På torsdag åpnet det seg endelig en mulighet til å få lagt til siste leg fra CPH og hjem til Oslo i slutten av februar på Thailandturen, riktignok via BRU men det er helt ok. Var litt for sent på torsdag til at jeg gadd å ringe da, men satt klar 09:00 i går (nyttårsaften) og kom gjennom på pene 19 minutter. CPH-BRU-OSL ble lagt til på eksisterende BKK-CPH og jeg regnet med at alt var i orden, men det er ikke trukket penger for ekstra skatter og på sas.no under mine bookinger står det "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp". Har heller ikke fått mail på oppdatering, men hele reisen ligger i oversikten. Bør jeg være bekymret?
Jeg fikk mail om CT 03:29 i natt, så hvis beløpene dine har blitt bokført på riktig dato så skulle du ha fått også.
Jeg ville tatt det med ro om det kun er SK-flights som er lagt til. Skulle de mot formodning forsvinne fra bookingen før nye billetter er utstedt vil SAS fint kunne fikse opp i dette. For endringer som involverer andre flyselskaper er det litt mer udefinert hva som skjer. Noen flyselskaper kan finne på å slette reservasjoner uten utstedt billett etter få timer, spesielt der hvor det midlertidig legges inn overlappende flyvninger i bookingen. Selv venter fortsatt på at en endring gjort 29. desember skal bli fullført. Har ringt og purret et par ganger, uten å få beskjed om annet enn at bookingen ligger i kø for rekalkulering av skatter hos "Eurobonus-avdelingen" og at de kun jobber i kontortid på hverdager.
"Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Kontakt SAS Customer Service for hjelp". Fikk samme meldingen etter at jeg fikk endret siste delen av min sommerbooking. Jeg kan heller ikke velge sete på SAS delen av den endringen. Takk for tipset om setevalg på Turkish!
Hehe, siden det var årets 6. CT la jeg litt omsetning i slutten av året som jeg håpet ville smitte over på 2022.
Det er SAS til BRU og Brussel Airlines til OSL. Får ringe inn igjen i morgen og spørre hva de driver med. Ekstra skatter beregnet han der og da, han fikk kortnummer osv, men de er ikke trukket.
Ja, da er det nok ikke dumt å følge opp. Her fikk jeg (igjen) erfare at ANA autokansellerer ubetalte reservasjoner etter 48 timer. Mildt sagt frustrerende at agentene ikke kan rekalkulere skatter og fullføre endringer på egenhånd.
Jeg reserverte en swiss-routing, og fikk beskjed om at disse bare kunne holdes i 3timer. Vet ikke hva som gjelder for andre selskap.
Jeg rundet summen først på nyttårsaften og alle transaksjonene blir trukket før midnatt. Rart jeg ikke har fått mail, håper jeg ikke har bommet på summen
Gratis å bestille *A på nett (og tlf, enn så lenge) Alt utenom SAS poengreise må du vel ringe inn for å avbestille. Tror det også er gratis, men det vet jeg ingen detaljer om.
takker fekk bestillt tur for å prøve å redde ein CT det vil vel vise seg om den evt kan bokkast om. Asia i mars
Blir ikke *A gebyret refundert for reiser bestilt på nett? det står jo at billetten er fullt refunderbar?
Den er fullt refunderbar i forhold til skatter og avgifter, poeng og CT, så lenge disse ikke er gått ut på dato. Telefongebyr kan avvikes om reisen ikke kan bestilles på nett, når du gjør bestillingen. Mens *A gebyret på 450kr ikke refunderes. Dvs, hvis du har reise til ASIA før 31.2.22 som avbestilles vil gebyret på 450kr også returneres, men dette er spesifikt pga covid og ikke noe generelt.
Ringte Amex nå, de kunne bekrefte at CT nr 2 ble oppnådd i 2022, men den blir ikke aktiv før denne uken. Jeg forsto ikke hel hvorfor, selv om svenske Emmely prøvde å forklare meg så godt hun kunne. Bekreftelsen kommer sa hun
Korona-unntaket for Asia-reiser i FAQ-en åpner for endring/ombooking selv om poeng eller CT har gått ut på dato. Gebyret refunderes kun dersom flyvninger blir innstilt eller om man avbestiller pga. reiseråd fra UD eller positiv Covid-test. I praksis virker det som at SAS sidestiller innreiserestriksjoner med reiseråd, men dette er ikke spesifisert i reglene.