SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    CT opptjent på Premium og Elite vises hver for seg, men du får kun se den eldste fra hver korttype.

Skarven, Are and Travellingalf like this.
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    På torsdag åpnet det seg endelig en mulighet til å få lagt til siste leg fra CPH og hjem til Oslo i slutten av februar på Thailandturen, riktignok via BRU men det er helt ok.

Var litt for sent på torsdag til at jeg gadd å ringe da, men satt klar 09:00 i går (nyttårsaften) og kom gjennom på pene 19 minutter. CPH-BRU-OSL ble lagt til på eksisterende BKK-CPH og jeg regnet med at alt var i orden, men det er ikke trukket penger for ekstra skatter og på sas.no under mine bookinger står det "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp". Har heller ikke fått mail på oppdatering, men hele reisen ligger i oversikten.

Bør jeg være bekymret?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,839
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk mail om CT 03:29 i natt, så hvis beløpene dine har blitt bokført på riktig dato så skulle du ha fått også.

tobeornot999 and Skarven like this.
  4. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Cutting it close @Upsaker? o_O Eller bare superberegning? :cool: :D

tobeornot999 liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville tatt det med ro om det kun er SK-flights som er lagt til. Skulle de mot formodning forsvinne fra bookingen før nye billetter er utstedt vil SAS fint kunne fikse opp i dette.

For endringer som involverer andre flyselskaper er det litt mer udefinert hva som skjer. Noen flyselskaper kan finne på å slette reservasjoner uten utstedt billett etter få timer, spesielt der hvor det midlertidig legges inn overlappende flyvninger i bookingen.

Selv venter fortsatt på at en endring gjort 29. desember skal bli fullført. Har ringt og purret et par ganger, uten å få beskjed om annet enn at bookingen ligger i kø for rekalkulering av skatter hos "Eurobonus-avdelingen" og at de kun jobber i kontortid på hverdager.

6. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp".

Fikk samme meldingen etter at jeg fikk endret siste delen av min sommerbooking. Jeg kan heller ikke velge sete på SAS delen av den endringen.

Takk for tipset om setevalg på Turkish!

Molde liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,839
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, siden det var årets 6. CT la jeg litt omsetning i slutten av året som jeg håpet ville smitte over på 2022.

Jeanette and spacecosmos like this.
  8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Det er SAS til BRU og Brussel Airlines til OSL. Får ringe inn igjen i morgen og spørre hva de driver med. Ekstra skatter beregnet han der og da, han fikk kortnummer osv, men de er ikke trukket.

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, da er det nok ikke dumt å følge opp. Her fikk jeg (igjen) erfare at ANA autokansellerer ubetalte reservasjoner etter 48 timer. Mildt sagt frustrerende at agentene ikke kan rekalkulere skatter og fullføre endringer på egenhånd.

Jeanette liker dette
  10. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reserverte en swiss-routing, og fikk beskjed om at disse bare kunne holdes i 3timer. Vet ikke hva som gjelder for andre selskap.

11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg rundet summen først på nyttårsaften og alle transaksjonene blir trukket før midnatt. Rart jeg ikke har fått mail, håper jeg ikke har bommet på summen ;)

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Gratis å bestille *A på nett (og tlf, enn så lenge)

Alt utenom SAS poengreise må du vel ringe inn for å avbestille.
    Tror det også er gratis, men det vet jeg ingen detaljer om.

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail natt til i dag for min del.
    Også siste kjøp nyttårsaften...

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance-gebyret på kr 450 per passasjer blir ikke refundert ved avbestilling.

15. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    takker
    fekk bestillt tur for å prøve å redde ein CT
    det vil vel vise seg om den evt kan bokkast om.
    Asia i mars

16. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Blir ikke *A gebyret refundert for reiser bestilt på nett? det står jo at billetten er fullt refunderbar?

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Den er fullt refunderbar i forhold til skatter og avgifter, poeng og CT, så lenge disse ikke er gått ut på dato. Telefongebyr kan avvikes om reisen ikke kan bestilles på nett, når du gjør bestillingen. Mens *A gebyret på 450kr ikke refunderes.

Dvs, hvis du har reise til ASIA før 31.2.22 som avbestilles vil gebyret på 450kr også returneres, men dette er spesifikt pga covid og ikke noe generelt.

furlong liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,839
    Bonuspoeng:
    293
    31.03.22*

Travellingalf liker dette
  19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte Amex nå, de kunne bekrefte at CT nr 2 ble oppnådd i 2022, men den blir ikke aktiv før denne uken. Jeg forsto ikke hel hvorfor, selv om svenske Emmely prøvde å forklare meg så godt hun kunne.
    Bekreftelsen kommer sa hun :)

Upsaker liker dette
  20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Korona-unntaket for Asia-reiser i FAQ-en åpner for endring/ombooking selv om poeng eller CT har gått ut på dato. Gebyret refunderes kun dersom flyvninger blir innstilt eller om man avbestiller pga. reiseråd fra UD eller positiv Covid-test. I praksis virker det som at SAS sidestiller innreiserestriksjoner med reiseråd, men dette er ikke spesifisert i reglene.

Jeanette liker dette

Del denne siden