Kjapt spørsmål. Mulig svaret finnes en lett tilgjengelig, men har ikke anledning å lete akkurat nå. Min første CT går ut i desember. Har ingen reiseplaner hvor denne kan benyttes til fulle. Tenkte bestille en tur i business til New York i april en gang, bare for å bestille noe som er iallfall litt relevant. Koster 50k bonuspoeng og nesten 800 kr. Hva skjer med CT/bonuspoeng dersom jeg avbestiller denne, evt. at den blir kansellert??
Hvis du kansellerer (etter desember) vil du ikke få tilbake CT men poeng og penger blir returnert. Hvis SAS kansellerer får du _kanskje_ en utvidelse av gyldighet på CT. Poeng og penger får du tilbake.
Jeg har et par CT samt mye poeng som nesten må brukes opp før de forsvinner. Tenker meg en solo-tur til våren, opprinnelig hadde jeg booket en tur til Tokyo med Ana first i slutten av november, men det utgår jo nesten 100% sikkert pga covid. Hva tenker dere er den mest optimale ruren med tanke på mest og best flyvning i first? Her er formålet å fly «mest for poengene» så destinasjon er ikke så farlig. Utreise er kristiansund, men kan godt starte og ende opp i oslo hvis det gjør at turen blir bedre.
Vent til SQ åpner opp for booking. Så kan du jo fly ANA F til Tokyo, Så over til Beijing, deretter SQ F til Singapore feks. Ville startet i Oslo for å få ett ekstra leg. Eller Oslo-London-Tokyo-Singapore-Sydney da får du F mellom London og Tokyo, muligens F mellom Tokyo og Singapore uten at jeg vet om noen har fått booket den på en god stund... også F mellom Singapore og Sydney (Eller annen plass i Australia / New Zealand)
Hei! Er det riktig at CTer med utløpsdato 31. desember 2019 har blitt forlenget til 31. november 2020? Har booket en tur med ANA i first til Japan i desember, men den ryker med så godt som 100 prosent sannsynlighet nå etter at UD har forlenget reiserående til 15. januar. Japan lar oss vel heller ikke komme inn. Takk for svar
Vi håper ihvertfall på dette. Vi sitter på 2 stk CT med utløp 31. desember 2020 og ingen aning om hvordan vi skal få brukt de. Ting er jo så høyst usikkert fremover så man tør knapt å booke noe. Det beste jeg har funnet så langt er en tur FRA-MEX på nyåret, men Mexico City er ikke det som frister mest. Kan eventuelt ta en innenlandstur opp til Cancun
Har Am.Ex bekreftet at de ikke utvider gyldigheten på CT'ene? Hadde tenkt å ringe dem nå, men min erfaring med kundeservice der er mildt sagt betent.. Thomas
Har vel sett en som hadde fått beskjed om 31.3.2021, men en annen som sjekket samme da sa at det fortssatt ikke besluttet noen utsettelse. Jeg tror nok at dette kanskje ikke vil få et svar før om en måned eller to...
Noen som har erfaring med TK og avbestilling av award billetter? Kommer billettene tilbake og kan bestilles på nytt, eller blir de borte?
Hei. Svaret på dette spørsmålet finnes sikkert et eller annet sted i forumet, men det er mye å lese på, så jeg prøver likevel: Slik jeg har forstått det, skal man bruke 150.000 i løpet av et kalenderår. Antar dette følger transaksjonsdato, d.v.s. at det er bruk 01.01 til 31.12? Deretter må du ha betalt den siste fakturaen som bikker deg over? Det innebærer at hvis du bruker alle 12 måneder på å komme over 150.000, vil det være januarfakturaen som trigger utstedelse av en CT? CT'en på sin side er gyldig i utstedelsesåret + påfølgende kalenderår. Det innebærer at de som bruker 12 mnd på opptjeningen får en CT som er gyldig i et år til, sammenlignet med de som bruker 11 mnd på opptjeningen? Noe jeg ikke har fått med meg?
Ja, du har misforstått litt. Utstedelse av CT er ikke koblet mot faktura. Den utstedes samme dag som du bikker 150K i forbruk. Det er altså ikke mulig å få et "ekstra" år, og det er likegyldig om du når grensen i februar eller desember. CT utgår 31.12 året etter uansett.
Hvilke datoer var dette? Ble fortalt av hun i Estland at TK billetter kommer tilbake dagen etter, så må være klar i morgen igjen klokken 09:00.. Skulle gått an og skifte navn på reisende på CT-billetter..
Det var blitt fire ledige igjen på alle disse flightene da jeg sjekket for et par dager siden. Får du ikke byttet navn? Jeg mente det skulle gå greit. Håper i hvert fall det, for jeg så nå at de har skrevet navnet på madammen feil på en tur til Bali i mai Gjør vondt i sjela, men jeg har avbestilt c-turer til Athen, Budapest, New York, Filippinne og Maldivene de neste 6 mnd. Har kun Bali som last hope in a hanging snore.