SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    7,884
    Bonuspoeng:
    183
    Inntil videre har SAS sperret for alle Star Alliance bonusbilletter, så inntil de åpner for det så kan du ikke bestille selv om du finner billetter. Men hvis du har en eksisterende booking, så kan du fremdeles endre på den...
     
    flying_all liker dette
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe covid-vilkår eller andre ting man bør tenke på hvis man endrer en CT billett som ble bestilt før lockdown? (Er ikke noe skjult tekst som sier "du skulle visst... corona, bla bla bla.."). Har en reise til NZ i september og tenkte å ringe inn for å høre om det er noe F på noen av flightene jeg allerede har. Er ikke veldig optimistisk på å få reist i september, men skader ikke å ha F hvis man skulle dra :D
     
  3. MrsL

    MrsL Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har tenkt å reise til Australia/NZ med tre barn på bonuspoeng etter nyttår, har nok bare nok poeng til en vei, og vil sannsynligvis ha to companion tickets å bruke innen det åpnes for bestilling av bonusreiser igjen. Jeg har også en voucher hos TAP som kan ta oss til US i biz gratis. Vil det være mulig å bestille en CT billett fra eks. SFO til Sydney og eventuelt med retur, eller må slike billetter ha avreise fra Norden? Hvis det er mulig kjenner noen til hvor mye poeng man må ha for denne flighten i biz?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    SFO - SYD - SFO skal etter min forståelse koste 165000 poeng i biz.

    Jeg mener å huske at folk har bestilt bonusturer der ute, men om det har vært CT har forsvunnet fra minnet. Du får sikkert høre fra noen andre her.
    Får du bestilt, husk at immigrasjonen i USA kan ta tid, så ha minst 2 timer hvis det er aktuelt med direkte.

    Personlig ville jeg nok tatt et hviledøgn i USA. Du må uansett ha visum og må gjennom immigrasjonen, selv om flyet ditt går videre om 2 timer.
     
    Last edited: 29. mai 2020
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    RoadKing liker dette
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen andre som har opplevd problemer med å bestille bonusreiser i det siste? Jeg prøvde nettopp å bestille en reise med CT i september. (Ja, jeg er optimist). Fikk ikke betalingen til å gå gjennom, selv om det er dekning. Prøvde med to ulike kort. Opplevde akkurat det samme for noen uker siden, da endte jeg opp med å betale med Klarna, det gikk igjennom.... Men vi jo betale med Amex.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,943
    Likes mottatt:
    5,730
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv igjen uten å velge seter i bestillingsprosessen. Det har gjort susen de gangene jeg har truffet på samme problem.
     
    Nurse82 and Insomnia4u like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,990
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg og kona har hver vår sas konto som er linket opp i family pool.
    Når hun logger inn får hun ikke opp en eneste bonus reise. Uansett hvor vi prøver kommer feilmeldingen opp om at vi må ringe inn. Funker fra min konto.
    Vi har prøvd oss fra min mobil, min mac, min jobb pc, hennes jobb pc og mac.
    Samme resultat overalt, uavhengig av forskjellige nettlesere.
    Ringte inn til sas, de sjekket med it.
    Svaret var at vi måtte rense cookies.
    Jeg forklarte han at vi hadde testet dobbelt opp på 5 forskjellige enheter.
    It hadde sjekket kontoen hennes, ingenting feil.
    Det har vært slik i mange uker..

    Noen kloke hoder der ute?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ikke valgt fra din konto at hun ikke skal få bruke poeng ?
    Kanskje dumt spørsmål
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,990
    Bonuspoeng:
    183
    Overhodet ikke dumt spørsmål :)
    Så nå i familie innstillingene at fruen hadde begrenset anvendelse av poeng.
    Håper dette var løsningen, Sas it kom ikke med dette innspillet.
     
    CowboyDan liker dette
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Da er dette 99% løsningen. Helt likt for oss når jeg sperret av og hun prøvde og bestille.
     
    Maggie liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ganske imponerende..
     
    Xflipper and Maggie like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,990
    Bonuspoeng:
    183
    Det funket, tusen takk :)
     
    Xflipper liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,990
    Bonuspoeng:
    183
    De mente det måtte være cookies. Selv om vi forsøkte på 5 forskjellige dingser og det alltid funket gjennom min konto. Forumet funker langt bedre en Sas it :p
     
    Upsaker and holmen like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo alltid kjeks som er problemet viss man spør SAS IT. Tydeligvis for mye smuler i eget system med den gjengen der.
     
    flying_all, Liza, Maggie and 4 others like this.
  16. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hå, håper det er greit å stille et for noen elementært spørsmål da jeg ble sittende her i kveld og fundere litt. Jeg har som student fått avslag på Amex, noe jeg antar er pga noen ubenyttede kredittlinjer som bare står der, men jeg avventer svar fra Experian. Sitter med rybdt 60k EB og ca 10k i trumfkroner som jeg enda ikke har overført (jada, vet det var dumt å ikke overføre når det fortsatt var 15p/kr) da jeg ikke har hatt behov for EB før og de ikke forringer seg ved å stå der.

    Min andre halvdel med fast jobb hadde følgelig ingen problemer med å få innvilget, og spørsmålet er dersom som følger: Kan vi opprette en EB family pool og nå i etterkant få samlet alt av poeng og eventuelt da senere overføre begges trumf over for bruk på en CT via hennes kort? Ser det jo da i såfall som dumt for meg å skaffe eget kort og heller da få et point earner selv når jeg får en litt mer normal økonomi nå som jeg er ferdig som student.

    Beklager lang post :)
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,623
    Likes mottatt:
    34,797
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Er det korte svaret.
     
    livinspeed, veeegard and holmen like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,465
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare å opprette family pool nå. Uansett om poengene er fra deg eller henne, så kan de brukes med hennes CT. Family pool er bare at man henter poeng fra alle medlemmenes kontoer. De eldste poengene brukes, uansett hvem de er sine.
     
    livinspeed liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    7,884
    Bonuspoeng:
    183
    Og så kan jo fruen søke om ekstra Amexkort som du kan benytte og jobbe sammen mot neste CT!
     
    livinspeed liker dette
  20. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, da blir nok det planen fremover uansett utfall på min søknad :)
     

Del denne siden