Hun jeg snakka med sa dette ikke stemmer. Prøvde ikke igjen da jeg bare skulle sjekke hvor mange CT og utløpsdatoer vi hadde pt.
Kansellerte i mai OSL - BNE som ble booket med CT opptjent i 2018 med gyldighet ut 2019. Poengene ble refundert umiddelbart, men verken avgiftene eller CT ble refundert innen minnelig tid. Avgiftene fikk jeg gjennom Amex i juni, mens SAS kundeservice i dag sørget for at jeg skulle få tilbake CT med utvidet gyldighet til og med november 2020.
Hvem kansellerte du turen hos? SAS eller Tallinn? Sa de noe om at du skulle få en tilbake med utvidet gyldighet da du kansellerte?
Jeg kansellerte selv på SAS sine nettsider. og fikk da ingen tilbakemelding om refusjon og gyldighet på CT.
Bestilte en reise hos Tallinn i dag. På spørsmål om forlengelse av gyldighet på CT som går ut 31.12.20 var svaret fortsatt nei, men at det er tidlig enda. På spørsmålet om når *A booking på web åpner igjen fikk jeg inntrykk at dette var tema, og han håpte at det ville skje snart. Men hvis smitteutviklingen fortsetter som nå, så frykter jeg vel at det kan bli like sannsynlig at de stenger booking av *A igjen..
Fikk kansellert flyvninger i min CT tur til Bali til høsten. Gikk da inn på SAS sin nettside og kansellerte hele turen. Det var brukt to stykk CT, en booking til fire personer. På refusjonen som har kommet til nå er det kun kommet tilbake poengene for halvparten, altså kun knyttet til den ene CT. Dette må vel være feil. Den ene CT er utgått ved nyttår 2020, men poengene er ikke i nærheten av utgått. Hvor henvender jeg meg, Tallinn eller SAS direkte?
Det har ikke kommet noe mer info om forlengelse av companion tickets som har utløpsdato ved årsskiftet 2020/21
Da fikk jeg bestilt en ny tur på en CT som hadde fått forlenget gyldighet. Hun som hjalp meg, Katre, er superflink til å finne ruter, komme med "forbedringsforslag", lett å forstå og generelt veldig dyktig! Om bare alle kundekontakter hadde vært slik, så hadde verden vært et bedre sted Min gamle CT hadde opprinnelig utløpsdato til slutten av 2019 (evt 15 jan 2020, usikker på det), som ble forlenget til starten av november fordi min flygning i oktober ble covidkanselert. Jeg fikk tydelig beskjed om at jeg kan gjøre endringer på booking jeg har gjort nå til og med den nye utløpsdatoen, så det er ikke slik at voucheren blir "låst". Først etter at den nye datoen er passert må man ut med mange ekstra poeng ved endring, som vanlig med utgåtte vouchere. Hun nevnte at hun håper at den mye reisen (i mars 21) kan finne sted, men hvis ikke at hun er sikker på at voucheren vil bli utstedt på nytt igjen.
Avbestilte bonusreise til KUL OG DPS på sas.no denne uken. Til info kom poengene på konto umiddelbart, mens skatter og avgifter (inkludert gebyrene på 2 x 450,-) kom på konto dagen etter. Funka med andre ord som ei kule. Dette til tross for at ingen av flightene var kansellert når jeg avbestilte.
Har flydd business i A350 hos TG. Riktignok kun 2 timar mellom Singapore og Bangkok, men det var i allefall meget behagelig flytype og servering/service ombord.