Endring av CT booking når flyselskapet endrer på flyvninger Jeg har bestilt en CT billett DTW-FRA-VIE-SKP til desember. Det var en veldig god forbindelse, men SAS meldte nå at Austrian har kansellert en flyvning og billetten ble booket om så det blir opphold i Frankfurt på 14 timer. Ser det er bedre forbindelser dagen før. Må jeg godta denne endringen, eller kan jeg ringe og be om å få billetten booket om til dagen før, uten å betale endringsgebyr?
Hvis du finner samme rute dagen før så bare ring inn til Tallinn det du bestilte og be dem gi deg samme rutå bare dagen før . Skal nok gå greit uten noe ekstra kostnader. Hvis ikke så kan du prøve Lufthansa sin kundeservice, de er også behjelpelige .
Får opp masse varsel etter AF har ny søkealgorytme. Så kva skal ein velge? Reisa skal skje i slutten av Mai neste år. No kan ein velge mellom: UA (Polaris) LX (330-300) TAP (330-900) TK (Ny business på langstrekket) TK definitivt på mat normalt, dei andre har eg faktisk ikkje prøvd...
Er det sånn at man ikke får booket Thai i det hele tatt før 90 dager før, eller gjelder det bare F? Får man feks booket Business?
Det ligger også et usikkerhetsmoment hos TG siden de er under konkursbeskyttelse mens de forhandler med kreditorene. Krysser selvsagt fingrene for at det ordner seg
Mener å huske at 210 min. er operert som MCT. Så fem timer og 30 min. skal være nok. Men det er litt avhengig av andre faktorer også. Siden det ikke står noe mer info om f.eks. ankomsttid og mengde av bagasjer, er det vanskelig å si noe mer. Det finnes tilfeller hvor jeg personlig vil synes fem timer og 30 minutter kan være litt lite.
Til dere som har booket med ANA i September & Oktober neste år. Når jeg snakker med Tallin finner de konsekvent ikke flyningene, selv om de er tilgjengelige både på Awardfares og Experflyer. Er det noen triks i boka her?
Tallinn er fasit! så det er vel bara ringa 1 gang i uken och kolla status. Det man finner på AF och EF er vel ofte vad de andra bonusprogram har før tilgjengelighet.
Jeg har vært i kontakt med 3 forskjellige i Tallinn og 1 hos SAS Kundeservice i de siste 2 ukene. Ingen av dem har sett de billettene som jeg har funnet på AF (ANA fra LHR og FRA i første halvdel oktober neste år). To av dem insisterte på at det var for tidlig, og at jeg måtte vente til november før det ble åpnet opp for oktober 2021... Jeg gadd ikke krangle med dem. Fortsetter å ringe.
Jeg har måttet ty til agentrullett for å finne noen som klarer å lete frem billetter langt frem i tid. Kanskje det er en eller annen finurlighet i systemet når man beveger seg ut over de 330 dagene hvor SAS selv har tilgjengelige bonusbilletter?