Ja det stemmer. Reisen ble aldri gjennomført pga covid, men mener bookingen inneholdt sk, sq og nz til ppt.
Tror man rett og slett må spille dum. Og ikke minst gjøre det i to omganger, helt uavhengig av hverandre.
Prøvde meg akkurat på en booking til Bali i August og alt så ut til å gå fint helt til returen skulle legges inn. OSL-FRA-PEK-BKK-DPS // LH C, CA F & TG C i Asia var ingen problem. BKK-LHR // TG C (long haul) var derimot ikke mulig mer enn 3 mnd. frem i tid. Hadde en alternativ rute DPS-TPE-CDG-OSL Her forsvant samtlige BR seter i det hun prøvde å reservere setene, men hun kunne fint se dem i systemet. Det ble atlså ingen booking i denne omgang, men jeg spurte litt om status på SQ bookinger. Da kunne hun si at det ryktes på huset at SQ ville bli tilgjengelig rundt januar/februar. Så får vi håpe dette stemmer.
Du mener da at det er BR long haul setene som ikke er tilgjengelig? Uansett så tviler jeg på DPS-TPE-TYO-LHR-OSL vil bli godkjent da det er 2 stop i transitt sone, samtidig som hun kunne finne ledig seter med Turkish Airlines. Jeg avventer situasjonen litt og booker heller en OSL-LHR-HND t/r i F på passende datoer hvis det skulle dukke opp. Så slenger jeg på TYO-SIN-DPS hvis SQ åpner opp. Da har jeg også muligheten til TYO-BKK i F nærmere avreise
Ja, gikk fint å booke her Har tur i august til september til Bali via Tokyo begge veier. Håper på at SQ åpner opp sånn at man kanskje får kortet ned reisen litt.
Ikke direkte lik rute, men booket akkurat en enveis DPS-BKK-HND-FRA-OSL, HND-FRA i F med ny kabin. BKK-HND ble kun eco enn så lenge men ville sikre meg forbindelse hele veien fra DPS til OSL.
Fin den! Hvordan er flytiden mellom HND-BKK-DPS? Lang stayover i BKK? Nesten umulig å planlegge pga covid i disse tider.. Har booket på en CT som forsvinner i år (utsatt til mars 2021) så håper at SQ finner frem noe så man kan fly HND-SIN-DPS
Flyr motsatt av det du spør om, DPS-BKK-HND. Her var det kun 1t 40min i BKK. 18 timer i HND, noe som burde være perfekt hvis vi får endret til C og brukt BKK-HND til soving
Er det ikke mulig å betale skatter og avgifter med SAS voucher når man booker eurobonus reise med CT- billett??? Får kun opp valg om å betale med kort/klarna og paypal.
I prosess med booking av CT. Jeg bor nær OSL, mens min medreisende starter ferden fra BGO. I følge Tallinn må begge starte reise fra samme flyplass. Hva skjer om jeg booker fra BGO for begge passasjerer, mens jeg som den ene passasjeren skipper det første segmentet? Hun i Tallinn var usikker på svaret, men sa det mest sannsynlig gikk bra siden det var innenriksflight. Dog, tror ikke jeg tar sjansen på dette om noe skulle skjære seg. Så eneste alternativ er at kameraten min booker BGO-OSL seperat helt uavhengig av CT sånn jeg ser det, og vi starter CT fra OSL.
Skipper du første segment så kan du vinke til ditt reisefølge fra enden av rullebanen på OSL. Enten må du posisjonere deg i BGO eller reisefølget må ta eget fly til OSL. Dette med at billetten kanselleres i sin helhet ved no show på første flygning i en flersegments tur er en policy nettverksselskapene har hatt siden tidenes morgen.
Om første leg droppes, forsvinner hele reisen. Ikke gjør det. Bestill separat billett, det pleier jeg å gjøre også. Edit: Ser at @RoadKing var kjappere på avtrekkeren
Ringte i dag og fikk beskjed om at CT som opprinnelig gikk ut på dato 31.12.19 ikke blir forlenget etter 30.11. Jeg har da 2 stk CT som må legges i bestilling rimelig kjapt. Glemte å spørre om de kan brukes på 2 personer i samme bestilling, og da betale 25% av den totale poengprisen. Noen som vet hvordan reglene rundt dette praktiseres?