SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Hun ene jeg snakket med var veldig klar på at hun bare så 11 måneder frem i tid. Det er et eller annet rart der.
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Du må be de søke fra LHR eller FRA, ikke fra der du befinner deg i Norge (virker som de har det som standard). Tilslutningsbilletter er ikke tilgjengelig like langt fram i tid som ANA seter, men de kan du få lagt til etterhvert (150kr i gebyr, men det er verdt det, for det er den lange turen som er viktigst å få på plass).
    Om du allerede har spurt de å søke fra nevnte flyplasser så kan det hende at de faktisk er tomme for bonusseter. Det virker som de ofte har 1 Y og 1 F billett på en avgang... jeg var heldig å snappe opp 2 stk F seter halvveis i oktober forrige uke, så det ER mulig.
     
    SirH00D, ChrisTW and trygveat like this.
  3. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Får man utsatt sin CT automagisk eller må man kontakte noen for å få den utsatt? Ser min har utløpsdato desember 2020 fortsatt, lest at flere her har fått sin utsatt. Tenkte SAS var greie nok til å gjøre det med alle.
     
  4. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for gode tips :) Jeg fikk idag endelig gjort en booking med Tallinn. De så fortsatt ikke F billettene jeg fant på AF (selv ikke der AF opererer med 2 ledige F-seter på samme flight), men jeg fikk i det minste plass i C på NH med ny kabin. Så krysser jeg fingrene for å kunne få til F på returen.
    Jeg trenger en tilslutningsbillett fra HND til TSA (Taipei), men Tallinn så ingenting idag. Den ellers så trivelige damen (Jeanette tror jeg...) insisterte på at dersom jeg vil endre bookingen til å gå fra Oslo helt til Taipei så måtte hun søke på hele strekningen på nytt. Hun kunne ikke søke på HND-TSA og så legge dette til min booking fra OSL til HND. Stemmer dette?
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Bra du fikk på plass noen brikker i det minste :)
    Jeg vet ikke hvem som flyr mellom Tokyo og Taipei, EVA kanskje? Kan godt hende at de ikke har noe ledig riktig enda. Men det skal være mulig å legge til legs både i den ene og andre retningen dersom det er ledig plass og dersom det er i samme "sone".
     
    ChrisTW liker dette
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer nok at Jeanette ikke kan/vil/evner/får lov/gidder å legge til et leg, men det er fullt mulig med det systemet hun sitter på.

    Det har variert litt gjennom årene hvordan "leg for leg" vs "ende til ende" har blitt praktisert og kommunisert. Men en viss innstramming har det nok vært.

    Det gjeldende rådet fra forumet vil stort sett være å prøve agentrullett, og satse på at du finner noen som hjelper deg:)

    K
     
    Insomnia4u, Xflipper and ChrisTW like this.
  7. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Takk :) Da blir det agentrulett. Jeanette i Tallinn var klar på at hun måtte søke alt opp på nytt (jeg spurte to ganger for å være sikker på at jeg forsto henne riktig...). Både EVA og ANA flyr mellom Tokyo og Taipei, så det bør bli mulig å finne noe.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Så fort "offisiell" konklusjon på dette er på plass skulle SAS' corona-side oppdateres. Var ikke det for et par dager siden når jeg sjekket sist...
     
  9. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket akkurat NRT-TPE-HKG med EVA biz, i September så det er fullt mulig.
     
    ChrisTW liker dette
  10. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange dager i forveien slippes ANA billetter som er bookbare for EB? Opplever litt forskjellig.. 330 og 355.
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    Føler vel at du svarer på ditt eget spørsmål. Best effort 330 dager
     
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    355
     
    Modegard liker dette
  13. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Tips til flyrute på EB-tur med CT julen 2021 med 10mnd baby? :)
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Bali er fantastisk, både uten og ikke minst med barn:) Vi var der for et år siden med vår gutt på 9-10 mnd, var der i 5 uker. Alle de innfødte er så utrolig vennlige og snille, og alle elsket vår lille Oliver.

    I tillegg er Bali veldig kjent for nannyer/firmaer som leier ut barnevakter. Vi google litt rundt og fant ei som driver privat, skaffet oss flere referanser som vi snakket med og booket henne. Og det var helt genialt, vi kunne bruke henne akkurat som vi ville. Vi leide henne slik at hun reiste med oss, og vi betalte rundt 400 kroner døgnet. Madamen var meget skeptisk først, men det tok ikke mange timene før hun også stolte 100% på henne:) Jeg og madamen dro ut på dagtid på diverse utflukter mens nanny var på hotellet/villaen med Oliver. Så kom vi hjem og hadde han på ettermiddagen før vi dusjet og dro ut på kvelden for å spise mens nannye passet Oliver. Kan absolutt anbefales!

    Vi ville fly mest mulig nattestid så vår reise var ksu-osl-ist-hkt-sin-dps, med retur dps-ist-osl-ksu. Lengste turen nedover var fra Istanbul til Phuket, avreise kl 20.00 fra Istanbul, helt perfekt i forhold til Oliver skulle sove. Tilbake er ruten Dps-Ist med Turkish airlines perfekt, avgang kl 21 fra Denpasar.
     
    Last edited: 04. nov 2020
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Ser også plutselig noe LX F tilgjengelighet på united.com

    Tallin har aldri sett for noen? Sitter og vurderer å ringe...
     
    Jonkebassen liker dette
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    LX F skal i utgangspunktet ikkje vere mulig nei, men det får du jo raskt verifisert med Tallinn. Eg sitter pt med både Awardfares og Expertflyer abb så kan godt sjekke der for deg om du sender meg datoane og destinasjonane. Hadde vore litt intressant å vite om dei dukka opp der også.
     
    Jonkebassen liker dette
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Nå satt jeg og skulle ringe, men de forsvant fra united.com når jeg gjorde søket på nytt. Mulig det bare er en "glitch" - hvis ikke noen rakk å plukke de opp.
     
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har vel vore nevnt liknande "glitcher" tidligare.
     
  19. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jeg betale skatter/avgifter/ombestilling med SAS voucher?
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Til info ligger det nå en haug med biz billetter osl - lax t/r ute nå. Vet ikke om det har raknet for sas eller hva, men det er masse tilgjengelig i nesten alle måneder. Fikk bestilt meg tur i april, juni og august.
     
    1884derby, Earl, tobeornot999 and 2 others like this.

Del denne siden