SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    113
    På United så bør du sjekke nøyaktig hvilken 787 det er snakk om. 787-8 og 787-9 har begge de gamle business setene i 2-2-2 konfigurasjon. 787-10 har de nye Polaris business setene som er mye mer private og i 1-2-1 konfigurasjon.

Alle setene er flate og flyr man med en partner så synes jeg de gamle setene er greie.

Thai A350 er bra, selv liker jeg flytypen da den er behagelig, romslig og rolig og de har Thai sine 1-2-1 konfig med mulighet for veldig private seter langs vinduene når man flyr alene.

Insomnia4u and Jeanette like this.
  2. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har vært aktive og fulgt med på bookingmuligheter i det siste som har noen innspill i realismen i å finne 4 stk C på følgende destinasjoner/tidsrom?

Destinasjoner som er aktuelle er: MLE, SIN eller Florida:

1. 27.februar - 7.mars (avreise hjemreise +/- 2 dager, min stay 7 dager)
    2. 27.mars - 5.april (avreise hjemreise +/- 2 dager, min stay 7 dager)
    3. 13.mai - 24.mai (min stay 7 dager)

Finner ikke 4 stk på United.com rundt disse datoene selv..

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har booket 2 stk seter til MLE i Juli med Turkish, på de fleste datoer jeg søkte var det 4 seter

Jeg er er redd mars,april og mai kanskje er for tidlig mtp COVID-19(hvem vet, men jeg er veldig negativ om dagen)

Men for Mai fant jeg dette på Awardfares:

* 4 seter IST-MLE 13 og 14 Mai

* 4 seter MLE-IST 20,21 og 23 Mai

Så må du finne noe mellom OSL-IST - Awardfares gikk så tregt nå at jeg ga opp og søke, men burde være mulig finne noe

Når jeg ringte fikk jeg OSL-IST direkte med Turkish , disse dukket ikke opp i Awardfares men agenten fant de.

Jeg ville ringt inn med utgangspunkt i tilgjenglighet for IST-MLE-IST så kan agenten hjelpe deg med resten

NubiFlyer and Insomnia4u like this.
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,262
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket tidligere denne uken for en tur siste helg i mars og fant masse ledig i C til forskjellige destinasjoner på Swiss og Turkish, riktignok for 2 personer. Så, start med de to selskap. Kanskje dere kan dele opp i 2x2 med forskjellige selskap? Sjekk fra Zurich og Istanbul, tilslutninger til de byer er lettere å få tak i enn den lange biten.
    Asiana hadde også noe ledig fra Frankfurt til Sør-Korea. Men, slik verden er i dag så ville jeg i motsetning til vanlig, prøve å unngå mellomlandinger/antall land man må innom. Færrest mulig land gir mindre potensiell covidrelatert krøll.

NubiFlyer liker dette
  5. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Turkish benytter mye married segments på OSL og CPH flightene. Derfor dukker de sjelden opp på enkeltsøk i AF

NubiFlyer and Lars J like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil vel dukke opp i søk på expertflyer eller united.com dersom man søker på OSL-Destinasjon?

7. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør stemme

8. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte inn og avbestilte min booking i september. Fikk da beskjed om at CT var holdbar 1 mnd etter forventet reisestøtte. Dvs 22 oktober. Den gikk ut 31.12.19.

hvor langt frem i tid finner dere billetter med Turkish og Thai? Agenten jeg snakket med mente de bare lå ute 3 mnd frem i tid... finner mye på United som de ikke finner. ...

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Thai har vært 3 mnd frem i tid en god stund.
    Men jeg bestillte Turkish C med avreise Juli 2021 for 2uker siden.

Ring på nytt,men kan ikke utelukke ting er endret

10. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan får dere booket disse reisene med ANA osv?På SAS sin nettside står det fortsatt at Star Alliance er nede. Er det noe jeg ikke har fått med meg eller kan man ringe og booke? Jeg trodde man kun kunne booke Sas-flygninger nå med EB-poengene. Jeg brenner jo inne med 180 K EB poeng, (ikke CT), kan jeg bruke disse nå altså og booke ANA? Eller er dette kun CT?

Shyneno liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,171
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bruke poeng uten CT også, men da blir det dyrere. For en person blir det 225.000 poeng i First til Tokyo feks.
    Kan bestilles via mail hvis du har status, ellers via telefon til SAS.

12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man flyr F en vei, og C den andre, betaler man da poengpris for F eller gjennomsnitt av F og C?

13. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være snittpris.

Jeanette liker dette
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Man betaler for en vei i F og en i C ja.

Jeanette liker dette
  15. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det holmen. Har det vært sånn hele tiden helt siden star Alliance bookingsystemet på sas.no ble stengt eller er det det først nå nylig det har blitt åpnet opp for at man kan ringe sas og booke andre selskaper? Jeg er ikke ute etter first men ANA sin The Room til 165k med start i Tyskland evt London . I flere måneder har jeg trodd den ikke lot seg booke med at sas stengte ned star alliance pga uforutsigbarheten med covid-19 og tenkt at jeg bare måtte vente. Så jeg ble forvirret da jeg leste disse postene om at folk booker ivei :)
    Har bare sølv. :oops:

Har du gitt opp Tokyo i november, @holmen ? ;)

Last edited: 16. aug 2020
  16. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det åpnet opp igjen for ikke så lenge siden og da ville plutselig alle til Tokyo :cool:

CowboyDan, Shyneno and Apo like this.
  17. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    A350 er min soleklare favoritt av alle når det gjelder comfort. 747 er favoritt om det gjelder all time.

18. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    FYI. Ikke til Sør-Amerika hvert fall. Der søkte jeg på alle byene TK flydde til på hver enkelt dato i hele Jan og Feb 2020. Både start Oslo / København eller start i Istanbul og jeg fikk eksakt samme resultater.

19. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Ja og @holmen skulle hele 5 ganger neste år leste jeg. Heldiggris. :D

Sist jeg var i Japan var i oktober men håper det snart blir mulighet igjen. Et land man aldri blir lei av. :)

indahla liker dette
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,171
    Bonuspoeng:
    293
    Det åpnet i sommer en gang.
    Tokyo i november er flyttet til neste år. Dessverre..

Del denne siden