booke.

....og nå er vel CT-telefonen stengt frem til mandag morgen?

/koffert

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Koster 165K. Jeg har samme ruting i april.

bor_i_en_koffert liker dette
  6. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,016
    Bonuspoeng:
    93
    Er de behjelpelige i Tallin hvis man ringer og vil bestille tur for 2, men som skal betales med to forskjellige konto og ct?

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,588
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke ann, har prøvd selv. Du må nok overføre fra den ene til den andre der Cten er opptjent. Men du har jo det de kaller familie deling som gjør at du kan overføre poeng gratis i mellom kontoene, så etter at du har overført poengene så kan du bare ringe Tallinn :).

8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,588
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

jeg lurer på noe det med married segment hos SQ, og andre egentlig også. Jeg ser at mange her inne ofte har problemer når de for svar fra Tallinn om at noen ruter har denne såkalte "married segment" og det er ikke mulig å endre den med mindre man ringer til SQ selv og spør de om de kan fjerne dette.

Kan noen forklare meg hva dette egentlig betyr? og hvilket nummer ringer dere som har erfaring med denne problem stillingen fra tidligere? og hva sier dere til dem i SQ i den avdelingen dere snakker med? Hvordan låser de opp den/de flygningene dere ønsker?

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha gjennomført første CT-tur i C i august, innså jeg at jeg både omsetningsmessig og poengmessig hadde klart 2 x CT, men nå er det toget gått for i pr. Anywho, ønsket er nå en CT-tur til Australia mot slutten av 2020 - typ nov/des, men må jo nå vente med å bestille til jeg har klart omsetningskravet for 2020 (noe som er helt grusomt når jeg ser at det er ledige billetter nå) Men, spørsmålet er om noen vet om billetter slippes litt nå og da til Australia med SQ, eller om det er 330 før som gjelder. I tilfelle er det kjørt, og jeg må se på alternative destinasjoner.

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,664
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret er ja!
    SQ ser ut til og sleppe litt og litt seter og ein god del 3-4veker før avgang ser ut til og vere ein trend.
    Så har du også alltids sjansen til og endre til TG F 2-3dagar før.
    Slik det er no vertfall.

Insomnia4u liker dette
  11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så bra! Takk for svar. :) Vi bestilte ca en måned før forrige tur, men var ikke sikker på hvor mye som ble sluppet fra SIN til SYD.

12. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,016
    Bonuspoeng:
    93
    For å være helt sikker her, det er altså snakk om å ha en ct på hver konto, og nok poeng til hver sin tur på hver konto.

13. Muts

Muts Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Da er det null problem og fikse det. Sørg for å ha sikkerhetskoden til begge kontoer før du ringer

magnusant liker dette
  14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,624
    Bonuspoeng:
    183
    Omtalte det nylig her:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-387#post-332306

"SAS tells me that they cannot book the seats because the segments are married. Can you please remove the coupling?"

K

SVG_flyer liker dette
  15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,141
    Bonuspoeng:
    293
    Fungere bra det, har selv en slik booking. Husk at alle bestilling - og endringsgebyr blir dobbelt, hvis begge reisene skal endres.

magnusant liker dette
  16. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har en reise i slutten av mai fra Honolulu til Oslo som foreløpig er i økonomi på hjemreisen (business på vei ned). Flyr Lufthansa hjemover, noen som vet når de evt legger ut billetter i business?

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kjip opplevelse i dag: Hadde booket nyttårstur med CA F på utreisen og SQ F på returen. Som del av bookingen hadde jeg et segment med SQ C som av en eller annen grunn ble ventelistet. I påvente av godkjenning forsvant plutselig SQ F SIN-FRA fra bookingen - sikkert fordi bookingen i sin helhet ikke var confirmed (SIN-FRA var dog confirmed).

Da jeg i morges skulle få lagt til SIN-FRA igjen ble den snappet opp av noen andre. Vi står altså nå uten retur fra Asia, og det er naturligvis ingen andre gode alternativer i F tilgjengelig. Noen med erfaringer med tilsvarende situasjoner?

18. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,588
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken dag reiser dere hjem? Og er det fra SIN?

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    7/1. Vi hadde SIN-FRA, men den ble tatt av noen andre i morges.

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,527
    Bonuspoeng:
    183
    Du skriver VI hadde. Er det sånn at om det er 4 ledige i First av 4 ledige så er det 2 awards ledige?

Del denne siden