SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg ringte inn i forrige uke så fikk jeg nesten de flightene jeg ville. Ønsket lengre layover i IST, men det gikk ikke. Married segment she said.

2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Klarer hun slå sammen bestillinger?
    Har tidligere bestilt ulike referansenummer grunnet utnytelse av ct poeng med min og konas profil med barn på hver vår bestilling til samme reise. Og da har jeg måtte kjøre agent rulleten på tlf til noen faktisk klarte det.

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å forhøre meg om agenten finner den lengste/viktigste flighten som jeg selv har funnet først. Hvis ja, ber jeg agenten å sjekke connections både før og etter. Denne fremgangsmetoden har fungert for meg i alle mine CT-bestillinger.

Last edited: 07. aug 2020
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel sagt at to bestillinger ikke kan slås sammen, dog kan vel eksisterende bestilling bli utvidet i gitte tilfeller. Her er jeg ingen ekspert og henviser til denne tråden (selv om den er for CT-bestillinger): https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/

Moderator: Det er tidligere ytret et ønske om at bestillingsdiskusjoner blir flyttet ut av denne tråden til dertil egnet sted slik at denne tråden i størst mulig grad holdes 'ryddig og ren'.

Forslag: Denne tråden ryddes noe, gode diskusjoner flyttes til CT-Q&A-tråden, andre flyttes til en tråd for 'generiske SAS kundesørvis-Q&A' (svært mange her inne besitter en betydelig kompetanse og erfaring som tidvis overgår hva SAS' egne kundebehandlere innehar).

:)

Darkcho, holmen, Maggie and 3 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,627
    Bonuspoeng:
    293
    Air Canada flyr ikke 737 MAX, men setter gjerne inn en 787-8 i stedet ... AC er greit selskap å fly med

bighc liker dette
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Spør etter MIRT når dere ringer Tallinn hun er like god som Vibeke er hos SAS på gull og diamant mailen. Jeg har tipset flere her inne både på pm og nettsiden og det har funket hver gang (omtrent).

Shyneno, Insomnia4u, holmen and 2 others like this.
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bli satt over til en annen..?

1884derby liker dette
  8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Bare spør om hun er på jobb og at en venn av deg tipset deg om henne og at hun kan en god del :).

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,676
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg ikke husker feil så selger ANA bare innenriksbilletter i Economy og "Premium Class", så det er en fare for at setene aldri legges ut i bookingklasse I siden de teknisk sett er Premium Economy.

Lars J liker dette
  10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde en dummybooking hos ANA og ser du har helt rett.

Jaja, hvis turen kan gjennomføres vil gleden være større enn smerten av 2x2,5 time i X :D

11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har man tid, kan man reise via Taipei.

Lars J and Jorge like this.
  12. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er siste nytt om regler for bruk av CT som går ut i år og når må turen bookes?

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    CT som går ut i år er del ikke noen nye regler på (ennå). Den kan jo fortsatt brukes (som normalt).

flying_all liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo et alternativ, men foretrekker SQ.

15. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det med å bruke 3xCT på en bestilling? Kan man få samme PNR om det er ledig i samme klasse på alle avganger eller må man få 3 PNR?

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,726
    Bonuspoeng:
    293
    Grovt misbruk av besteforeldres tid. Vi har jo kortere tid igjen her på jorda. Du burde spandert turen på dem. ;)

milehigh, Eddie47, Tone398 and 4 others like this.
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha avbestilt reisen til DPS med avreise 19.08, fikk jeg helt fnatt av å ikke ha noen reiser booket. Hvilke flyselskap kan anbefales som erstatning for SQ til Thailand eller Bali? Ser ut som Swiss har en del ledig, det samme har EVA. Turkish 787 er vel også ganske bra. Thai Airways har jeg dårlig erfaring med i eco, men vet ikke hvordan de er i C evt F. Noen personlige preferanser her?

18. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Uten tvil EVA til Bali. De slipper greit med 2xseter på en del avganger fra CDG, LHR eller VIE. Thai biz er helt på det jevne, og er heller ikke stor fan av dette produktet personlig. Turkish har jeg ikke forsøkt men dette er det mest effektive alternativet.

19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    183
    På mat så syns me TK har vore overlegne (før corona)
    Nye kabinen har eg ikkje prøvd. Men reiser ein par så funkar gamle kabinen bra og ein har full bredde til beina.

Jeanette liker dette
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill. :) EVA ser lovende ut. Selv om det er godt utvalg med TG C og F nå, vil jeg helst unngå det.

Del denne siden