Når jeg ringte inn i forrige uke så fikk jeg nesten de flightene jeg ville. Ønsket lengre layover i IST, men det gikk ikke. Married segment she said.
Klarer hun slå sammen bestillinger? Har tidligere bestilt ulike referansenummer grunnet utnytelse av ct poeng med min og konas profil med barn på hver vår bestilling til samme reise. Og da har jeg måtte kjøre agent rulleten på tlf til noen faktisk klarte det.
Jeg pleier å forhøre meg om agenten finner den lengste/viktigste flighten som jeg selv har funnet først. Hvis ja, ber jeg agenten å sjekke connections både før og etter. Denne fremgangsmetoden har fungert for meg i alle mine CT-bestillinger.
Det er vel sagt at to bestillinger ikke kan slås sammen, dog kan vel eksisterende bestilling bli utvidet i gitte tilfeller. Her er jeg ingen ekspert og henviser til denne tråden (selv om den er for CT-bestillinger): https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/ *** Moderator: Det er tidligere ytret et ønske om at bestillingsdiskusjoner blir flyttet ut av denne tråden til dertil egnet sted slik at denne tråden i størst mulig grad holdes 'ryddig og ren'. Forslag: Denne tråden ryddes noe, gode diskusjoner flyttes til CT-Q&A-tråden, andre flyttes til en tråd for 'generiske SAS kundesørvis-Q&A' (svært mange her inne besitter en betydelig kompetanse og erfaring som tidvis overgår hva SAS' egne kundebehandlere innehar).
Air Canada flyr ikke 737 MAX, men setter gjerne inn en 787-8 i stedet ... AC er greit selskap å fly med
Spør etter MIRT når dere ringer Tallinn hun er like god som Vibeke er hos SAS på gull og diamant mailen. Jeg har tipset flere her inne både på pm og nettsiden og det har funket hver gang (omtrent).
Hvis jeg ikke husker feil så selger ANA bare innenriksbilletter i Economy og "Premium Class", så det er en fare for at setene aldri legges ut i bookingklasse I siden de teknisk sett er Premium Economy.
Gjorde en dummybooking hos ANA og ser du har helt rett. Jaja, hvis turen kan gjennomføres vil gleden være større enn smerten av 2x2,5 time i X
Hvordan er det med å bruke 3xCT på en bestilling? Kan man få samme PNR om det er ledig i samme klasse på alle avganger eller må man få 3 PNR?
Grovt misbruk av besteforeldres tid. Vi har jo kortere tid igjen her på jorda. Du burde spandert turen på dem.
Etter å ha avbestilt reisen til DPS med avreise 19.08, fikk jeg helt fnatt av å ikke ha noen reiser booket. Hvilke flyselskap kan anbefales som erstatning for SQ til Thailand eller Bali? Ser ut som Swiss har en del ledig, det samme har EVA. Turkish 787 er vel også ganske bra. Thai Airways har jeg dårlig erfaring med i eco, men vet ikke hvordan de er i C evt F. Noen personlige preferanser her?
Uten tvil EVA til Bali. De slipper greit med 2xseter på en del avganger fra CDG, LHR eller VIE. Thai biz er helt på det jevne, og er heller ikke stor fan av dette produktet personlig. Turkish har jeg ikke forsøkt men dette er det mest effektive alternativet.
På mat så syns me TK har vore overlegne (før corona) Nye kabinen har eg ikkje prøvd. Men reiser ein par så funkar gamle kabinen bra og ein har full bredde til beina.
Takk for innspill. EVA ser lovende ut. Selv om det er godt utvalg med TG C og F nå, vil jeg helst unngå det.