SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. LarsH

LarsH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Det står sikkert besvart et eller annet sted i tråden (eller 15) men litt mye å søke gjennom. Hvis man stopper kortet sitt, eventuelt nedgraderer:

1. Har det noe å si for en benyttet CT knyttet til en bestilling fram i tid?
    2. Har det noe å si for en foreløpig ubenyttet CT, altså en oppnådd CT som er overført til SAS, men foreløpig ikke benyttet til bestilling?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Nei er svaret på begge spørsmål :)

LarsH liker dette
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,336
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Har fått min første CT, aldri hatt eller benyttet dette før, og er usikker på om den kan brukes på en tur jeg allerede har bestilt?

Har en tur til Usa til høsten. FP 4 og SAS.
    TRF-CPH wf
    CPH-LAX sas biz

SFO-CPH sas plus
    CPH-OSL sas plus

To pax og brukt 120.000 poeng.

I tillegg har jeg bestilt en Star Alliance billett , med UA.
    Vi skal til Las Vegas. Turen fra LAX-LAS må jeg kjøpe utenom, pga star alliance ikke har vettuge flytider .
    LAS-SFO UA eco. 15000 p per pers + 500 i avgift pp.

Det jeg lurer på er om jeg kan ringe og få brukt min CT på Denne turen. Og få "sydd" inn Las-SFO turen i reisen?

Hvis det går, hva blir total poengpris for turen? Og hvilket nummer må man ringe for å komme til CT telefonen?

På forhånd takk for svar:)
    Mvh

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    SAS Plus til USA og Asia kan ikke kombineres med andre Star Alliance-flyvninger. Det samme gjelder flyvninger med Widerøe.

Jeanette and haifinn like this.
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ganske sikker på at CTen må være opptjent før du bestilte reisen hvis du skal legge den på i etterkant, men det skader ikke å prøve.

CTen burde i tilfellet halvert poengprisen. Siden poengprisen bare er 15.000 poeng får du mye bedre verdi ved å bruke den på en lengre booking.

6. haifinn

Likes mottatt:
    14,336
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Takk for svar. Får avbestille LAS-SFO billetten da. 15000 poeng + 500kr i avgift er jo en tullete pris. Turen betalt med cash koster 1000 kr pp.

Upsaker liker dette
  7. haifinn

Likes mottatt:
    14,336
    Bonuspoeng:
    183
    Den ble opptjent etter jeg bestilte reisen .-(

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Du kunne vurdert å avbestille og bestille den på nytt. Det er en risiko for at den ikke kommer tilbake, men som du sier så er det bedre å betale i kroner.

9. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hva har skjedd med tilgjengeligheten på SWISS-flights til/fra Tokyo? Ingen fly å oppdrive feks ZRH-NRT lenger. Har så å si alltid blitt sluppet 9 biz seter 300 dager før. Booket ZRH-NRT rett før jul - og da var det 9 ledige samtlige dager i hele september og oktober, nå er alt borte :eek:

Finner samtlige flights tilgjengelig hos swiss.com som revenue, så tvilsomt at de har kansellert alt?

10. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har jeg også lagt merke til. For et par uker siden var det 9 ledige seter ledig omtrent hver eneste dag i sept/okt. Nå er nesten alt borte. Jeg var heldig og bestilte for 7 personer t/r Tokyo på samme avganger. Og når jeg hadde bestilt var det fremdeles mange ledige i biz, stod ikke antall en gang og det indikerer vel flere enn 9 ledige... kanskje de slapp for mange ved en feil? Ikke vet jeg
    ..

11. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg opplever at ekspertisen er høy her inne, så benytter anledningen til å spørre om litt hjelp. Har tenkt å booke en 10-dagers tur til Seychellene i april/mai med CT. Har gjort litt forsøk selv på United sin søkemotor, men ikke lykkes særlig. Kanskje noen her kan komme med reiseforslag til oss. Ønskemål er TRD-SEZ, BIZ, men antar dette er å tro på julenissen. Så OSL-SEZ eco er kanskje mer realistisk. Ønsket reisedato er 2.april, men er fleksibel på noen dager.

På forhånd takk, om ekspertene tar seg tid.

Edit: Måtte endre på dato..

Last edited: 04. jan 2022
  12. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange pax?

Kan jeg spør hvorfor du søker på united nå som SAS sin *A-søkemotor er oppe å gå igjen? (https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/) :)

Om eco er ok finnes det feks 3 ledige TRD-OSL-ADD-SEZ // SEZ-ADD-OSL-TRD
    nesten samtlige dager i april (ikke 22.april, men feks 21 eller 23)

Last edited: 04. jan 2022
    Travellingalf liker dette
  13. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    2 pers. Glemte at SAS sin var tilbake. Da ble jo ting mye enklere - takk :)

14. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Her har du nesten biz hele veien den 23. april. Denne får du ikke opp på *A-siden til SAS med 2 voksne siden det kun er 1 ledig i biz ADD-SEZ, så her ville jeg booket TRD-ADD via bookingsiden og så ringt inn for å legge til ADD-SEZ manuelt i eco.
    upload_2022-1-4_10-36-26.png

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,844
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro xxx-ADD-SEZ med Ethiopian er det enkleste å få tak i. De flyr blant annet til OSL vis ARN, VIE og LHR. Søk fra noen av disse flyplassene først, deretter connection fra Trondheim og så ringer du inn og booker hvis SAS sin søkemotor ikke viser hele ruten.

16. alfa

alfa Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Kan bekrefte dette for economy i hvert fall, har bestilt tur fra SVG/OSL til Mahe via ADD med Ethiopian for 8 personer tilsammen i mars. Var rimelig greit med tilgjengelighet (men bestilte for et halvt år siden). Da var det også mye ledig via Istanbul, det må vel ha vært Turkish.

17. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er status på deres flyturer til TYO?
    Jeg har reise i januar, men har ikke blitt kansellert enda. Det virker som flyene fra ANA fortsatt flyr som vanlig...

18. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle reist med ANA til Tokyo om 10 dager, kansellert for lenge sidan. Men det var i F til/frå FRA og der går det som kjent ikkje fly med F for tida...

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en booking med bl.a. ANA til den 19. og den lever også enda.

20. SirH00D

SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Du finner planlagte ANA flights her: https://www.anahd.co.jp/en/jp/topics/notice200206/ (klikk på Europe så får du se alle rutene med flightnummer som er aktive/kansellert frem til slutten av mars).

Del denne siden